2014-01-20, 06:30
Medlem
Jag skulle vilja höra era bästa argument både för och emot EU. Varför ska vi vara med / inte vara med i EU? Vad vinner vi på att gå ur EU? Borde vi istället för EU gå med i en Nordisk / Skandinavisk union? Jag har hört att EU inte skulle vara demokratiskt, vad anser ni om det?

Med vänlig hälsning sossehatare123
Citera
2014-01-23, 06:53
Medlem
M_Wittmanns avatar
För ett stort land såsom Tyskland eller Frankrike, så vore det förmodligen praktiskt genomförbart att gå ur EU. Men inte för ett land som Sverige. Vi skulle bli Europas motsvarighet till Cuba.

Undantaget vore om övriga EU-länder accepterade utträdet och gick med på att framförhandla bilaterala handelsavtal. Men det är ungefär lika troligt som att Påven skulle bjuda in dig till bögsex via Facebook. Dvs det skulle aldrig hända.

Det är så som situationen ser ut idag. Men det kan naturligtvis komma att ändras i framtiden. Östtysklands möjligheter att lämna Sovjet var mindre eller lika med 0 år 1989. Ingen hade i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig vad som skulle hända ett år senare.

Ett mer konkret svar på vad Sverige skulle vinna på att gå ur EU idag är: Absolut ingenting.
Citera
2014-01-23, 11:57
Medlem
Är det någon som vet vilka de svenska EU parlamentarikerna är?

Daily Telegraph har kommit åt hemligstämplat material där det framkommit att EU parlamentarikerna förskingrar årligen 1,5 miljarder kronor.Pengar för att anställa en assistent (146000 kr i månaden) har istället hamnat på parlamentarikernas lönekonton, skattefritt dessutom. Bidrag för så kallade allmänna utgifter har hamnat på personliga pensionskonton. Man har köpt virke till sina egna hus osv. I Storbritannien försöker man få dem åtalade men eftersom det är hemligsstämplat av bland annat våra svenska parlamentariker så verkar det bli svårt.
Citera
2014-02-26, 02:21
Medlem
Zaedrewss avatar
JÄVLA EU. Jag måste skattedeklarera innan imorgon pga jävla EU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in