Citat:
Ursprungligen postat av
Ballongkatt
Det är olika. Får man fråga vart du bor? Om du bor i Stockholm kan jag rekommendera Trafikskolan Labyrint i Västerort. Det är en sjukt skön lärare där. En hårdrockare som man känner sig avslappnad med! Han är grym att köra med.
Har ett par vänner som körde på olika som t.ex Alvik etc och dom drog bara ut på tiden för att tjäna pengar.
Jag övningskörde med en skola som låg på Valhallavägen och det tog 60 lektioner a 35-40 min, som egentligen var 30 lek a kanske 70-80 min. Men det är kanske ok, då det är inte den lättaste saken att köra mitt i Stockholm med massor av bilar, rödljus, gömda övergångsställen, 30-gräns överallt m.m.
Ä andra sidan fick jag många bra tips på olika omvägar, lite smartare genomfarter via smågator och att jag blev van att ha många bilar, lastbilar, bussar, cyklister, stressade gående runt omkring.
Skolan bytte min lärare och det påverkade faktiskt hur jag lärde mig, då den nye stressade mig jämt och det tog ett tag att vänja sig. Det tog ju också tid från lektionerna, när läraren körde till lugnare ställen i början av utbildningen.
Skolan ville att jag skulle ta fler lektioner, men jag bokade uppkörningen själv och klarade den på andra försöket med Vägverkets bil.