Citat:
Ursprungligen postat av
iava
Många, speciellt yngre, har ofta sterila hem. Man får hoppas att trenden vänder. Det ska vara lite gamla möbler och snygga gardiner. Beträffande kök så finns många som renoverar men aldrig använder dem. Lite skillnad mot när man var barn på 60- och 70-talet. Litet kök men mycket aktivitet där, mamma lagade mat och bakade på det lilla utrymmet som fanns.
Instämmer!
Men i första hand handlar det om att göra som man själv tycker. Jag fick ju veta av mina typ. (stil-rena och perfekta Svenssons vänner) att mitt hus måste göras om 100%, nytt bad, nytt kök, och finrummet borde målas vitt etc.
Näh du! Jag körde stilen hela vägen, köpta jättestora tunga (kräver typ 2-3 att lyfta) möbler från 1800-1950 talet, mitt tapet är i guld/satin, gardiner i tjock toppkvalité...och badet som är från typ 80 talet har jag renoverat till orginalskick (tog 3 år att göra, men värd tiden...), det var inte dyrt, men hemkänslan i mitt hem är fantastisk, en omgång ÖL och musik från en gammal 40 tals radio (lovingly restored by yours truly, new capacitors and all) Fantastish!
Säknar INTE min gamla stilrena svart/hvitt/grått/glas & stål lägenhet i Köpenhamn...alls!