Citat:
Ursprungligen postat av
Anton171
Hur jag skadade mig eller hur menar du? Det började iaf med bänken där jag måste ha använt vänster axel mer för att pressa upp stången och därför blev högra sidan svagare. Ju mer vikt jag tog i bänken desto värre blev det, givetvis. Sen blev det bättre när jag körde hantelpress men där blev det också problem till slut när vikterna började öka...
Eftersom jag var hos sjukgymnasten i måndags och har kört 2 rehabpass så kan jag väl inte säga att det känns mycket bättre

Tycker dock att det känns väldigt bra när jag tränar nu, tränar ju med väldigt låg vikt och fokuserar mycket på axlarna. Stretchingen är också otroligt viktig känner jag, känns väldigt bra och behagligt när jag stretchar. Jag räknar dock att detta kan ta en del tid innan jag kan säga att jag är helt bra igen.
Okey, jag har börjat känna smärta i framsida axel i bänkpress, det typ nyper till när jag ska upp med stången igen, samtidigt som de klickar i den ibland.
Högra axeln har jag märkt är svagare.
Ibland så strålar det ner i min biceps så vet inte om det är nån inflammation eller överansträngning i bicepssenan, vet fan inte vad jag ska göra, gymmet är mitt liv nu typ så jag vill inte sluta träna, men vet inte hur jag ska göra, ska ringa om en tid till sjukgymnasten i veckan som kommer och be dom kolla på den.
Nu när jag börjat känna smärtan så har jag blivit mycket mer försiktig och orolig över att det ska vara nått mer allvarligt som att jag skulle få vila helt och hållet från gymmet i 2-3 månader vilket jag ALDRIG skulle klara av.