Citat:
Ursprungligen postat av
Koksan
Varje dag när jag går i centrum så ser jag personer från folkslag som uppenbarligen inte bör vara i Sverige. Varje dag hör jag tjafset från invandringspositiva om att man är rasist om man inte håller med dom. Jag blir bara så otroligt trött på allting.
Visst blir man trött? Hade det handlat om rationella metoder för att hjälpa folk i nöd eller fattiga länders utveckling hade man inte sysslat med detta folkutbyte. Inte heller gynnar invandringen vårt samhälle.
Dock är inte invandringspolitiken grundad i förnuft. Den är grundad i nån form av hippie idé från 60 talet mixad med liberalism.
Rasist-tillmälet kan väl genuint passa på ett fåtal individer, men mestadels så handlar det om att socialt stigmatisera oliktänkande eftersom man från politiskt korrekt håll inte kan ta en rationell debatt. Det understryker såväl hur invandringskramare rotar sina åsikter i social identifikation, man vill inte vara "en av de där, de där rasisterna", kunna klappa sig på axeln och känna sig smart och godhjärtad (fast politiken man företräder är ologisk och inhuman).
Citat:
Jag minns stunder då min farfar brukade prata om sin barndom och jag undrar om hur Sverige var då. Då Sverige fortfarande var vitt. Jag blir sjukt nedstämd då jag tänker på Sveriges framtid eftersom jag är rätt säker på att Sverige kommer bli mer och mer instabilt och tillslut så kollapsar hela det Svenska systemet.
Yeah, jag behöver inte ens vända mig till min farfar. Räcker att se på min barndom på 90 talet och det var en jävla skillnad mot nu. Bara de senaste 20 åren har Sverige omvandlats något oerhört demografiskt, med tillhörande konsekvenser.
Citat:
Jag hur dagligen om hur "Coolt" det är att vara tillsammans med invandrare för dom är så "exotiska" På vilket sätt är det "coolt" att vara tillsammans med en svart person? Dom flesta svarta personer som jag känner har snattat, haft sex med på tok för unga tjejer (då menar jag 14-15 när dom själva är runt 20!!!) etc.
Har flera gånger blivit kallad "Nazist" bara för jag vågar ta upp detta med folk.
Kanske en hel del trams. Men det känns som att måste kunna ventilera på något sätt.
Är det någon här som kan relatera till det jag skriver?
/Koksan
Kanske lite fattig trådstart, som påminner om mycket som redan gått i rundgång på flashback, men det mesta du säger är riktigt.