2014-12-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Tavares - Sjukt överskattad

Malkin - Underskattad, bäst i världen enligt mig.

Håller med om Tavares, har alltid tyckt att han har värderats för högt.
Citera
2014-12-18, 02:11
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Tavares - Sjukt överskattad

Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Håller med om Tavares, har alltid tyckt att han har värderats för högt.

Ni är ju totalt sjuka i huvudet

Tavares har haft Islanders på sina axlar sen han kom in i ligan och dessutom producerat 1 poäng per match dom fyra senaste säsongerna i ett värdelöst lag till det överkomliga priset 5,5 mil.

Skulle säga att Tavares är underskattad av resten den vanliga NHL tittaren.
Citera
2014-12-18, 02:53
Medlem
KitKatChunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ni är ju totalt sjuka i huvudet

Tavares har haft Islanders på sina axlar sen han kom in i ligan och dessutom producerat 1 poäng per match dom fyra senaste säsongerna i ett värdelöst lag till det överkomliga priset 5,5 mil.

Skulle säga att Tavares är underskattad av resten den vanliga NHL tittaren.

Helt klart, vet inte hur man får Tavares till att vara överskattad.
Citera
2014-12-18, 08:02
Medlem
Headshrinkers avatar
Hela Kings är ett överskattat lag i grundserien, likaså Milan Lucic.
Citera
2014-12-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatChunky

Helt klart, vet inte hur man får Tavares till att vara överskattad.

Beror på vilka man lyssnar på och läser. Läser du mig så har du rätt att i att det är svårt att få Tavares till att vara överskattad. I Kanada är han de second coming of Crosby.

Visst bära Islanders på sina axlar, det har ju gått väldigt bra...
Citera
2014-12-18, 08:51
Avstängd
Citat:
Visst bära Islanders på sina axlar, det har ju gått väldigt bra...

Den där mentaliteten är ju bara så jävla felvriden.

Nä, Tavares är top 10 i världen utan tvekan.
Citera
2014-12-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Den där mentaliteten är ju bara så jävla felvriden.

Nä, Tavares är top 10 i världen utan tvekan.

Jo många tycker det, därav min åsikt. Eller menar du enbart forwards? Då kan han gå in, kan.
Citera
2014-12-18, 12:46
Avstängd
Citat:
Eller menar du enbart forwards? Då kan han gå in, kan.

Jag menade faktist top 10 forwards. Var lite otydlig där.
Citera
2014-12-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag menade faktist top 10 forwards. Var lite otydlig där.

Jo han ligger väl där runt 10 forwards räknat, jag som är snål mot honom håller honom förstås utanför.
Citera
2014-12-19, 07:12
Avstängd
Citat:
Jo han ligger väl där runt 10 forwards räknat, jag som är snål mot honom håller honom förstås utanför.

De som jag håller framför han:

Målvakter: Rask, Price, Lundqvst.

Backar: Keith, Weber, Suter.

Forwards: Crosby, Malkin, Towes, Stamkos, Seguin, Tarasenko, Datsyuk, Kane.
Citera
2014-12-19, 22:38
Medlem
ulvvfs avatar
Överskattade? För göra den enkelt för sig. Nästan alla kanadas och USAs såkallade stjärnspelare. Motivering. Se hur det går för landslagen.

Underskattade: Nästan alla europeiska spelare, i synnerhets finlands. Motivering. Se hur det går för landslagen.

Några exempel på enskilda spelare (man kan egentligen göra listan väldigt lång)

Överskattade

Weber: En endimensionell spelare, som mest bara har ett bra skott.

Keith: En sämre kopia av Enström

Toews: Har aldrig haft en säsong över 80 p i sin egen bakgård som är en korrupt liga, men hyllas ändå av en annars poängfixerade media som en av världens absolut bästa?

Duchene: Stod inte ens ut i SHL

Crosby: Han är grymt bra, men han är inte SÅ bra som hypen, inte ens i närheten. Han är trots allt väldigt ojämn och flashar mest till under matchernas gång.

Lundqvist: Har haft en tendens i landslaget att vara en vägg i början av turneringen för sedan göra sina sämsta matcher i slutet av turneringen. Jag skulle vilja att det vore tvärtom.

Tavares: Ännu en löjligt överskattad kanadensare. 0 p på 4 matcher i OS också, trots hjälp av domarna.

Steen: I alla fall förra säsongen.

Ovechkin: Får sällan till det i landslaget.

Underskattade:

Vatanen: Väldigt rörlig back och bra passningsspelare, en riktig quarterback i PP. Är nog är en av världens 5 bästa backar. Stod också ut i OS som en av de bästa i turneringen.

EK: Världens ganska överlägset bästa back, men får inte cred för det.

Ellis: Kanadensare ja, men han är ju hundra gånger bättre än Weber i alla fall. Nog kanadas bästa back just nu, och eftersom han inte får cred för det så tycker han är underskattad.

Strålman: Nog en av världens bästa tvåvägsbackar. Kan inta en strikt defensiv roll, men har också en bra offensiv uppsida. Men får absolut inte cred för det.

Zetterberg: Nog världens bästa tvåvägs forward. Kanske bäst i världen i 5v5, men han har kanske lite begränsningar i PP anser jag. Inte den bästa playmakern eller bästa skytten.

Hudler: Grymt underhållande spelare att se på, och en pålitlig poänggörare.

Sedinarna: Det känns inte som de tas på allvar trots att de står en unik spelstil och har vunnit NHLs poängliga back to back.

Giroux: Egentligen inte för han är en av få kanadensare som får cred i proportion till hur bra han verkligen är, varken mer eller mindre. Men samtidigt så anser jag att han är ganska så klart kanadas bästa forward, så så sett är han underskattad.

Granlund: En av världens absolut bästa centrar, men får inte i närheten av den creden. Men han är ju finne också och det innebär nästan alltid konstant underskattning oavsett vad man gör.

Bäckström: Kanske världens bästa playmaker. Men vissa tycker tillochmed att sådana som Tavares och toews är bättre?

Tarasenko: Om man har sett han tidigare så kan man inte direkt vara överraskad av hans poängproduktion i år. Men får skärpa till sig i landslaget, annars så kan han snabbt kännas överskattad istället.

Malkin: Är den bästa i Pitts, men får inte cred för det.

Hedman: Lätt en av världens 5 bästa backar.
Senast redigerad av ulvvf 2014-12-19 kl. 22:49.
Citera
2014-12-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Överskattade? För göra den enkelt för sig. Nästan alla kanadas och USAs såkallade stjärnspelare. Motivering. Se hur det går för landslagen.

Underskattade: Nästan alla europeiska spelare, i synnerhets finlands. Motivering. Se hur det går för landslagen.

Några exempel på enskilda spelare (man kan egentligen göra listan väldigt lång)

Överskattade

Weber: En endimensionell spelare, som mest bara har ett bra skott.

Keith: En sämre kopia av Enström

Toews: Har aldrig haft en säsong över 80 p i sin egen bakgård som är en korrupt liga, men hyllas ändå av en annars poängfixerade media som en av världens absolut bästa?

Duchene: Stod inte ens ut i SHL

Crosby: Han är grymt bra, men han är inte SÅ bra som hypen, inte ens i närheten. Han är trots allt väldigt ojämn och flashar mest till under matchernas gång.

Lundqvist: Har haft en tendens i landslaget att vara en vägg i början av turneringen för sedan göra sina sämsta matcher i slutet av turneringen. Jag skulle vilja att det vore tvärtom.

Tavares: Ännu en löjligt överskattad kanadensare. 0 p på 4 matcher i OS också, trots hjälp av domarna.

Steen: I alla fall förra säsongen.

Ovechkin: Får sällan till det i landslaget.

Underskattade:

Vatanen: Väldigt rörlig back och bra passningsspelare, en riktig quarterback i PP. Är nog är en av världens 5 bästa backar. Stod också ut i OS som en av de bästa i turneringen.

EK: Världens ganska överlägset bästa back, men får inte cred för det.

Ellis: Kanadensare ja, men han är ju hundra gånger bättre än Weber i alla fall. Nog kanadas bästa back just nu, och eftersom han inte får cred för det så tycker han är underskattad.

Strålman: Nog en av världens bästa tvåvägsbackar. Kan inta en strikt defensiv roll, men har också en bra offensiv uppsida. Men får absolut inte cred för det.

Zetterberg: Nog världens bästa tvåvägs forward. Kanske bäst i världen i 5v5, men han har kanske lite begränsningar i PP anser jag. Inte den bästa playmakern eller bästa skytten.

Hudler: Grymt underhållande spelare att se på, och en pålitlig poänggörare.

Sedinarna: Det känns inte som de tas på allvar trots att de står en unik spelstil och har vunnit NHLs poängliga back to back.

Giroux: Egentligen inte för han är en av få kanadensare som får cred i proportion till hur bra han verkligen är, varken mer eller mindre. Men samtidigt så anser jag att han är ganska så klart kanadas bästa forward, så så sett är han underskattad.

Granlund: En av världens absolut bästa centrar, men får inte i närheten av den creden. Men han är ju finne också och det innebär nästan alltid konstant underskattning oavsett vad man gör.

Bäckström: Kanske världens bästa playmaker. Men vissa tycker tillochmed att sådana som Tavares och toews är bättre?

Tarasenko: Om man har sett han tidigare så kan man inte direkt vara överraskad av hans poängproduktion i år. Men får skärpa till sig i landslaget, annars så kan han snabbt kännas överskattad istället.

Malkin: Är den bästa i Pitts, men får inte cred för det.

Hedman: Lätt en av världens 5 bästa backar.

Löjligt, du baserar detta på VM? För under OS så var Kanada det helt klart bästa laget. Vadå hjälp av domarna? Beskriv EN situation där dom fick hjälp?

Självklart kommer du att säga "finalen" kanadensiska domare. Domarna gjorde ett bra jobb i den matchen, vi var helt enkelt för kassa för att vinna guldet. Visst om vi hade Bäckström så skulle det ha blivit lite jämnare men ändå långt ifrån. Z, H.Sedin & Franzén med i laget, då kanske. KANSKE hade vi haft en chans.
Senast redigerad av Banzoi 2014-12-19 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in