Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-18, 22:10
  #1
Medlem
Fredrik81s avatar
hjälp netgear wnr3500v2 tomato fw

Installerade precis tomato på min router. Nu kan jag inte logga in på den. Power-lampan lyser orange, wlan blått och port nr 1 (som jag anslutit till datorns lan-port) grönt. Har försökt logga in via webläsaren i firefox med 192.168.1.1 och routerlogin.net. inget funkar. Har även testat att trycka in reset-knappen i ca 10 sek som framgår i manualen.*Har fan inget internet nu, har jag fuckat upp hela routern?
Citera
2014-01-18, 23:01
  #2
Medlem
Fredrik81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik81
hjälp netgear wnr3500v2 tomato fw

Installerade precis tomato på min router. Nu kan jag inte logga in på den. Power-lampan lyser orange, wlan blått och port nr 1 (som jag anslutit till datorns lan-port) grönt. Har försökt logga in via webläsaren i firefox med 192.168.1.1 och routerlogin.net. inget funkar. Har även testat att trycka in reset-knappen i ca 10 sek som framgår i manualen.*Har fan inget internet nu, har jag fuckat upp hela routern?


Problem löst, kan ta bort tråd
Citera
2014-01-20, 13:42
  #3
Medlem
merlin2s avatar
och lösningen var????
Citera
2014-01-27, 21:03
  #4
Medlem
freshlemons avatar
Förklara gärna hur du gjorde så andra med samma problem kanske kan få hjälp?
Citera
2014-02-02, 14:59
  #5
Medlem
hasenfrasens avatar
Användare som Fredrik81 brukar hamna på de flestas "ignorera" lista, så även min. Det brukar vara problem med första-gångs-flashningen som kan gå fel, då lär man tftp'a den manuellt med den fw-image man försökte med via web-gränssnittet. Kräver statiskt ip på den flashande datorn. Min erfarenhet kommer från tjugotalet driftsatta wnr3500lv1/v2 med tomato och shibbys version.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback