2014-01-19, 16:08
Medlem
MoLoKs avatar
Ja jag vet. Jag gjorde just misstaget att surfa in på Aftonbladet och kollade en video trots att det är 25 sekunders reklam.

Jag förvånades när första reklamen är ifrån SVT. Det är någon farmen-dokusåpa-sak de ska visa tydligen.

Är det jag som är blind eller brukar SVT göra reklam för sina program i andra medier?

Är det ok att licenspengar går till att köpa reklamplats? Dvs våra licenspengar går till Aftonbladet via SVT.

Är detta ett sätt av public service att ge socialbidrag till övrig media?

Här var det: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article31068.ab
Citera
2014-01-19, 16:50
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja jag vet. Jag gjorde just misstaget att surfa in på Aftonbladet och kollade en video trots att det är 25 sekunders reklam.

Jag förvånades när första reklamen är ifrån SVT. Det är någon farmen-dokusåpa-sak de ska visa tydligen.

Är det jag som är blind eller brukar SVT göra reklam för sina program i andra medier?

Är det ok att licenspengar går till att köpa reklamplats? Dvs våra licenspengar går till Aftonbladet via SVT.

Är detta ett sätt av public service att ge socialbidrag till övrig media?

Här var det: http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article31068.ab

Farmen går på tv4
Citera
2014-01-19, 16:50
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2014-01-19, 18:51
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Farmen går på tv4

Jag skrev inte att det var Farmen utan farmenliknande.

Det var Svt.
Citera
2014-01-23, 00:05
Medlem
MoLoKs avatar
Är det verkligen bara jag som förvånas över att SVT köper reklamplats hos en konkurrent för licenspengar?
Citera
2014-01-23, 10:24
Medlem
SVT gjorde också reklam för nya Aktuellt innan premiären 5 mars 2012, fast då handlade det om en samhällsnyttig egenproduktion, nu borde det vara annorlunda. Jag tror dock inte det finns någon regel som förbjuder de från att marknadsföra sina program utanför deras egna kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in