2014-01-26, 12:10
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Crosby anses vara världens bästa hockeyspelare av 99,99 % av alla som har koll. Vad vill du? Att folk ska lägga sig ner och be när han får pucken? Håller dock med om resten i inlägget.
Nja, jag tycker generellt att riktigt bra spelare underskattas.
Citera
2014-01-26, 12:15
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag tycker alla målvakter är överskattade
Fast är dom verkligen det? Hur tror du till exempel det hade gått för Leksand utan en storspelande Alsenfelt i mål? En målvakt som gör det där lilla extra är guld värt.
Citera
2014-01-26, 17:40
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraddan
Tobias Enström i Winnipeg och bröderna Staal.

Enström är väldigt underskattad skulle jag vilja säga. Speciellt i Sverige. Tror inte många har koll på hur bra han egentligen är. Har väl gått ner sig lite denna säsong, men han är väldigt duktig. Framförallt när det var Atlanta för ett par år sedan.
Citera
2014-01-26, 18:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Andrej Sekera, ligans mest prisvärda back beroende på det underbart billiga kontrakt han har.
Citera
2014-01-31, 09:50
Medlem
skrudiss avatar
Lungo är förvisso inte så överskattad längre, men likväl kvar med mobsterkobtraktet Vancouver erbjöd. Tidigare stormålvakt som blivit lat, dragits med skador och verkar uppvisa en sugig mentalitet. Blev rejält irriterad nu i vintras med abledning av Eddie Läcks fina uppvisningar. Trots detta uttalade Lungo inget hot, han var övertygad om att förbli förstavalet. Tycker det är osympatisk och icke-ödmjukt.
Citera
2014-01-31, 14:36
Medlem
IceEyess avatar
Har förvisso slutat nyligen men Jonathan Hedström har väl varit tämligen överskattad större delen av karriären. I Timrå levde han enbart på meriten att han gjorde en kort sejour i NHL, som för övrigt inte blev särskilt lyckad. Och när han väl presterade berodde det till övervägande del på att hade kvalitetsspelare som bredvid sig som gjorde jobbet.
Citera
2014-01-31, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Lungo är förvisso inte så överskattad längre, men likväl kvar med mobsterkobtraktet Vancouver erbjöd. Tidigare stormålvakt som blivit lat, dragits med skador och verkar uppvisa en sugig mentalitet. Blev rejält irriterad nu i vintras med abledning av Eddie Läcks fina uppvisningar. Trots detta uttalade Lungo inget hot, han var övertygad om att förbli förstavalet. Tycker det är osympatisk och icke-ödmjukt.

Ska man kolla på kontrakt så kan jag räkna upp många målvaker i NHL som tjänar mer än de förtjänar
Citera
2014-01-31, 15:02
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska man kolla på kontrakt så kan jag räkna upp många målvaker i NHL som tjänar mer än de förtjänar

Klart. Men skillnaden mot ex Bryz var ju att han åtminstone uppvisade självkritik och verkade inse att han satt på ett skevt kontrakt.

Men klart. Målvakter signas på riskabla manéer, för 7-8 år och ofta på en dåligt konkurrensutsatt nivå. Leder ofta till motivationsbrist och lathet inför sin uppgivt. Få målvakter som förtjänar det, som du säger. Dock tycker jag att Henke är ett exempel på en spelare som förtjänar det. Han har hållit klass i nära tio år och inser direkt när han inte hållit måttet (under den korta, tillfälliga svackan).
Citera
2014-01-31, 15:18
Avstängd
Citat:
Klart. Men skillnaden mot ex Bryz var ju att han åtminstone uppvisade självkritik och verkade inse att han satt på ett skevt kontrakt.

Men klart. Målvakter signas på riskabla manéer, för 7-8 år och ofta på en dåligt konkurrensutsatt nivå. Leder ofta till motivationsbrist och lathet inför sin uppgivt. Få målvakter som förtjänar det, som du säger. Dock tycker jag att Henke är ett exempel på en spelare som förtjänar det. Han har hållit klass i nära tio år och inser direkt när han inte hållit måttet (under den korta, tillfälliga svackan).

Absolut. Lundqvist, Rask och Rinne är tre av få med feta kontrakt som förtjänar det bland målvakter.
Citera
2014-01-31, 16:42
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:

Pratar vi om samma kille som sa att enda anledningen till att han inte blev tradad var pga ingen klubb ville överta hans kontrakt? Det är väl självinsikt om något.

Citat:
Vancouver Canucks goaltender Roberto Luongo told TSN he had discussions with the NHL Players' Association this offseason about voiding his contract with the team.

"I explored every possibility, and that was definitely one of them," Luongo told James Duthie in an interview that was shown on "SportsCentre" on Friday night. "And at that point there's different logistics into something like that and it's very complicated, but definitely it was something that I was looking at and ready to do if the opportunity came up."

Had Luongo voided the remainder of his contract that runs through the 2021-22 season, he would have forfeited about $35 million.

"I was ready to walk away from it and sign somewhere else for lesser term and less money," Luongo said.

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=680830
Citera
2014-12-13, 09:42
Medlem
Jag tycker att Foppa var rätt så överskattad sett över hela sin karriär, visst bäst när han väl var hel, men var han någonsin hel en hel säsong.

Tomas Holmström tycker jag däremot har fått åt helvete för lite cred, en svensk som åker över till NHL och spelar transatlanternas spel bättre än transatlanterna. Som the immovable objekt framför mål i powerplay och the unstoppable force framför eget mål i boxplay. Kanske ingen stor lirare, vilket gör han mindre uppskattad, men han är en av mina stora favoriter.
Citera
2014-12-18, 00:13
Medlem
Tavares - Sjukt överskattad

Malkin - Underskattad, bäst i världen enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in