• 1
  • 2
2014-01-22, 05:50
Medlem
Sen jag var 14 har i princip samma frågor dykt upp i huvudet när jag dejtat någon (ja, nästan samma frågor iaf..) och ju mer jag googlar på ämnet ser jag att jag är låångt ifrån ensam. Men ibland är det riktigt svårt att googla det man vill veta utan att det blir en för lång och invecklad mening, och de frågor som ställs finns det inga toppen svar på. Dessutom är dom flesta relationsexperterna tjejer som svarar på frågor angående hur killar tänker och agerar, vilket irriterar mig lite för givetvis kan tjejer veta hur killar tänker när det kommer till kärlek och vise versa men det är väl ändå killarna som vet bäst själva angående sitt eget kön? Och inte dom killar som är utbildade relationsproffs som är typ 30bast och är skribenter för nån tidning där dom ska vägleda tjejer inför ekonomifrågor med sin partner eller hur killar tänker när det kommer till giftemål. Givetvis är detta också intressant, men jag själv är till exempel inte där i ålder än och jag (och tusen andra tjejer) undrar mer hur ni tänker när ni dejtar och tycker om någon.

Så, eftersom det finns massor av killar här inne tänkte jag ställa lite frågor som ni gärna får besvara, samt komma med egna inputs. Tjejer är också välkomna med sina erfarenheter om vad killar tycker och tänker men var då säkra på det ni skriver för jag vill inte att ni ska komma med hur ni TROR killar tänker, utan helst ska ni veta. Ni får även ställa egna frågor som är i liknande stil som mina och be alla killar besvara.
Jag är väl medveten om att alla är långt ifrån lika, precis som när det kommer till oss tjejer men jag vill att ni ska svara så som ni och kanske dom flesta killarna ni vet tänker.

Var seriösa och snälla. Vi tjejer behöver lite att gå efter så blir vi mindre jobbiga att dejta, för då kan vi bara titta in här och få svar på våra funderingar än att ge oss på ER istället med "du jag skulle vilja veta vart vi står..." Eller smsa flera gånger om dagen för att vi är osäkra på vad ni tycker! Så ni hjälper er själva också! ;-)
(Jag hoppas att ni förstår att den här sista delen är skriven med glimten i ögat) men ni skulle hjälpa MÅNGA tjejer därute genom att skriva hur ni är och vad ni tycker angående de frågor som ställs.

Åter igen, var seriösa och håll en god ton! Här kommer de frågor jag kommer på för tillfället. Vissa är relaterade till de frågor jag vill ha en hint om angående den situation jag själv är i just nu och vissa är bara allmänna som jag märkt att många tjejer/kvinnor undrar över!

Ni väljer själva om ni vill svara på alla frågor eller en del. Men svara på så många ni kan och tjejer, fyll gärna på med det ni undrar över! Låt det här bli vår "lätta på ångesten" - tråd! ;-)
(Det finns givetvis dom tjejer som har förmågan att bara dejta och inte tänka, undra eller analysera.. Grattis. Men för oss dödliga: here we go!)
Ber om ursäkt att jag blandat orden du/ni/kille/killar/er men dom är alla riktade till killar.

1. Om ni är på en dejt där ni känner att ni av någon anledning inte gillar tjejen, hur länge låter ni max dejten pågå? Vad använder ni för ursäkt?

2. Om ni träffar en tjej i över 5 timmar och det är HON som avslutar dejten, är det troligt att ni är intresserade då?

3. Beskriv skillnaden mellan hur ni beter er om ni endast dejtar någon för att få den i säng vs. Hur ni är om ni faktiskt är intresserade av mer än sex.

4. Om du träffat en tjej och du inte vill träffa henne igen, skulle du svara om hon smsa? Skulle du till exempel svara "jag... Självdå?" Om hon frågar vad du gör, eller skulle du max svara på vad du gjorde men inte ställa nån fråga tillbaka?

5. Skulle du skriva smileys (om du var en person som sällan gör det, eller överhuvudtaget) om du inte var intresserad av att ses igen om hon smsat?

6. Om tjejen du träffat säger att hon vill ses igen, skulle du skriva att du också vill det fast du egentligen inte vill? Skulle du inte komma med nåt svävande som "har mycket nu jag får höra av mig" eller liknande? Tänker jag fel då?

7. Om du gillar en tjej, men så blir hon lite för "på", men sen backar. Alltså tänk er att hon är lite väl på i 1-3 dagar men sen backar och hör inte av sig, "glömmer" ni det då och kan tänka er att höra av er om hon backat? Menar väl att om man känner att man varit lite för "på" men sen inser det själv efter ca 2 dagar och backar och inte smsar, är det kört då? Eller kan ni liksom se förbi det och få tillbaka intresset när hon väl har backat? Har tjejen fortfarande en chans?

8. Om ni är lite korta i era sms, är det alltid ett tecken på att ni inte är intresserade eller har ni bara inte samma behov som att skriva en massa som oss tjejer?

9. Om tjejen hör av sig först i princip jämt, har ni kommit in i en comfort zone där ni slipper göra det eftersom ni vet att hon kommer höra av sig, eller är ni inte tillräckligt intresserade? Om ni är intresserade men ändå låter henne höra av sig först - vad krävs för att ni ska höra av er?

10. Hur ska en tjej göra för att hålla dig intresserad?

11. Vad är charmiga egenskaper hos en tjej?

12. Förutsatt att du inte är en player eller endast ute efter sex, om en kille närmar sig en tjej under en första dejt (eller en dejt överhuvudtaget) - alltså flyttar sig närmre när han får chansen, försöker vara nära och håller om dig (inte strula) är det ett tecken på intresse? Om han inte gilla tjejen borde han ju hålla lite avstånd?

13. Kan det gå upp mot en vecka utan att du pratar med din dejt utan att något är fel? Det jag vill komma till är om ni har mindre behov av att alltid höras än vad en tjej har.

14. Om en tjej ni varit på dejt med hör av sig och du inte är intresserad, svarar du ens då?

15. Nämn några do's and Don'ts på dejter.

16. Hur beter ni er på en dejt ifall ni inte gillar tjejen? Eller tycker hon är ointressant, inget för dig.. Ja you name it.

17. Förutsatt att ni är en seriös kille, och berättar nånting väldigt personligt för tjejen ni dejtar på första dejten (fast ni haft kontakt några veckor) ska tjejen ta det som ett gott tecken?

18. Finns det några saker som ni tycker att tjejer ofta upplever som att ni dissar eller inte är intresserade längre som vi uppfattar helt fel där det egentligen bara handlar om att "vara kille"?

19. Hur beter ni er om ni inte längre är intresserade av en tjej?

20. Om hon säger att hon verkligen vill veta om du vill träffa henne igen, alltså typ frågar vart ni står fast mildare. Hon ger dig en out och säger att hon bara vill veta, skulle du verkligen säga att du vill träffas igen i ett sånt läge fast du inte vill? Säger man inte som det är då eller svarar väldigt, väldigt nonchalant och vagt?

Ja, blev 20 frågor. Orkar ni inte svara på alla så svara på dom ni vill, skriv bara numret före. Men vore kul att få svar på alla!

Ordet är ert, och detta kan verka så in i helvetes patetiskt men faktum är att i princip alla tjejer undrar dessa frågor och jag vet att ni killar undrar en hel del om oss tjejer också när det kommer till dejting. Så kör på nu, i slutändan kommer ni ha gjort er själva en tjänst - och en god gärning på samma gång!
Citera
2014-01-22, 06:29
Medlem
Att man med så mycket text kan få så lite sagt. Min spontana känsla säger att du inte är 18. Men det spelar ingen roll. Sen bör du tänka på att alla killar är olika och bara för att man har en kuk behöver det inte betyda att man agerar likadant som en annan person med en kuk. Okej ska försöka svara på dina frågor nu i alla fall och jag önskar dig lycka till med din dejt.

1. Jag låter dejten fortgå under hela den aktiviteten vi planerat. kanske ändrar jag åsikt under dejten och dessutom vill jag inte vara otrevlig. Jag skulle inte vilja bli lämnad under en dejt.

2. Beror på hur hon avslutar dejten. säger hon "jag hatar dig ditt fula äckliga svin jag vill aldrig mer se dig" så känns det inte som det är mycket att bygga vidare på. Säger hon "jag har haft jätte kul och trevligt i kväll men nu har jag annat att ta tag i" så finns det kanske nått att bygga vidare på.

3. Är jag ute efter ett förhållande går jag mjukare fram och intresserar mig mer för henne som person.

4. Jag skulle vara artig och svara tillbaka med en fråga men fortsätter hon höra av sig och jag verkligen inte vill ha med henne att göra skulle jag vara tydlig och säga det på ett snällt sätt.

5. Använder mig av fler smileys när det är någon jag gillar/ trivs med för att beskriva mina känslor. Vill jag därimot inte ha med personen att göra håller jag mig kort och undviker smileys.

6. Skulle kunna säga att jag har lite saker att ta tag i för att ge mig själv lite betänketid. men vill jag inte ha några dörrar öppna är jag tydlig och tackar nej till att ses igen.

7. Finns alltid en chans. Allt beror på hur påfrestande situatioen har varit. Man vill ju inte ha en psykopat efter sig.

8. Går inte utläsa något från längden på sms:et. Om jag t.ex. kör jag bil vill jag kanske inte skriva en hel memoar när jag svarar på ditt sms utan koncentrera mig på trafiken.

9. Antingen är jag inte tillräckligt intresserad eller så får du sluta tjata och terrorisera mig.

10. Vara sig själv. personen jag föll för.

11.

12. Håller någon om dig så är det ett tecken på att personen tycker om dig. Ja.

13. Känns allt bra med dejten och man relativt nyligen börjat träffas så bör man nog ha kontakt oftare än 1 ggr i veckan.

14. Ja, om det inte är en riktig jävla mupp.

15. Ha rena kläder på dig, titta dig i spegeln innan du går ut och bjud inte med dig någon mer om du inte förvarnat om det.

16. Är trevlig och social. Även om det kanske inte är min livs kärlek så kanske vi kan bli goda vänner eller så har hon vänner som jag finner attraktiva.

17. Finns inte i min värld att jag skulle berätta något väldigt personligt efter en kort tids dejtande. jag är ganska öppen med det mesta men jag har mina gränser för vad jag delar med mig av.

18.

19. hör inte av mig lika ofta/ alls

20. Vill jag inte träffas så säger jag nej tack. Vill jag ses igen bestämmer jag en tid när vi ska träffas/ höras av. Men är jag osäker på mina känslor är det en risk för att det blir luddigt.
Senast redigerad av getz 2014-01-22 kl. 06:38.
Citera
2014-01-22, 06:43
Medlem
1. Är en gentleman å ser till å har trevligt tills dejten är slut eller dör ut i tritess.. Hur lång tid det än tar, bekanta å vänner kan man ju alltid "få" istället

2. Intresset har inget med vem som avslutar eller inte! Men fem timmar.. då har det förmodligen funnits ett intresse hos båda..

3. Sex är alltid intressant! Men attraktion till den man dejtar är viktigt för att det skall gå till "steg 2"

4. Beror på om det är ett psykfall eller inte, men personligen så bryr jag mig inte! tycker det enbart är skoj att analysera och observera människor, sedan kan man alltid vara trevlig och smsa tillbaka, om man nu vill vara "bekant" med personen i fråga..

5. Nej!

6. Skulle vilja träffa personen, och då säga som det är! Men man kan ju vara vänner.. Är det någon som jag verkligen inte vill möta så räcker ett sms..

7. Man får väl ställa frågor som gör att man förstår att hon "backar", annars kan det vara underligt..
Dumma människor förstår inte sånt här..

8. Ingen skillnad, killar kan också ha behov av att prata..

9. Lite flummig å desperat fråga.. men iaf såklart man hör av sig om man vill träffas annars kan man ju berätta att "nu" har jag inte tid osv..

10. Vara sig själva!

11. Vara sig själva! Visa att man bryr sig och vill hjälpa till!

15. Finns det regler? Antagligen så är det oftas fattiga/omogna/mesiga/som tror att dem äger normaliteten och där igenom tror att killen/tjejen är konstiga.. men vara sig själv är en bra början. sedan passar inte alla med alla! Å det är skönt å slippa dem ovan nämnda..

18. Vad är att vara kille?

20. En bra början å vara ärlig!

21. Verkar lite utifrån frågorna som att du har en lite förvrängd syn på killar.. Du är förmodligen inte så gammal.. Vi är inte så konstiga som det verkar..
Citera
2014-01-22, 07:36
Medlem
"bara för sexet "? Finns det överhuvudtaget någon annan anledning att dejta en kvinna man inte känner sedan tidigare? Om sexet är bra så överväger jag möjligen om det är en tjej jag kan tänka mig bli seriös med.
Citera
2014-01-22, 08:35
Medlem
1. Om ni är på en dejt där ni känner att ni av någon anledning inte gillar tjejen, hur länge låter ni max dejten pågå? Vad använder ni för ursäkt?

Beror på hur mycket tid jag har)dvs om jag har något bättre för mig) om jag inte direkt ogillar henne dvs då avslutar jag snabbast möjliga. oftast säger jag bara att jag behöver gå.

2. Om ni träffar en tjej i över 5 timmar och det är HON som avslutar dejten, är det troligt att ni är intresserade då?

Beror på, jag tycker ju definitivt inte illa om henne, men det kan lika gärna var som kompis.

3. Beskriv skillnaden mellan hur ni beter er om ni endast dejtar någon för att få den i säng vs. Hur ni är om ni faktiskt är intresserade av mer än sex.

Ingen skillnad alls

4. Om du träffat en tjej och du inte vill träffa henne igen, skulle du svara om hon smsa? Skulle du till exempel svara "jag... Självdå?" Om hon frågar vad du gör, eller skulle du max svara på vad du gjorde men inte ställa nån fråga tillbaka?

Om jag definitivt inte vill träffa henne igen så skulle jag vara kort i svaren och inte ställa motfrågor.

5. Skulle du skriva smileys (om du var en person som sällan gör det, eller överhuvudtaget) om du inte var intresserad av att ses igen om hon smsat?

Beror helt på mitt eget humör, dvs det har väldigt lite med henne att göra

6. Om tjejen du träffat säger att hon vill ses igen, skulle du skriva att du också vill det fast du egentligen inte vill? Skulle du inte komma med nåt svävande som "har mycket nu jag får höra av mig" eller liknande? Tänker jag fel då?

Skulle säga vi får se(typ)! detta är så nära sanningen jag kan komma eftersom man aldrig vet

7. Om du gillar en tjej, men så blir hon lite för "på", men sen backar. Alltså tänk er att hon är lite väl på i 1-3 dagar men sen backar och hör inte av sig, "glömmer" ni det då och kan tänka er att höra av er om hon backat? Menar väl att om man känner att man varit lite för "på" men sen inser det själv efter ca 2 dagar och backar och inte smsar, är det kört då? Eller kan ni liksom se förbi det och få tillbaka intresset när hon väl har backat? Har tjejen fortfarande en chans?

ja hon har en chans

8. Om ni är lite korta i era sms, är det alltid ett tecken på att ni inte är intresserade eller har ni bara inte samma behov som att skriva en massa som oss tjejer?

Kan lika gärna vara att jag är stressad osv

9. Om tjejen hör av sig först i princip jämt, har ni kommit in i en comfort zone där ni slipper göra det eftersom ni vet att hon kommer höra av sig, eller är ni inte tillräckligt intresserade? Om ni är intresserade men ändå låter henne höra av sig först - vad krävs för att ni ska höra av er?

att jag av någon anledning vill göra det

Vara sig själv! men då måste det samtidigt innebära att hon är intressant som person och attrahera mig på något sätt(spännande, äventyrslysten, drivande, bra i sängen, osv)

spännande, äventyrslysten, drivande, bra i sängen, vågar var sig själv

12. Förutsatt att du inte är en player eller endast ute efter sex, om en kille närmar sig en tjej under en första dejt (eller en dejt överhuvudtaget) - alltså flyttar sig närmre när han får chansen, försöker vara nära och håller om dig (inte strula) är det ett tecken på intresse? Om han inte gilla tjejen borde han ju hålla lite avstånd?

ett tecken på någon form av intresse.

13. Kan det gå upp mot en vecka utan att du pratar med din dejt utan att något är fel? Det jag vill komma till är om ni har mindre behov av att alltid höras än vad en tjej har.

kan vara så men inte om dejten var super!

14. Om en tjej ni varit på dejt med hör av sig och du inte är intresserad, svarar du ens då?

beror på vad jag gör och vad hon frågar

do's: visa vem du är och vad du vill
dont's: spela spel, försöka dölja saker osv(även om det fungerar kortsiktigt så slår det oftast tillbaks hårt)

16. Hur beter ni er på en dejt ifall ni inte gillar tjejen? Eller tycker hon är ointressant, inget för dig.. Ja you name it.

Som man gör med en arbetskamrat typ

17. Förutsatt att ni är en seriös kille, och berättar nånting väldigt personligt för tjejen ni dejtar på första dejten (fast ni haft kontakt några veckor) ska tjejen ta det som ett gott tecken?

En fråga? hur är en oseriös kille? men ett tecken på något är det ju iaf, kan vara att jag ser henne som en kompis, att hon känns ofarlig och är duktig på att lyssna eller whatever

18. Finns det några saker som ni tycker att tjejer ofta upplever som att ni dissar eller inte är intresserade längre som vi uppfattar helt fel där det egentligen bara handlar om att "vara kille"?

Vet ej, tror inte kille är en homogen grupp

Jag visar väll förmodligen ointresse.

20. Om hon säger att hon verkligen vill veta om du vill träffa henne igen, alltså typ frågar vart ni står fast mildare. Hon ger dig en out och säger att hon bara vill veta, skulle du verkligen säga att du vill träffas igen i ett sånt läge fast du inte vill? Säger man inte som det är då eller svarar väldigt, väldigt nonchalant och vagt?

Tror nog att jag skulle backa i vilket fall som helst om jag får den frågan, Diggar inte riktigt personer som inte klarar av att ta stunden som den kommer och njuta av det.
Citera
2014-01-22, 08:55
Medlem
1. Halvtimme kanske.

2. Man kan ha kul tillsammans och vilja ligga, men behöver inte blivit förälskad för det.

3. Ingen större skillnad.

4. Vill man träffas så svarar man längre, föreslår att man ska ses eller ringer upp.

5. Ja

6. Det kan betyda "Ja jag vill ses igen och ha sex". Prova prata mer och skriva mindre så reder det ut sig.

7. Är man intresserad är det inget problem att vara för "på". Du behöver inte oroa dig för att spela spelet så exakt för när det inte blir någon relation så passade ni helt enkelt inte ihop.

8. Jag skriver inte gärna sms. Men jag ringer tillbaka istället. Tolka inte in för mycket i sms.

9. Antagligen inte tillräckligt intresserad.

10. Blotta sin själ.

11. Alla gillar väl olika typer, bäst att bara vara som man är.

12. Självklart.

13. Om man har ett gammalt förhållande att avsluta tex, annars inte.

14. Självklart.

15. Prata inte om ex. Hinta om hur du är i sängen.

16. Blir mer som att träffa en kompis man inte känner så bra. Lite ytligare och inte flörtigt.

17. Absolut.

18. Ge gärna exempel istället.

19. Hör inte av mig.

20. Träffas på vilket sätt? Jag kan tänka mig att bara ligga med en tjej och svarar då ja på frågan.
Citera
2014-01-22, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IsabelleLove

Nej då skulle jag säga som det var och inte ge henne några falska förhoppningar utan säga att det inte finns något mellan oss tyvärr och att vi inte bör höras mer.

Citat:

Vet ej för jag missbrukar smileys.

Citat:

Nope då säger jag som det är.

Citat:

En chans finns men det beror på hur "på" hon varit. Har man träffats 1 gång och sedan går ut och festar med andra och vaknar dagen efter med 4 missade samtal och 12 sms så har man fått så pass dåliga vibbar av henne att det är kört.

Citat:

Jag har inte samma behov iaf och hatar sms sen touchmobilerna intåg, dom är inte gjorda för manstassar och är grovt könsdiskriminerande.

Citat:

Vara sig själv och inte spela några onödiga spel. Är väl enda sättet om man ska få något långvarigt som håller.

Citat:

Lydighet.

Citat:

Ja inte är det ointresse iaf.

Citat:

Ja då det kan det göra utan att något är konstigt.

Citat:

Snacka inte om ex eller dig själv konstant eller spela dum. Försök gärna briljera lite intellektuellt, ta upp något ämne som är lite speciellt för smartnosar is sexyyy.

Citat:
20. Om hon säger att hon verkligen vill veta om du vill träffa henne igen, alltså typ frågar vart ni står fast mildare. Hon ger dig en out och säger att hon bara vill veta, skulle du verkligen säga att du vill träffas igen i ett sånt läge fast du inte vill? Säger man inte som det är då eller svarar väldigt, väldigt nonchalant och vagt? [/b]

Jag säger som det är.
Citera
2014-01-22, 11:00
Medlem
Roliga svar. Vill inte citera några, utan vill bara få några saker sagt:

Frågorna, är sammanställda genom mina vänners frågor, frågor som jag sett återkommit på internet från många tjejer och sen har jag skrivit ett par stycken. Dom som är lite specifika kommer också från vänner som är i en sån situation till exempel och söker lite svar. Alla kommer alltså INTE ifrån mig.

Ja, givetvis är jag över 18. Jag är över 20 till och med så vi kan släppa det.
Vi undrar dom här sakerna ändå, eftersom att hela dejtingen har ju på nåt sätt tagits över mer och mer av smsgrejen, det är så mycket spel och tecken hit och dit som vi undrar över och överanalyserar givetvis.

Sen ni som säger att det är patetiskt, jobbigt, irriterande.. Ja men antingen svarar ni på frågorna eller så kommenterar ni inte alls. Det var inte era synpunkter på trådstarten i sig jag söker utan svaren på frågorna och kan ni inte leverera det så kan ni gå vidare.
Citera
2014-01-22, 11:05
Medlem
1. "Jag tycker inte om dig som människa, tack o hej"

2. Dum fråga, tycker man om någon så spelar det knappast någon roll vem som avslutade dejten.

3. Finns ingen skillnad.

4. Beror ju på hur jobbig jag tycker människa i fråga är, orkar inte med jobbiga människor.

5. Nej.

6. Vill jag umgås med någon så säger jag det.

7. Tycker man om någon så dissar man dom inte för att dom är för på.

8. Nej, jag står på jobbet och har inte tid.

9. Hör jag inte av mig så är jag inte intresserad.

10. Vara sig själv...? Omöjligt att svara på.

11. Humor och självdistans.

12. Alltid trevligt att ta på tjejer och behöver inte betyda någonting.

13. Som sagt, är jag intresserad så hör jag av mig.

14. Ja?

15. Inte en jävla aning.

16. Jag går där ifrån, livet är på tok för kort för att umgås med idioter.

17. Ja.

18. Inte som jag kan komma på.

19. Som vanligt?

20. Nej vill jag träffas så säger jag det.

Tror knappast de där hjälpte någon men aja...

Edit: Nej ni tjejer är inte speciellt svåra att lista ut. I slutändan är ni ganska lika allihopa.
Citera
2014-01-22, 11:07
Medlem
Gubbskems avatar

Jag har gått och blivit halvgubbe. 30år. Så jag är antagligen inte i din målgrupp men jag ska försöka ge så ärliga svar jag kan över hur jag resonerade som singel i 20års åldern.

1. Beror på vad för slags dejt. Är det någon sorts aktivitet så drar jag inte bara hem om vi inte funkar ihop. Utan jag fullföljer. Är det en träff på något fik så blir jag kvar så länge som vi har samtalsämnen. Bara för att man inte tänder som fan på tjejen innebär det inte att dejten behöver vara totalt skittråkig. Men visst, någon gång blev det en nödlögn om att jag har träning att gå på etc.

2. Har aldrig varit på en dejt som dragit ut på tiden så länge. Om du nu inte menar att det tagits vidare till sängaktiviteter och sovande. Förmodligen skulle jag vara intresserad om jag dröjde mig kvar såpass länge, om jag nu inte somnat i någon fåtölj.

3. Rätt lika enligt mig. Men småsaker som att jag minns vad den jag är intresserad av har pratat om i betydligt högre utsträckning än om jag bara vill ligga. Men jag kan oftast inte avgöra vad jag är intresserad av på bara några dejter. Liggandet har kommit tidigare än mina känslor oftast så att säga.

4. Jag är väluppfostrad. Så jag svarar. Men jag håller det väldigt neutralt. Och kort.

5. Använder smileys ytterst sällan i sms. Tror inte det ökar eller minskar så mycket beroende på vad jag tycker om personen.

6. Är jag inte intresserad brukar jag vara tydlig. Dock har det hänt att jag svarat lite velande för att hålla dörrar öppna. Lite fult kanske. Men då finns det i varje fall något sorts intresse från min sida. Förmodligen mest sexuellt. Lite backup-plan.

7. En tjej jag verkligen fattat tycke för kan inte vara för på i ett sådant skede. Skulle aldrig skrämmas iväg av att någon vill träffa mig ofta i det läget. Det är så jäkla tydligt att tjejen spelar efter de oskrivna reglerna om kontakten kommer tre dagar senare t.ex. Avtändande. Men det är ju givetvis en balansgång.

8. Jag skriver ofta kort i sms. Min sambo har berättat att hon kände sig osäker i början pga det. Men det är stilen jag har. Föredrar att pratandet sker mellan fyra ögon.

9. Jag hör av mig när jag saknar henne eller har något att säga. Skulle jag aldrig höra av mig först är jag förmodligen inte särskilt intresserad.

10. Vara snygg, vältränad och hygienisk. Skämt åsido. Att jag gillar hennes utseende är a och o för att jag överhuvudtaget ska bli intresserad. Sedan kräver jag inte så mycket mer än att hon är sig själv. Jag gillar nyfikna tjejer. Om vi skulle ha helt olika intressen spelar inte så stor roll då. Utan vi kan visa varandra nya saker och upplevelser med tiden.

11. Charmiga egenskaper är positivt humör, omvårdande personlighet och en viss envishet men utan ett gigantiskt jätteego som alltid behöver ha sista ordet. Jag smälter som smör i solsken för typiskt kvinnliga kvinnor. Sådana som kan frammana mina beskyddarinstinkter enbart via sitt rörelsemönster och röst. Jag har nog helt enkelt inte släppt min grottmannahjärna helt.

12. Ja, om jag försöker inledda kroppskontakt är jag solklart intresserad på något plan.

13. Ja, de har hänt när jag var yngre.

14. Jag svarar. Men håller det neutralt och kort.

15. Envägsmonologerskor eller knäpptyst är ungefär lika illa. Någon som anser att det enbart är min uppgift att hålla igång ett intressant samtal går fetbort.

16. Jag är nog ganska trevlig. Men blir nog lite tråkig. Risk för väderprat och liknande...

17. Jag har och skulle nog inte berätta något jättepersonligt alls på första dejten oavsett. Vet ej om det skulle vara positivt om så skedde.

18. Ja, förvånansvärt ofta så har det med smileys och skit att göra. En gång så avslutade jag inte med kram, som jag gjort i något meddelande före. Vilket jag fick äta upp senare med en sårad och avståndstagande dam.

19. Då släpper jag henne helt. Tar inte någon kontakt alls. Men jag är trevlig om hon skulle kontakta mig.

20. När jag varit velande så har det hänt att mina svar har varit velande också. Jag är nog lite hal i dessa lägen. Men skulle jag få ett sorts ultimatum att fastställa mina avsikter inför henne där och då så skulle jag nog avbryta det hela om jag inte är upp över öronen betuttad av henne.
Citera
2014-01-22, 11:46
Medlem
Mikaelias avatar
Har tid över här på jobbet så svarar på dessa frågor 100% ärligt. Är man trots mitt vackra nick.

1. Är trevlig och avslutar dejten när den är slut? Förstår inte riktigt frågan, beror ju på vad man gör på dejten.

2. Beror ju fortfarande på vad man gör på dejten men troligtvis så verkar hon intressant men det kanske bara är som vän.

3. Om jag vill ligga går jag på krogen för ett ons. Är jag kåt på en vardag tar jag en runk. Är jag intresserad av ett förhållande går jag på dejt.

4. Jag svarar(förmodligen på sms): Tack för en trevlig kväll. Jag tror tyvärr inte vi har något att gå på, kände inte att det klickade. Men du verkar vara en jättebra och go tjej. Ha det bra!

5. Jag använder sällan smileys om jag gör det så blir det

6. Haha nej, varför skulle jag skriva att jag vill träffa henne när jag inte vill det?

7. Dina frågor är fan helt kass! Är jag intresserad så är jag. Men ändrar hon beteende dag för dag så utesluter jag inte schizofreni.

8. Jag är en sådan person som svarar på sms nästan direkt efter jag fått dem(glömmer annars). Ibland så har man inte riktigt tid att skriva en hel novell om vad man gjort under dagen. Men om smsen OFTA är korta och nästan lite otrevliga borde han inte vara intresserad och inte du heller.

9. Nej? Ingenting krävs.

10. Vara sig själv och inte spela något jävla barnsligt spel för då blir det dissen direkt.

11. Kan vara hur mycket som helst.

12. Jo självklart. Jag själv skulle dock inte vara närgången på första dejten oavsett hur intresserad jag är.

13. Nej det skulle nog kännas lite märkligt, hade förmodligen inte varit intresserad om jag inte haft kontakt med henne på en vecka.

14. Se svar på fråga 4.

15. Haha wtf?! Hoppar den frågan, orkar inte svara då det finns hur mycket som helst.

16. Försöker vara trevlig och göra det bästa av situationen.

17. Nej tvärtom.

18. Tror mer på olika personligheter istället för skillnader i könen på den frågan.

19. Se fråga fyra igen.

20. Om människan är normal och frågar rakt ut så får människan ett rakt svar. Vill jag träffa henne igen så säger jag det. Vill jag inte träffa henne igen så säger jag det.

Dödade lite tid på riktigt jävla dåliga och svävande frågor! Är du fjorton?
Citera
2014-01-22, 11:46
Medlem
-Jag skulle inte avbryta dejten, då det kan ta ett par dejter innan människan i fråga ger en tillit och börjar bjuda på sig själv. Man ska ALDRIG vara för snabb att döma en person, kan vara ens livs misstag.

-Nja, har man varit på en dejt i 5 timmar så har man troligtvis haft en jäkla rolig kväll, men behöver dock inte betyda att man klickat.

-Skulle inte kunna säga att jag beter mig på ett annat sätt, men vanligtvis dejtar jag inte de personer jag enbart vill ligga med, de träffar man istället ute på puben.

-Är jag inte intresserad så skickar jag tillbaka korta svar. Precis som de tjejer gör som inte är intresserade av mig.

-Jag är en smileys missbrukare, tycker smset ser så stelt ut utan en glad gubbe

-Om jag inte vill ses igen skulle ursäkterna komma fram.

-Beror helt på situationen, om man är säker att man gillar tjejen så skulle jag definitivt ge en chans till. Men är man osäker på henne, så är risken stor att man inte kommer skriva till henne igen.

-Korta sms kan betyda många saker. Skriver ofta väldigt korta sms och långa mellanrum de första dagarna/veckorna. Jag vet att de får väldigt många tjejer att bli mer intresserade, då killar som visar ointresse är mer spännande än killar som skriver hela tiden! (funkar inte på alla dock).

-Hör av mig om jag är intresserad. Men skriver inte hela dagarna, då man har annat att tänka på också.

-Svår fråga, som jag inte har något direkt svar på.

-spontan, en tjej som vill göra saker och inte bara sitta hemma med en påse godis.

-Ja det är ett tecken på att killen är intresserad. Om jag flyttar närmre så vill jag visa intresse och hoppas på ett gensvar av tjejen.

-Är man intresserad skriver man oftast tillbaka innan en vecka gått. Men kan även vara så att killen väntar på att tjejen ska skriva.

-Ja jag svarar alltid.

-Allt handlar om vilken stämning som finns på dejten, olika vid olika situationer.

Inte så närgången.

-Skulle aldrig berätta något personligt under första dejten. Så kan inte svara på den frågan, tar tid innan jag ger en tjej min fulla tillit

-förstår inte redigt.

Väldigt kortfattad.

-Skulle säga vad jag tycker och känner. Alltid de bästa i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in