Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-20, 13:11
  #1
Avstängd
Hej jag köpte en dator idag som är Hp pavillion DV7 windows vista, problemet är att datorn är på finska och jag vet inte hur man ändrar hela datorn till svenska utan ominstallation av windows!
Citera
2014-01-20, 13:12
  #2
Medlem
Ring HP's support och klaga! Hälsa från mig, hatar klödd!!!!!!!!!!
Citera
2014-01-20, 13:29
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattasbabe
Hej jag köpte en dator idag som är Hp pavillion DV7 windows vista, problemet är att datorn är på finska och jag vet inte hur man ändrar hela datorn till svenska utan ominstallation av windows!

Du menar att du när installationen började valde Finskt tgb och finskt språk???

Använd Recovery manager för att installera om och se till att välja SVENSKA inställningar!
Citera
2014-01-20, 14:36
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Du menar att du när installationen började valde Finskt tgb och finskt språk???

Använd Recovery manager för att installera om och se till att välja SVENSKA inställningar!
Nej jag köpte den begagnad och nu står det på finska och vet inte ens hur man säger recovery manager på finska, förra gången jag återställde en dator försvann ljudet permanent...
Citera
2014-01-20, 16:04
  #5
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du har köpt den begagnad så en ominstallation rekommenderas. Den du köpte den av kan ha lämnat kvar virus, trackers, mm.
Citera
2014-01-21, 09:18
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Hur tänkte du när du la denna trpd under "köpråd"?


(Svaret på frågan är som tidigare sagst: På kosnumentversionerna av Vista kan man inte byta språk när det väl är installerat)

Köpråd - PC: Bärbart --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback