2014-01-20, 12:10
Medlem
ludwiqs avatar
Vet att det finns en liknande tråd för fotbollsspelare men hittade ingen för ishockey. Tänkte det kunde vara kul med en liknande tråd..
Som topic lyder, vilka är nu de mest underskattade respektive överskattade hockeyspelarna i dagens hockey?
En väldigt underskattad spelare i mina ögon är Marcus Johansson i caps, visst nu kanske man är lite färgad då man är svensk. Men tycker han gör det fruktansvärt bra match efter match, han producerar mycket poäng, grymt användbar i PP och vad av man kan döma av han en väldigt smart spelare, ser passningar som ingen annan gör väldigt lik spelstil som Bäckis. Tycker han får oerhört lite uppmärksamhet, en "salary cap hit" på $2,000,000 vilket är 12(!):e "mest" för capitals.

För att definiera överskattade spelare, skulle jag vilja säga spelare som får oerhört mycket betalt men inte presterar säsong efter säsong alternativt spelare som får oerhört mycket uppmärksamhet som verkligen inte förtjänar det.. Dem jag kommer på så här på rak arm är väl spelare som Brad Richards och Phaneuf som tjänar oerhört med pengar och tar upp en stor del av lönetaket som ska "bära" lagen, vilket jag inte tycker någon av dem direkt gör.
Senast redigerad av ludwiq 2014-01-20 kl. 12:17.
Citera
2014-01-20, 12:20
Medlem
m4tt145s avatar
Calle Gunnarsson är väl rätt underskattad tycker jag.
Citera
2014-01-20, 16:00
Medlem
Tobias Enström i Winnipeg och bröderna Staal.
Citera
2014-01-20, 19:05
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraddan
Tobias Enström i Winnipeg och bröderna Staal.
Överskattade? Underskattade? Motiveringar?
Citera
2014-01-20, 20:36
Medlem
Gob Bluths avatar
En av de mest underskattade tycker jag Vladimir Sobotka är. Riktigt bra på det mesta, kan användas i typ alla situationer. En favoritspelare helt klart.

Överskattad: Semin lever ju inte direkt upp till sitt kontrakt i år.
Citera
2014-01-20, 21:29
Medlem
klockan123s avatar
Jannik Hansen. Har inte sett så mycket av NHL i år men förra säsongen tyckte jag att han gjorde otroligt bra ifrån sig men fick inte någon uppmärksamhet för det. Han gör sällan eller aldrig några som helst misstag men får trots det ganska sparsamt med istid och beröm.
Citera
2014-01-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
För att definiera överskattade spelare, skulle jag vilja säga spelare som får oerhört mycket betalt men inte presterar säsong efter säsong alternativt spelare som får oerhört mycket uppmärksamhet som verkligen inte förtjänar det.. Dem jag kommer på så här på rak arm är väl spelare som Brad Richards och Phaneuf som tjänar oerhört med pengar och tar upp en stor del av lönetaket som ska "bära" lagen, vilket jag inte tycker någon av dem direkt gör.
Då säger jag Dick Axelsson på den. Utan tvekan.
Citera
2014-01-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Överskattade? Underskattade? Motiveringar?

Okej Bröderna Staal Är överskattade som fan, dom är duktiga med helt klart överskattade.

Tobias är en kille som gör så mycket stabil som fan men det är typ bara grabbarna i laget som ser det.
Citera
2014-01-25, 20:54
Medlem
Madeiruxs avatar
Underskattad: Kyle Okposo i NY Islanders, kom inte med i OS, skandal, jävligt duktig lirare dedär.
Citera
2014-01-25, 21:03
Medlem
tcfmogs avatar
Jag tycker alla målvakter är överskattade, de tillmäts en oproportionerligt stor betydelse. Underskattade är sådana som Malkin och Crosby.
Citera
2014-01-26, 05:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag tycker alla målvakter är överskattade, de tillmäts en oproportionerligt stor betydelse. Underskattade är sådana som Malkin och Crosby.

Crosby anses vara världens bästa hockeyspelare av 99,99 % av alla som har koll. Vad vill du? Att folk ska lägga sig ner och be när han får pucken? Håller dock med om resten i inlägget.
Citera
2014-01-26, 10:52
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraddan
Okej Bröderna Staal Är överskattade som fan, dom är duktiga med helt klart överskattade.
Bra motiveringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in