Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-29, 23:36
  #25
Medlem
Ok, I see. Annars så undrar jag, hur enkel upplever du språket där? Har för mig att de ska tydligen ha LA´s lättaste spanska.
Citera
2014-02-02, 10:26
  #26
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipa
Ok, I see. Annars så undrar jag, hur enkel upplever du språket där? Har för mig att de ska tydligen ha LA´s lättaste spanska.
Det där har jag nog hört om de flesta länder i Latinamerika. Mexiko är inte jättesvårt, de talar långsamt men de har också gott om egna ord som bara används där. Guatemala tyckte jag var lättare.
Citera
2014-02-07, 21:59
  #27
Medlem
Engelskakunskaperna rent generellt i Argentina är väl si och så, den äldre generationen pratar knappt engelska alls (från vad jag har upplevt so far i alla fall). Bland yngre människor finns det fler som pratar flytande engelska, men det beror mycket på uppväxt, ekonomi osv. Så visst finns det dom som pratar engelska, men man kan inte förlita sig endast på det. Ju mer spanska du kan desto enklare kommer det bli att ta sig runt!

Vad gäller spanskan i just Argentina så är den som sagt lite speciell, men det tar inte så lång tid att vänja sig. Som exempel kan man ju ta ll-orden som uttalas som j på spansk-spanska, medan argentinarna drar till med sh. Ordet "pollo" som uttalas "pojo" på "vanlig" spanska, blir alltså "posho" i Argentina. Mer dialektalt än så tycker inte jag att det är, tú byts ut mot vos och eres mot sos, men det fastnar väldigt snabbt. Spendera några månader där och se hur det är vettja!
Citera
2014-07-05, 08:36
  #28
Medlem
Detta är inte akutellt längre så undrar om en mod kan kasta tråden?
Citera
2014-07-05, 14:06
  #29
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipa
Detta är inte akutellt längre så undrar om en mod kan kasta tråden?
Nej, så fungerar det inte här på Flashback. Diskussionen och svaren i denna tråd kan fortfarande vara intressanta för andra.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2303245

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback