2014-01-18, 13:15
Medlem
Imbazs avatar
Hej!
Har fått ett lånelöfte av banken!
Fick det i december och nu i januari ska jag byta jobb till ett jobb med 20-30 kr mer/timmen
(Som jag inte har berättat för banken)

Så tror ni banken tar tillbaka lånelöftet? Ska jag fortsätta som inget hänt och bara köpa hus så snabbt som möjligt ;P?

Tack på förhand!
Citera
2014-01-18, 13:31
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så tror ni banken tar tillbaka lånelöftet? Ska jag fortsätta som inget hänt och bara köpa hus så snabbt som möjligt ;P?

Lånelöftet blir ogiltigt om du byter jobb, ja. Du riskerar alltså att stå utan finansiering om detta uppdagas.
Citera
2014-01-18, 13:46
Medlem
storstrutens avatar
Banken vill ju ha säkerhet och det vill du med. Är du trygg med att du kommer få fast anställning där så är det väl bara att tuta och köra, annars skulle jag vänta...
Citera
2014-01-18, 14:18
Medlem
Citat:
Hej!
Fick det i december och nu i januari ska jag byta jobb till ett jobb med 20-30 kr mer/timmen

Tack på förhand!
Du kommer inte kunna "köpa hus" utan att prata med banken oavsett, det finns inte många säljare som skriver avtal utan att se att finansieringen är ordnad. Men vill du riskera att slösa allas tid, inklusive din egen, kan du ju kasta dig in i budgivningar på måfå. Eller så pratar du med din bank igen som en vuxen och mogen människa.
Citera
2014-01-18, 14:59
Medlem
Citat:
Hej!

Tack på förhand!

Får du fast anställning direkt? I så fall så kan du ju meddela banken att du fått nytt fast jobb med högre lön. Det kommer nog inte banken säga något om i så fall.

Men om det endast är en provanställning så måste du prata med banken och berätta hur läget är. Då kommer nog banken säga till dig att komma tillbaka när du har fast jobb.
Citera
2014-01-22, 09:13
Medlem
Imbazs avatar
Kan meddela att jag tog beslutet att prata med banken å säga allt , och då fick jag faktiskt utökat lånelöfte! Och ja jag har 6mån prov !

Så alla som har samma dilemma ! Banken kan mkt väl se till möjligheterna och godkänna förändringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in