• 1
  • 2
2014-01-20, 16:54
Medlem
Koksans avatar
Varje dag när jag går i centrum så ser jag personer från folkslag som uppenbarligen inte bör vara i Sverige. Varje dag hör jag tjafset från invandringspositiva om att man är rasist om man inte håller med dom. Jag blir bara så otroligt trött på allting.

Jag minns stunder då min farfar brukade prata om sin barndom och jag undrar om hur Sverige var då. Då Sverige fortfarande var vitt. När min farfar hade hemtjänst så var det en svart person som stal av hans pengar och han sade att han inte ville ha en neger som var hos han. Är han rasist för det?

Jag blir sjukt nedstämd då jag tänker på Sveriges framtid eftersom jag är rätt säker på att Sverige kommer bli mer och mer instabilt och tillslut så kollapsar hela det Svenska systemet.

Jag hur dagligen om hur "Coolt" det är att vara tillsammans med invandrare för dom är så "exotiska" På vilket sätt är det "coolt" att vara tillsammans med en svart person? Dom flesta svarta personer som jag känner har snattat, haft sex med på tok för unga tjejer (då menar jag 14-15 när dom själva är runt 20!!!) etc.

Vad är det som är så fel med att vara tillsammans med en vanlig svensk? (då dom flesta svenskar är hederliga)

Har flera gånger blivit kallad "Nazist" bara för jag vågar ta upp detta med folk.

Kanske en hel del trams. Men det känns som att måste kunna ventilera på något sätt.

Är det någon här som kan relatera till det jag skriver?

Ber om ursäkt för stavfel.

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-01-20 kl. 17:04.
Citera
2014-01-20, 17:03
Medlem
Nej det kan jag inte, det är ett individuellt val hur man beter sig. Om du tänker 100 svenskar runt om i landet och 100 invandrare som har ca samma ekonomi då är det ingen skillnad på hur många brott som sker. Så om man tänker realistiskt så har ''invandrare'' sämre ekonomi procentuellt än dom som är födda i sverige, men om man tänker svenskar med samma ekonomi så är det ingen som helst skillnad alls.
Citera
2014-01-20, 17:14
Medlem
En sak har du fel. Invandrare är inte exotiska längre, de var kanske det på 90-talet men inte nu. Svenskar är snarare exotiska eller the shit idag.
Citera
2014-01-20, 17:18
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Varje dag när jag går i centrum så ser jag personer från folkslag som uppenbarligen inte bör vara i Sverige. Varje dag hör jag tjafset från invandringspositiva om att man är rasist om man inte håller med dom. Jag blir bara så otroligt trött på allting.

Visst blir man trött? Hade det handlat om rationella metoder för att hjälpa folk i nöd eller fattiga länders utveckling hade man inte sysslat med detta folkutbyte. Inte heller gynnar invandringen vårt samhälle.

Dock är inte invandringspolitiken grundad i förnuft. Den är grundad i nån form av hippie idé från 60 talet mixad med liberalism.

Rasist-tillmälet kan väl genuint passa på ett fåtal individer, men mestadels så handlar det om att socialt stigmatisera oliktänkande eftersom man från politiskt korrekt håll inte kan ta en rationell debatt. Det understryker såväl hur invandringskramare rotar sina åsikter i social identifikation, man vill inte vara "en av de där, de där rasisterna", kunna klappa sig på axeln och känna sig smart och godhjärtad (fast politiken man företräder är ologisk och inhuman).

Citat:
Jag minns stunder då min farfar brukade prata om sin barndom och jag undrar om hur Sverige var då. Då Sverige fortfarande var vitt. Jag blir sjukt nedstämd då jag tänker på Sveriges framtid eftersom jag är rätt säker på att Sverige kommer bli mer och mer instabilt och tillslut så kollapsar hela det Svenska systemet.

Yeah, jag behöver inte ens vända mig till min farfar. Räcker att se på min barndom på 90 talet och det var en jävla skillnad mot nu. Bara de senaste 20 åren har Sverige omvandlats något oerhört demografiskt, med tillhörande konsekvenser.

Citat:
Jag hur dagligen om hur "Coolt" det är att vara tillsammans med invandrare för dom är så "exotiska" På vilket sätt är det "coolt" att vara tillsammans med en svart person? Dom flesta svarta personer som jag känner har snattat, haft sex med på tok för unga tjejer (då menar jag 14-15 när dom själva är runt 20!!!) etc.

Har flera gånger blivit kallad "Nazist" bara för jag vågar ta upp detta med folk.

Kanske en hel del trams. Men det känns som att måste kunna ventilera på något sätt.

Är det någon här som kan relatera till det jag skriver?

/Koksan

Kanske lite fattig trådstart, som påminner om mycket som redan gått i rundgång på flashback, men det mesta du säger är riktigt.
Citera
2014-01-20, 17:22
Medlem
retepm.s avatar
Mår man inte illa av ett mångkulturellt samhälle är det troligen något allvarligt fel på en. Så svar: ja jag mår illa över den totalt vansinniga och destruktiva invällning av parasiter från tredje världen. Jag mår även illa av svenskens apati och ovilja att försvara det som är hans.
Citera
2014-01-20, 17:24
Medlem
Jag ignorerar utlänningar fullständigt,här i Göteborg är dom ju överallt och de gör mig inte glad..Skulle aldrig inleda ett samtal med en utlänning här i Sverige. Och varför inte? Ullenhag kan ju anställa Svenskar som pratar med utlänningar i Sverige om han får pengar av Reinfeldt..
Citera
2014-01-20, 17:26
Medlem
pickledonions avatar
Jag blir också nedstämd. Det är galet att man skall behöva undersöka om området man vill flytta till är vitt eller helt söndertrasat av mångkultur. Ja, jag trivs bättre med människor jag kan identifiera mig med och som inte låter förbannade vad de än säger (yes, kära invandrare från MENA med brytning, du låter arg nästan hela tiden).
Citera
2014-01-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trick821
Nej det kan jag inte, det är ett individuellt val hur man beter sig. Om du tänker 100 svenskar runt om i landet och 100 invandrare som har ca samma ekonomi då är det ingen skillnad på hur många brott som sker. Så om man tänker realistiskt så har ''invandrare'' sämre ekonomi procentuellt än dom som är födda i sverige, men om man tänker svenskar med samma ekonomi så är det ingen som helst skillnad alls.

Jag tycker det här "klass skillnad" snacket är ren trams och inte håller särskilt mycket. Etnicitet är ett mer hållbart argument än klasskillnader.
Citera
2014-01-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag tycker det här "klass skillnad" snacket är ren trams och inte håller särskilt mycket. Etnicitet är ett mer hållbart argument än klasskillnader.
Precis, etnicitet går att undersökas rent vetenskapligt medan "klass" är bara en ideologisk tankekonstruktion utan förankring i verkligheten.
Citera
2014-01-20, 17:59
Medlem
SummaSummarums avatar
Ja jag mår dåligt av att se de växande massorna av bruna kaosvarelser som går runt i mitt/vårt land.

Enligt de politiskt korrektas definitioner så är du "rasist" men det är bara bra och naturligt att vara det. Det är de själva också när det kommer till kritan även om de inte skulle erkänna det. De bosätter sig helst i vita områden och umgås helst med vita och så vidare.
Citera
2014-01-20, 19:52
Medlem
Bra skrivet, håller med till 100% och försöker hålla mig borta från både invandrarna och de mest politiskt korrekta. Man blir både frustrerad och ledsen när man ser eller tänker på eländet...
Citera
2014-01-20, 20:34
Medlem
Det du upplever och känner är inte fel !!!

Insikten att tänka själv är ett friskhetstecken, du är friskare än dom flesta idag som inte har låtit dig påverkas av förljugen media mm.

Sorgligt nog så får man inte känna så idag för då är man sååååå hemsk.

Vem som helst begriper ju att man inte får ett starkt samhälle med importerade hucklen och så feministerna på det

Har faktiskt börjat fundera på om man inte vill ha kaos helt enkelt, allt deligerat uppifrån av landsförrädarna. Samhället börjar krackelera så det gäller att hänga med för det går fort nu !

Förstår helt dina känslor när man ser babbarna & hucklena man blir helt vansinnig (inte bra för hälsan) så själv undviker jag personligen så gott det går. För en tid sedan var jag på biblioteket och när jag sedan skulle åka därifrån så stod det babbar och gapade på parkeringen mitt i vägen och glodde trots att jag enbart körde bilen helt normalt. Kände hur jag kokade i sätet och kände att jag kunde köra över dom lätt helt utan ånger tvärt om jag hade njutit Valde dock inte det alternativet med hänsyn till familjen. Hade blivit stämplad för livet och säkerligen våldtagen bakom galler med koranen intyckt i käften.

Det är vidrigt alltsammans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in