Citat:
Ursprungligen postat av
EarlTurner
Nu tänker du fel. De sekulära eller moderata syrier som stödjer Assad försöker i det längsta stanna i Syrien. De "flyktingar" som kommer hit (de flesta är ju dock inte syrier överhuvudtaget, men du fattar poängen) är mestadels islamister, extremister och terrorister, outbildade och omoderna människor från landsbygden och kriminellt slödder frän städerna.
Dina spekulationer bara. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om mer än 70 procent av de syriska flyktingar som kommit till Sverige, antingen är helt sekulariserade regimmotståndare, (som inte kan finna någon nåd vare sig av regimen eller de salafistiska terrorspyflugorna, eller sekulariserade, mestadels sunni muslimer, som vare sig vill strida för regimen eller terroristerna. Men detta är bara spekulationer.
Jag måste ge Jimmy Åkersson rätt i att vi borde undersöka attityderna hos muslimerna i Sverige. Men jag skulle gärna se en mer större och djuplodad attitydundersökning av
alla som bor i Sverige, med ett representativt statistiskt underlag ifrån minst 20.000 människor, där en mängd intressanta frågor skulle kunna ställas. Men ett så pass stort underlag så skulle man också kunna få fram skillnader, inte bara mellan en mängd grupper, utan också ifrån olika delar av landet.