2015-09-22, 09:06
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Så du erkänner att ryssar är effektiva. Men varför ska ryssar kriga mot kurder?
Effektiva? Jag sa om de skickar 20-30000 trupper á la den stridsteknik de haft i Tjetjenien, den gamla ryska taktiken med fler soldater som dör som flugor. Hur får du det till att jag tycker de är effektiva? Ryssland stödjer Assad och om de mot förmodan ökar insatserna så är det för att rensa bort alla motståndare inom landet, inklusive kurderna såklart.

Med max 1500 soldater som ryssarna bygger baracker för kommer inte mycket att hända, läs mina tidigare inlägg.
Citera
2015-09-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Effektiva? Jag sa om de skickar 20-30000 trupper á la den stridsteknik de haft i Tjetjenien, den gamla ryska taktiken med fler soldater som dör som flugor. Hur får du det till att jag tycker de är effektiva? Ryssland stödjer Assad och om de mot förmodan ökar insatserna så är det för att rensa bort alla motståndare inom landet, inklusive kurderna såklart.

Med max 1500 soldater som ryssarna bygger baracker för kommer inte mycket att hända, läs mina tidigare inlägg.
Kurder krigar inte mot Assad, och kommer inte att kriga mot ryssar heller.

Sen har jag lite svårt med din logik. Du tror 1500 ryska soldater är inget mot isis men är ändå starka nog att sätta käppar mot de demokratiska ländernas kamp mot isis och Assad; hur ska det gå till? 1500 ryssar gör för Assad vad 1500 amerikaner (förmodligen mer) gör för Peshmerga och irakiska armén. Men deras droner och migar kommer att slå till mot isis.

Just nu så oroar sig de demokratiska länderna, för de tror rebellerna kommer också att bekämpas av ryssarna.
Citera
2015-09-22, 09:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Kurder krigar inte mot Assad, och kommer inte att kriga mot ryssar heller.

Sen har jag lite svårt med din logik. Du tror 1500 ryska soldater är inget mot isis men är ändå starka nog att sätta käppar mot de demokratiska ländernas kamp mot isis och Assad; hur ska det gå till? 1500 ryssar gör för Assad vad 1500 amerikaner (förmodligen mer) gör för Peshmerga och irakiska armén. Men deras droner och migar kommer att slå till mot isis.

Just nu så oroar sig de demokratiska länderna, för de tror rebellerna kommer också att bekämpas av ryssarna.
Det är bara för att du tänker som en kurd. Rysslands närvaro stör USA - du tror att ryssar och USA ska kriga mot varandra? Vad tror du det skulle leda till?
Ryssen har missilförsvar och utrustning att störa ut militär kommunikation med sig och de flesta av ryssarna i Syrien är de som ska jobba med detta, dvs inte strida mot ISIS eller några andra rebeller. Bara de flyg ryssen släpat med sig kräver några 100 av markpersonal. Dina dagiskonskaper om militär är inte mycket att argumentera mot.

Kurderna är likt alla andra terrorister Assads fiender.
Citera
2015-09-22, 09:40
Medlem
Citat:
Nu kommer inte Ryssland kriga mot ISIS. För er kurder skulle ryska marktrupper, om de sätter in 20-30000 sådana, innebära slutet för kurden. Nu kommer det inte bli mer än max 1500 ryska soldater om ens det och det kommer varken göra till eller från vad gäller ISIS. Trupperna är där för att sätta käppar i hjulet för de demokratiska ländernas kamp mot ISIS och Assad, och som sagt ge sken av att Ryssland bekämpar ISIS. Vi har redan i tråden hört knäppgökar påstå att Ryssland krigat mot ISIS i Syrien...

Väldigt vad du är besatt av rysshat,.... för mig spelar det inger roll vem som tar kol på IS bara det blir mer av den varan!
Citera
2015-09-22, 09:44
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Väldigt vad du är besatt av rysshat,.... för mig spelar det inger roll vem som tar kol på IS bara det blir mer av den varan!
9 stridsvagnar har ryssen i Syrien. Ryssen är vår fiende, en väldigt lögnaktig sådan som lätt lurar lättlurade. Har du sett ryssen bekämpa ISIS någonstans, ens i Syrien? De kommer inte kriga mot ISIS, svårt förstå?
Citera
2015-09-22, 09:48
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
för mig spelar det inger roll vem som tar kol på IS bara det blir mer av den varan!
Amen på det. Ska bli härligt att läsa de första rapporterna om hur ryssarna sparkar jihadist-arsle
Citera
2015-09-22, 09:58
Medlem
Citat:
Det är bara för att du tänker som en kurd. Rysslands närvaro stör USA - du tror att ryssar och USA ska kriga mot varandra? Vad tror du det skulle leda till?
Ryssen har missilförsvar och utrustning att störa ut militär kommunikation med sig och de flesta av ryssarna i Syrien är de som ska jobba med detta, dvs inte strida mot ISIS eller några andra rebeller. Bara de flyg ryssen släpat med sig kräver några 100 av markpersonal. Dina dagiskonskaper om militär är inte mycket att argumentera mot.

Kurderna är likt alla andra terrorister Assads fiender.
Din trovärdighet som debattör sjunker när du uttalar dig genom hat.

YPG:s ledare sa att de söker inte självständighet och Assad tänker lyssna på kurdernas termer så länge det inte innebär självständighet. Och kurder kommer att alliera sig med Assad om han är redo för demokrati. Kolla på Assads senaste intervju, om vad han säger om kurder.

Varför ska jag tro att USA och Ryssland ska kriga mot varandra? Dessa två länder undviker krig med varandra. Den fege Obama satte aldrig ner soldater i Syrien, nu när ryssarna har soldater där är USA "steriliserad".

Jag vete fan vad du bablar om? Jag sa ju ryssarna gör i Syrien vad amerikanerna gör i Irak; tror du att amerikanerna har soldater på marken som krigar mot isis i Irak? De tränar och beväpnar SAA; SAA får också flygunderstöd och intel från ryssarna.

Fast det är inte helt omöjligt att ryssar kommer att kriga mot isis med soldater på marken..
Citera
2015-09-22, 10:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Din trovärdighet som debattör sjunker när du uttalar dig genom hat.

Det är inte hat, det är ett konstaterande. Alla som likt ISIS försöker upprätta en stat på Syriens territorium är Assads fiender.

Citat:
YPG:s ledare sa att de söker inte självständighet och Assad tänker lyssna på kurdernas termer så länge det inte innebär självständighet. Och kurder kommer att alliera sig med Assad om han är redo för demokrati. Kolla på Assads senaste intervju, om vad han säger om kurder.
Så länge kurderna är fiender till Assads fiender...

Citat:
Varför ska jag tro att USA och Ryssland ska kriga mot varandra? Dessa två länder undviker krig med varandra. Den fege Obama satte aldrig ner soldater i Syrien, nu när ryssarna har soldater där är USA "steriliserad".
Du ändrade din text innan jag han citera dig.

Citat:
Jag vete fan vad du bablar om? Jag sa ju ryssarna gör i Syrien vad amerikanerna gör i Irak; tror du att amerikanerna har soldater på marken som krigar mot isis i Irak? De tränar och beväpnar SAA; SAA får också flygunderstöd och intel från ryssarna.
SAA krigar väldigt sällan mot ISIS och ryssen kommer inte innebära någon skillnad för Assad i Zabadani och Latakia, självklart inte heller mot ISIS. Det missilförsvar och flygplan ryssen har med sig är för att USA och övriga inte ska anfalla Assad ifall Assad går till attack mot de 9 stycken av USA tränade rebellerna...

Citat:
Fast det är inte helt omöjligt att ryssar kommer att kriga mot isis med soldater på marken..
9 stridsvagnar gör nog en otrolig skillnad... Kurderna räddades av USA, nu sitter ni och drömmer om ryssen. Riktiga vindflöjlar.
Citera
2015-09-22, 10:42
Medlem
Citat:
Bla bla bla… skitsnack
Citat:
Du ändrade din text innan jag han citera dig.
Jag har verkligen inte ändrat min text det kan du kolla ovan.

Du har sett för många amerikanska filmer där ryssen är ond. Din kurdhat vill jag inte ens spekulera i.

Ryssarna drog undan mattan för USA. Ryssarnas närvaro i Syrien är tillräckligt nog för att USA inte ska attackera Assad. Om USA tyckte att Assad var så jävla ond så borde de ha attackera Assad, varför gjorde de inte det? Då hade ryssarna inte tagit sig in i Syrien nu.

Jag förstår inte vad du menar med att 9 stridsvagnar är nog? Nog mot ryssar? Var är länken som visar att de har 9stridsvagnar.

Du måste ha mer koll på verkligheten broder xelious.
Citera
2015-09-22, 11:29
Medlem
Osmanvallos avatar
Syriska styrkor intagit Zabadani och intar i skrivande stund Aleppo

http://syrianperspective.com/2015/09/syrian-army-triumpth-terrorist-attack-on-shii-towns-crushed-completely-by-syrian-army-saudi-arabia-t ottering-news-of-terrorist-overtures-for-truce-hundreds-of-rats-taken-to-turkey.html

Ryssarna lyckades utrota ISIS på 2 veckor vilket USA och deras allierade inte klarade på 2 år, säger väl allt om vilka som hjälpte ISIS
Citera
2015-09-22, 11:52
Medlem
Ytterligare "bevis" för att Ryssen laddar upp i Syrien

http://theaviationist.com/2015/09/21/new-satellite-image-unveils-an-impressive-line-up-of-12-russian-su-25-frogfoot-attack-jets-in-syria/

Fyra stycken SU 30SM och tolv SU 25 Syns på bilden.

Däremot tycker jag dessa ser lite väl snyggt uppradade så kanske Herr Photoshop har varit i farten vad vet jag. Dock så finns det andra uppgifter som säger detsamma om jag förstår det rätt

Ska tydligen också finnas 12 stycken SU 24 men dessa finns ej med på bilden
Senast redigerad av micks 2015-09-22 kl. 12:26.
Citera
2015-09-22, 12:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Syriska styrkor intagit Zabadani och intar i skrivande stund Aleppo

http://syrianperspective.com/2015/09/syrian-army-triumpth-terrorist-attack-on-shii-towns-crushed-completely-by-syrian-army-saudi-arabia-t ottering-news-of-terrorist-overtures-for-truce-hundreds-of-rats-taken-to-turkey.html

Ryssarna lyckades utrota ISIS på 2 veckor vilket USA och deras allierade inte klarade på 2 år, säger väl allt om vilka som hjälpte ISIS
Vad i h-vete snackar du om, ISIS har inte funnits i Zabadani, är du spritt språngande galen? Ryssarna har inte med SAAs framgångar i Zabadani att göra, lika lite som USA har det. Skärp dig för f-n.
Det var väl du som för någon vecka sedan påstod att ryssarna rensat norra Syrien från ISIS-baser? Du är ett bra exempel på den ryska desinformationen som många i tråden går på. Ryskt snack som inte stöds av verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in