Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Njeee. Så brådis är det inte direkt. Signifikant?
Signifikant betyder inte stor.
http://www.ne.se/signifikant
Signifikant är i princip vetenskapens viktigaste begrepp för att säga om något fungerar eller ej eller kvantitativt jämföra två kvalitativt beskrivna grupper med varandra.
Däremot om det är stort, så är det signifikant.

Bara för att det är signifikant betyder det inte att det är stort! Men beroende på konfidensintervall, urval i population och andra variabler kan en storhets mätetal vara signifikant skild från samma storhets andra mätetal även om skillnaden är marginell.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Marginell om någon skulle jag vilja säga

Jag håller med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Finns inga studier på tillväxtskillnader över dygn.
Nu har jag förvisso inte läst detta på flera år men jag vill minnas att jag läst flera. Proteinintag efter träning ökar muskelmassan mer än inget protein efter även om totala mängden näring och energi är det samma över dygnet.
Men det är ju alltid roligt att lära sig mer om nu så är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Går mycket diskussioner kring huruvida det spelar någon roll alls så länge du ätit tillräckligt över dygnet.
Ja diskutera kan man alltid göra. Med filosofi kommer man dock inte fram till någon sanning, men med vetenskap kan man i alla fall säga vad som är falskt och komma nära sanning. Diskussion är filosofiskt i sin natur. Behöver inte vara dåligt för det, men säger ingenting om hur naturen är.
Det borde ju finnas några studier som motiverar varför det inte spelar roll. Helt enkelt som bevisar att proteinintaget i förhållande till när träningen sker inte påverkar förändringen i muskelmassan. En diskussion kan inte visa detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Kreatin skulle jag vilja säga till TS.
Inte för muskelökning.