2014-01-22, 14:27
Medlem
Varför tillåter ni att folk skriver helt totalt ointressanta inlägg?

Helt onödiga bumbar från ingenstans, där innehållet i inlägget inte ens är värt att slita på tangenterna på tangentbordet.

Då ska det pussas och kramas med en liten varning. För att lite senare göra om samma sak igen.

Varför är flashback så rädda för att banna dom här personerna? Varför vill man ens ha kvar dom användarna? De är ju helt uppenbart att dom struntar i dom enkla regler som finns här?

Det är riktigt jävla jobbigt att slösa bort några sekunder av sitt liv när man klickar in i en tråd där en jävla idiot har varit inne och skrivit något som både är helt off-topic och dessutom helt ointressant.

Är det helt enkelt för att ni vill ha kvar så många aktiva medlemmar som möjligt. Ni verkar strunta totalt i nivån här inne. Bara ni har mycket medlemmar, så reklamen säljs bättre?
Citera
2014-01-22, 14:33
Moderator
^Eazs avatar
Rapportera inlägget, drar användaren på sig nog varningar så blir den avstängd.
Citera
2014-01-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Rapportera inlägget, drar användaren på sig nog varningar så blir den avstängd.

Jag vet att man kan anmäla inlägg, men varför ska man vara tvungen att att ett "jobb" framför sig när man ska sitta på flashback. Helt felfritt förstår jag att det kan vara svårt att uppnå, men men..

Varför sparar man på dom användarna som bara skriver off-topic och bumbar gamla trådar med totalt ointressanta inlägg.

Varför? i mina ögon så är det enbart för att det ska se ut som om flashback har mycket bra användare (vilket det iofs finns) men att det ska se bättre ut än det är.

Det finns ju ingen som helst mening med att ha kvar en användare som inte tillför något, utan bara bryter mot regler och gör tiden för andra användare på flashback mer jobbig än nödvändigt.
Citera
2014-01-22, 14:39
Medlem
Jokerswes avatar
Ja, det är massa små pissluffare som klickar flitigt på "rapportera inlägg"-knappen som små moralpoliser.
Sen är det yttrandefrihet som gäller och anser mod att det är en tramstråd så är det bara en tidsfråga innan den hamna i papperskorgen ändå.

Så vad ville du uppnå?
Om du anser att "slösa några sekunder av sitt liv" på att klicka på en gammal tråd så ha du nog seriösa problem.
Ja, mods har sina egna liv också och kan inte övervaka dygnet runt, sluta tramsa din fjant.
Citera
2014-01-22, 14:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMatt123
Jag vet att man kan anmäla inlägg, men varför ska man vara tvungen att att ett "jobb" framför sig när man ska sitta på flashback. Helt felfritt förstår jag att det kan vara svårt att uppnå, men men..

Så, du är för lat för att göra något själv, att hjälpa moderatorerna själv?

Citat:
Varför sparar man på dom användarna som bara skriver off-topic och bumbar gamla trådar med totalt ointressanta inlägg.

Som sagt, moderatorerna behöver hjälp att hitta dessa inlägg, rapporterade inlägg hjälper.

Citat:
Varför? i mina ögon så är det enbart för att det ska se ut som om flashback har mycket bra användare (vilket det iofs finns) men att det ska se bättre ut än det är.

Trams.

Citat:
Det finns ju ingen som helst mening med att ha kvar en användare som inte tillför något, utan bara bryter mot regler och gör tiden för andra användare på flashback mer jobbig än nödvändigt.

Som sagt, hjälper man moderatorerna med att rapportera inlägg, så försvinner dessa användare för eller senare.
Citera
2014-01-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Ja, det är massa små pissluffare som klickar flitigt på "rapportera inlägg"-knappen som små moralpoliser.
Sen är det yttrandefrihet som gäller och anser mod att det är en tramstråd så är det bara en tidsfråga innan den hamna i papperskorgen ändå.

Så vad ville du uppnå?
Om du anser att "slösa några sekunder av sitt liv" på att klicka på en gammal tråd så ha du nog seriösa problem.
Ja, mods har sina egna liv också och kan inte övervaka dygnet runt, sluta tramsa din fjant.

Du är ju helt uppenbart en liten snorunge som inte förstår grejjen.

Du vill ha flashback som din helt egen sandlåda där du kan leka hur du vill.
Problemet är att flashback är inte din sandlåda där du kan bete dig hur som helst bara för att det är yttrandefrihet. Den som inte fattar skillnaden där. Tycker jag helt enkelt inte har något här att göra.

Jag till skillnad från dig har ett liv. Jag anser det vara ett litet problem som blir mycket irriterande.
Eller tycker du att jag ska gå in i varje tråd och skriva ---> kjaddkhd så du kan gå in och läsa det?

Bara att du inte förstår vilket problem det är. Gör ju att du framstår som en mindre smart människa.
Vet inte ens varför jag disskuterar med en så dum användare som dig. Jag gissar på att du inte ens är 18 år, som är åldersgränsen här.
Senast redigerad av TjackMatt123 2014-01-22 kl. 14:56.
Citera
2014-01-22, 14:55
Medlem
Citat:
Så, du är för lat för att göra något själv, att hjälpa moderatorerna själv?

Det handlar inte om jag är lat eller inte. Varför ska jag anmäla hundratals inlägg varje dag? Moderator är till för att rensa hålla en bra nivå på forumet.

Jag kan samtidigt förstå att dom inte kan se allt, direkt de kommer fram. Ja är inte ute efter att kasta skit på någon moderator här.

Som sagt, moderatorerna behöver hjälp att hitta dessa inlägg, rapporterade inlägg hjälper.

Trams.

Trams? Nej du så lätt går det inte átt vifta bort det. Det finns helt klart ett intresse att ha så många användare här inne, seriösa eller oseriösa spelar mindre roll verkar det som. Varför har man annars kvar en användare som inte tillför något? yttrandefrihet är inte samma sak som att man får göra som man vill, när man vill. Det finns några enkla regler här.

Som sagt, hjälper man moderatorerna med att rapportera inlägg, så försvinner dessa användare för eller senare.

Du har en poäng i det du skriver. Men det jag inte kan förstå är varför man sparar "onödiga" användare. Kan man bara bete sig som ett litet barn, så har man förbrukar sin rätt här på flashback iallafall, det finns andra sidor där man kan lägga sig på en dagisbarn nivå om man måste det !!
Citera
2014-01-22, 15:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du har en poäng i det du skriver. Men det jag inte kan förstå är varför man sparar "onödiga" användare. Kan man bara bete sig som ett litet barn, så har man förbrukar sin rätt här på flashback iallafall, det finns andra sidor där man kan lägga sig på en dagisbarn nivå om man måste det !!
Vi har ju något som heter KFK.
Citera
2014-01-22, 15:21
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Användare som bara tramsar är ganska kortlivade här, så jag ser inte problemet.

Citat:
Jag till skillnad från dig har ett liv. Jag anser det vara ett litet problem som blir mycket irriterande.
Eller tycker du att jag ska gå in i varje tråd och skriva ---> kjaddkhd så du kan gå in och läsa det?
Du må ha ett liv, men uppenbarligen "slösar" du mer av din tid när du skriver dessa gnälliga, långa inlägg i den här tråden, än när du har "oturen" att råka läsa små tramsinlägg.
Citera
2014-01-22, 15:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Fast dessa användare åker ju ut på ohörsamhet när de tramsat nog många gånger.

Gör man en sökning för bara de två senaste veckorna så har 40 pers blivit avstängda pga ohörsamhet (lägg sedan till de som skulle åkt på ohörsamhet med lyckades med ett 1.xx regelbrott istället och blev avstängda innan de nådde antalet tillsägelser).

Alltså 2.8 användare om dagen blir avstängda för upprepade varningar vilket ändå får ses som något bra.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-01-22 kl. 15:32.
Citera
2014-01-22, 15:27
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Fast dessa användare åker ju ut på ohörsamhet när de tramsat nog många gånger.

Gör man en sökning för bara de två senaste veckorna så har 40 pers blivit avstängda pga ohörsamhet (lägg sedan till de som skulle åkt på ohörsamhet med lyckades med ett 1.xx regelbrott istället och blev avstängda innan de nådde antalet tillsägelser).

Alltså 2.8 användare om dagen blir avstängda för upprepade varningar vilket ändå får ses som något bra.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi har ju något som heter KFK.
Eftersom ni svarar på samma inlägg av TS har jag en fråga... Vad är egentligen skillnaden mellan att bryta mot ohörsamhetsregeln och KFK-regeln?
Senast redigerad av kuddenchristo 2014-01-22 kl. 15:31.
Citera
2014-01-22, 15:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Eftersom ni svarar på samma inlägg av TS har jag en fråga... Vad är egentligen skillnaden mellan att bryta mot ohörsamhetsregeln och KFK-regeln?

Endast admin kan bannlysa någon för KFK, och det kan ske innan en person får nog många varningar för att bli avstängd för ohörsamhet.

Om jag inte missminner mig (en moderator får gärna rätta mig) så är även KFK bannlysningar alltid permanenta, så du får inte komma tillbaka efter den normala veckan/månaden/halvåret som det är annars.

Edit: Här finns lite mer information om KFK: (FB) Effektivare hantering av KFK
Senast redigerad av ^Eaz 2014-01-22 kl. 15:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in