Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-07, 05:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Okejokej tog med det ifall att olika bark påverkade färgen eller något man vet aldrig liksom!

Har ni några tips på säkerhet? För antar att det utöver brandrisk kan gå åt helvete på något vis eller är det mest det - vilket jag får anta hänger på rätt utrustning och försiktighet när man håller på...

Hur mycket yield får man ut ungefär per 100g bark vid extraheringen av DMT?
Typ 1-5g om det är pulveriserat
Mindre om det inte är pulver.
Mer om du använder saltsyra istället för vinäger.
Sen tror jag det är skillnad på om man extraherar från mimosa hostilis istället för acacua confusa, men är osäker. Längesen jag testade tillverka DMT

Ingen brandrisk eftersom du inte kommer hantera öppen eld vid extraheringen. Däremot hanterar du frätande kemikalier, så handskar är att rekommendera (både kaustiksoda och saltsyra är frätande). Även skyddsglasögon är att rekommendera.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-04-07 kl. 05:34.
Citera
2025-04-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
DMT löser sig utmärkt i heptan ("kemiskt ren bensin"), kan ta några minuter om det extraherade DMT't inte är av hög procent just DMT. Omkristallationer med heptan kan jag rekommendera. Heptan är bra om man ej vill ha med så mycket andra alkaloider, annars kan man köra med andra opolära lösningsmedel om man vill ha "spice" och inte bara DMT. NMT har också visat sig lösa sig bra i heptan genom en extraktion av Acacia Confusa, något uppvärmt heptan användes då dock.

edit3: Det teoretiskt bästa du kan göra är att först extrahera så mycket alkaloider som möjligt (använd "naphta" eller annat opolärt lösningsmedel som löser mer än DMT - ej testat själv) för att sedan omkristallisera med rumstempererat heptan och lämna alla (eller de flesta) alkaloider förutom DMT't - du har då även möjligheten att odla genomskinliga kristaller på heptanlösningen med DMT (har prövat).

Det ni kallar.för.petroleum ether.är en blandning av heptan och N-hexan, har.väldigt svårt och tro heptan selektivt löser vissa/viss alkaloid/er.

Sen är.det ren och skär blasfemi och kalla det här för tillverkning.

Det här är.DMT beredning
Citera
2025-04-21, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Typ 1-5g om det är pulveriserat
Mindre om det inte är pulver.
Mer om du använder saltsyra istället för vinäger.
Sen tror jag det är skillnad på om man extraherar från mimosa hostilis istället för acacua confusa, men är osäker. Längesen jag testade tillverka DMT

Ingen brandrisk eftersom du inte kommer hantera öppen eld vid extraheringen. Däremot hanterar du frätande kemikalier, så handskar är att rekommendera (både kaustiksoda och saltsyra är frätande). Även skyddsglasögon är att rekommendera.

Tack! Hade redan tänkt skaffa rejäla labbhandskar för jag såg att det kan bli extremt varmt samt fräta . Men tack för din kommentar uppskattar all kunskap jag kan suga till mig 😊
Citera
2025-04-21, 14:01
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Det ni kallar.för.petroleum ether.är en blandning av heptan och N-hexan, har.väldigt svårt och tro heptan selektivt löser vissa/viss alkaloid/er.

Det här är.DMT beredning

Rent tekniskt så ja det är blasfemi det är bara enklare o fastnade säkert i den där dumma hjärnan när man började läsa o undersöka detta, men visst ska vi vara petiga så tillverkar man den inte man extraherar. But semantics you know, why bother, folk fattar ju ändå
Citera
2025-04-21, 14:44
Medlem
Citat:
Rent tekniskt så ja det är blasfemi det är bara enklare o fastnade säkert i den där dumma hjärnan när man började läsa o undersöka detta, men visst ska vi vara petiga så tillverkar man den inte man extraherar. But semantics you know, why bother, folk fattar ju ändå

Det handlar troligen om att en har en bakgrund i organisk kemi , och har kämpat i år med vissa synteser.
Och det kräver väldigt mycket av en individ och lära sig tillverka det ena och det tredje, så det är väll en rent logisk känslomässig reaktion från min sida.
Sen är det inte semantik, extrahering och tillverkning.

Du har ändå helt rätt i det hela, skit samma
Citera
2025-04-22, 10:20
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:

Det här är.DMT beredning
Hmm, ja vad du har svårt att tro är ju väldigt enkelt att dementera igenom att först och främst gå igenom dmt-nexus, shroomery, magiskamolekyler, flashback.org, osv... Men vad som faktiskt visas är att Heptan är mycket mera selektivt för att lösa (samt då kristallisera) just N,N-DMT.

Bild i kristalliseringen med Heptan: https://imgur.com/BcFxp
Resultat ang. kristallisering m.h.a. Heptan: https://imgur.com/T0wyS
Samt en bild ifrån mitt rättsfall där renheten konstateras: https://forum.magiskamolekyler.org/galleri/displayimage.php?pid=3767&fullsize=1

... Konstaterar tillsammans (med mina allehanda metoder postade både som lilZer0 samt xiz här på forumet) tyda på att Heptan faktiskt hat en selektiv löslighet kring DMT.

Däremot kring att detta är framställning, det håller jag med om är bullshit. Det är ju bara regeringens/narkotikalagstiftningens namn-givning på det hela som egentligen är en DMT-extraktion med en kristalliserings-process.

EDIT:

Citat:
Läs ovan
Senast redigerad av lilZer0 2025-04-22 kl. 10:39.
Citera
2025-04-22, 12:48
Medlem
Citat:
Hmm, ja vad du har svårt att tro är ju väldigt enkelt att dementera igenom att först och främst gå igenom dmt-nexus, shroomery, magiskamolekyler, flashback.org, osv... Men vad som faktiskt visas är att Heptan är mycket mera selektivt för att lösa (samt då kristallisera) just N,N-DMT.

Bild i kristalliseringen med Heptan: https://imgur.com/BcFxp
Resultat ang. kristallisering m.h.a. Heptan: https://imgur.com/T0wyS
Samt en bild ifrån mitt rättsfall där renheten konstateras: https://forum.magiskamolekyler.org/galleri/displayimage.php?pid=3767&fullsize=1

... Konstaterar tillsammans (med mina allehanda metoder postade både som lilZer0 samt xiz här på forumet) tyda på att Heptan faktiskt hat en selektiv löslighet kring DMT.

Däremot kring att detta är framställning, det håller jag med om är bullshit. Det är ju bara regeringens/narkotikalagstiftningens namn-givning på det hela som egentligen är en DMT-extraktion med en kristalliserings-process.

EDIT:

Läs ovan

Heptan och N-hexan har samma polaritetsindex, den största anledningen till att Heptan föredras före N-Hexan är att Heptan är klass 2 i farlighet och N-Hexan är klass 3, klass 2 är samma klass som Ethanol, klass 3 är farligare typ cancerframkallande eller neurotoxiskt.
N-Hexan hittas på Biltema i elektronikrengöringsspray,
Gripen kemiskt ren bensin är största delen Heptan
Citera
2025-04-22, 12:49
Medlem
Citat:
Heptan och N-hexan har samma polaritetsindex, den största anledningen till att Heptan föredras före N-Hexan är att Heptan är klass 2 i farlighet och N-Hexan är klass 3, klass 2 är samma klass som Ethanol, klass 3 är farligare typ cancerframkallande eller neurotoxiskt.
N-Hexan hittas på Biltema i elektronikrengöringsspray,
Gripen kemiskt ren bensin är största delen Heptan
Läs du ovan, jag har ju svarat honom.
Citera
2025-04-23, 15:36
Svårt och svårt beror ju mest på vilket av alla jäkla tusen olika extraheringar man testar sig på, svåraste för mig är att välja vilken. Men eftersom jag bara ska köra en trial run så kör jag en lättare variant men jag har använt den så jag vet att den ska kunna bli bra även om det var åratal sedan, bara bark jag måste hitta nu i stort sett.

Sen en fråga; En del använder sig av zippotändarvätska som non polar solvent, min vän vet jag gjorde det och jag märkte väl inget av det. Alltså varför köra det istället för en "vanliga" solvent även om den jag såg i stort sett var 100% hept påstås det så måste det ju vara annat man inte vill köra i sig därtill, är det för att det är billigare? Beror det på vad för märke sådana köper på zippon som påverkar resultatet? För det fungerar ju onekligen för många, men blir det inte mycket orenheter i skiten om man inte är sjukt noga?

Vilken skulle ni rekommendera som inte kostar extremt mycket och är lätt tillgänglig inrikes om ni har någon vana? För zippo visst, men jag vill ha bra produkt och inte ta chanser när det kommer till "kemi".
Citera
2025-04-24, 13:36
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Svårt och svårt beror ju mest på vilket av alla jäkla tusen olika extraheringar man testar sig på, svåraste för mig är att välja vilken. Men eftersom jag bara ska köra en trial run så kör jag en lättare variant men jag har använt den så jag vet att den ska kunna bli bra även om det var åratal sedan, bara bark jag måste hitta nu i stort sett.

Sen en fråga; En del använder sig av zippotändarvätska som non polar solvent, min vän vet jag gjorde det och jag märkte väl inget av det. Alltså varför köra det istället för en "vanliga" solvent även om den jag såg i stort sett var 100% hept påstås det så måste det ju vara annat man inte vill köra i sig därtill, är det för att det är billigare? Beror det på vad för märke sådana köper på zippon som påverkar resultatet? För det fungerar ju onekligen för många, men blir det inte mycket orenheter i skiten om man inte är sjukt noga?

Vilken skulle ni rekommendera som inte kostar extremt mycket och är lätt tillgänglig inrikes om ni har någon vana? För zippo visst, men jag vill ha bra produkt och inte ta chanser när det kommer till "kemi".
Testa alla metoder helst. Så kan du själv komma fram till vad som passar dig. Mimosa Hostilis innehåller ju trots allt flera droger än specifikt N,N-DMT.
Citera
2025-04-24, 14:41
Medlem
byte-mes avatar
Av de lösningsmedel jag testat för extraktion av DMT har heptan gett bäst resultat när det gäller tillgänglighet, renhet och separation vid omkristallisering, jämfört med exempelvis nafta. Även om extraktet initialt inte blir helt rent, gör det inte så mycket, eftersom jag kristalliserar fribasen i aceton med fumarsyra för att bilda DMT-fumarat. mer stabilt och vattenlösligt salt.

Jag har personligen testat injicera DMT i doser från 15 mg upp till 250 mg, Det är slående hur direkt och intensiv effekten blir vid injektion, där hela resan infinner sig nästan omedelbart och med total närvaro, trippen har högre upplösning.
Citera
2025-04-26, 05:32
Citat:
Testa alla metoder helst. Så kan du själv komma fram till vad som passar dig. Mimosa Hostilis innehåller ju trots allt flera droger än specifikt N,N-DMT.

Jo visst det blir ju mycket produkter hemma så när man väl kommit upp med allt så är det ju bara utforska och se resultat... har du någon metod du själv rekommenderar via youtube eller så? Man kanske inte får länka eller så, men du kan väl hinta vad jag ska söka efter på något ungefär.

Såg att det fanns en butik inrikes som har bark, tänker inte nämna någon url eller liknande så klart, men om ni vet vilken jag menar - är den scam or not? Alla bra utrikes hade tydligen lagt ned, jag har inte köpt så mycket sådana grejer på några år så alla har tydligen gått i pension. Antar det inte är nå problem med tullen på det heller, min growbox kom ju som alltid så går det så haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in