Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-19, 19:39
  #1
Medlem
har bokat en resa till berlin i sommar, och undrar om det finns speciella platser som är kända för försäljning av weed? skulle även vara bra om ni kunde berätta om era upplevelser om hur ni fick tag på röka där nere
Citera
2014-01-19, 19:46
  #2
Medlem
LightItAnnies avatar
vet inte om jag var helt i dimman då, men kanske läste de här till och med, men skulle inte berlin öppna en central coffeeshop snart?
Citera
2014-01-19, 20:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightItAnnie
vet inte om jag var helt i dimman då, men kanske läste de här till och med, men skulle inte berlin öppna en central coffeeshop snart?
(FB) Planer på att öppna coffee shops i Berlin!
Citera
2014-01-19, 20:49
  #4
Medlem
Bara Glads avatar
Är det tillåtet att tipsa om försäljningsplatser i andra länder öppet på forumet? Vill inte riktigt råka illa ut för att jag nämner var man ska bege sig.
Citera
2014-01-19, 20:55
  #5
Medlem
anonanonns avatar
Görlitzer Park i Kreuzberg, kommer fram nån snubbe som försöker sälja efter 5 meter
Citera
2014-01-19, 21:01
  #6
Medlem
När jag var där i somras fanns lite varstans. I min erfarenhet var nattklubbar/utanför nattklubbar bäst. Många frågade om man ville köpa röka/MDMA. Nu knarkar jag inte alls så köpte inte, så kan inte berätta om kvalité, pris eller liknande. Annars verkar folk vara jävligt liberala med det i Berlin. Om du ser någon som ser ut som en stoner kan du fråga.
Citera
2014-01-19, 21:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonanonn
Görlitzer Park i Kreuzberg, kommer fram nån snubbe som försöker sälja efter 5 meter

Instämmer. Hann knappt ut ur taxin innan det var färdigt. Rekommenderar Görlitzer helt klart, från dom jag prata med som bodde i berlin skulle man köpa av dom svarta, inte dom från mellanöstern.
Jag fick tag i en riktigt fin skunk där, går att prutta en del men det är relativt billigt om man jämför med Sverige priser iaf
Citera
2014-01-19, 22:37
  #8
Medlem
Cornholio.s avatar
Glöm alla tyskar om du vill kunna diskutera priser med dom. Tyskar är helt värdelösa på engelska! I Tyskland kommer man fan längre på svenska än vad man gör på engelska. Leta efter negrer och annat löst folk. Tyskar lär vara ärligare men ni kommer inte kunna tala med varandra.
Citera
2014-01-19, 23:14
  #9
Medlem
asfaltgosses avatar
Inte ens om man kan tyska?

Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Glöm alla tyskar om du vill kunna diskutera priser med dom. Tyskar är helt värdelösa på engelska! I Tyskland kommer man fan längre på svenska än vad man gör på engelska. Leta efter negrer och annat löst folk. Tyskar lär vara ärligare men ni kommer inte kunna tala med varandra.
Citera
2014-01-20, 08:19
  #10
Medlem
Finns att köpa i alla parker i stort sett.. Görlitzer park och hasenheide är två exempel. Besökte själv Hasenheide i somras några gånger, gick en bit in i parken tills det var alldeles kolsvart, visslade lite så kom de fram för att sälja. Funkar det inte så gå till nästa park. Har för mig att priset låg på 5 euro grammet, och det var nog bland det sämsta jag rökt.
__________________
Senast redigerad av wtfwjd 2014-01-20 kl. 08:22.
Citera
2014-01-20, 13:33
  #11
Medlem
rondellhundens avatar
Görlitzer park som sagt snacka med negrarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback