• 1
  • 2
2014-01-18, 21:11
Medlem
Lip-Tips avatar
Vilken produkt är bästa på marknaden för ren muskelökning?
Citera
2014-01-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lip-Tip

ett bra träningsschema

Finns inte något tillskott eller liknande som kommer göra ett dugg utan ett bra schema

om du nu inte vill trycka aas, finns ett forum för det isf
Citera
2014-01-18, 21:22
Medlem
Ett litet överskott på runt 200 kalorier, samt ca 150g protein om dagen ger nästan ren muskelökning.

Det finns ingen produkt som du kan ta som gör att du når dessa siffror utan vanlig mat från mataffären rekommenderas.
Citera
2014-01-18, 21:24
Medlem
Lip-Tips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
ett bra träningsschema

Finns inte något tillskott eller liknande som kommer göra ett dugg utan ett bra schema

om du nu inte vill trycka aas, finns ett forum för det isf

Länka tack
Citera
2014-01-18, 21:36
Medlem
Citat:
.

testat söka?

Gissar på att du ej klarar det så är snäll och länkar

(FB) Dopning och dopningspreparat
Citera
2014-01-18, 21:53
Medlem
sedans avatar
Ändrade rubriken.

/MOD
Citera
2014-01-18, 22:13
Medlem
Balfongs avatar
Jag skulle vilja säga kyckling, gott om proteiner där.
Citera
2014-01-18, 22:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Proteinpulver eller EAA gör det lättare och bygger egentligen på uppfyllandet av ett specifikt kriterie.

Kriterie:
Det viktiga är att på ett eller annat sätt se till att alla essentiella aminosyror finns i blodet efter det att träningspasset är slut.

Om det är något du kan göra för att få bättre resultat som inte kräver någon kunskap så är det detta.

Att lära sig träna (precis som att lära sig spela fotboll) tar lång tid och det är en process som innefattar såväl självkännedom som giltig empirisk prövning. Dessa förmågor kräver kunskaper. Det gör dock inte alla produkter.

Proteinpulver och EAA är två enkla sätt att se till att få signifikant bättre resultat i termer av muskelmassaökning över tid. Men man skulle likväl kunna ta med sig oxkött eller dylikt i en matlåda och smacka i sig den efter träning eftersom båda metoder satisfierar kriteriet.
Citera
2014-01-18, 22:20
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Proteinpulver eller EAA gör det lättare och bygger egentligen på uppfyllandet av ett specifikt kriterie.

Kriterie:
Det viktiga är att på ett eller annat sätt se till att alla essentiella aminosyror finns i blodet efter det att träningspasset är slut.

Om det är något du kan göra för att få bättre resultat som inte kräver någon kunskap så är det detta.

Att lära sig träna (precis som att lära sig spela fotboll) tar lång tid och det är en process som innefattar såväl självkännedom som giltig empirisk prövning. Dessa förmågor kräver kunskaper. Det gör dock inte alla produkter.

Proteinpulver och EAA är två enkla sätt att se till att få signifikant bättre resultat i termer av muskelmassaökning över tid. Men man skulle likväl kunna ta med sig oxkött eller dylikt i en matlåda och smacka i sig den efter träning eftersom båda metoder satisfierar kriteriet.
Njeee. Så brådis är det inte direkt. Signifikant? Marginell om någon skulle jag vilja säga Finns inga studier på tillväxtskillnader över dygn. Går mycket diskussioner kring huruvida det spelar någon roll alls så länge du ätit tillräckligt över dygnet.

Kreatin skulle jag vilja säga till TS.
Citera
2014-01-19, 00:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Njeee. Så brådis är det inte direkt. Signifikant?
Signifikant betyder inte stor.
http://www.ne.se/signifikant

Signifikant är i princip vetenskapens viktigaste begrepp för att säga om något fungerar eller ej eller kvantitativt jämföra två kvalitativt beskrivna grupper med varandra.

Däremot om det är stort, så är det signifikant. Bara för att det är signifikant betyder det inte att det är stort! Men beroende på konfidensintervall, urval i population och andra variabler kan en storhets mätetal vara signifikant skild från samma storhets andra mätetal även om skillnaden är marginell.

Citat:
Marginell om någon skulle jag vilja säga
Jag håller med dig.

Citat:
Finns inga studier på tillväxtskillnader över dygn.
Nu har jag förvisso inte läst detta på flera år men jag vill minnas att jag läst flera. Proteinintag efter träning ökar muskelmassan mer än inget protein efter även om totala mängden näring och energi är det samma över dygnet.

Men det är ju alltid roligt att lära sig mer om nu så är fallet.

Citat:
Går mycket diskussioner kring huruvida det spelar någon roll alls så länge du ätit tillräckligt över dygnet.
Ja diskutera kan man alltid göra. Med filosofi kommer man dock inte fram till någon sanning, men med vetenskap kan man i alla fall säga vad som är falskt och komma nära sanning. Diskussion är filosofiskt i sin natur. Behöver inte vara dåligt för det, men säger ingenting om hur naturen är.

Det borde ju finnas några studier som motiverar varför det inte spelar roll. Helt enkelt som bevisar att proteinintaget i förhållande till när träningen sker inte påverkar förändringen i muskelmassan. En diskussion kan inte visa detta.

Citat:
Kreatin skulle jag vilja säga till TS.
Inte för muskelökning.
Senast redigerad av BengtZz 2014-01-19 kl. 00:42.
Citera
2014-01-19, 01:40
Bannlyst
Mat.
Citera
2014-01-19, 05:50
Medlem
Gurran933s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Inte för muskelökning.

Kreatin ökar väl återhämtningen = muskeluppbyggnad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in