2025-04-07, 05:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Okejokej tog med det ifall att olika bark pverkade frgen eller ngot man vet aldrig liksom!

Har ni ngra tips p skerhet? Fr antar att det utver brandrisk kan g t helvete p ngot vis eller r det mest det - vilket jag fr anta hnger p rtt utrustning och frsiktighet nr man hller p...

Hur mycket yield fr man ut ungefr per 100g bark vid extraheringen av DMT?
Typ 1-5g om det r pulveriserat
Mindre om det inte r pulver.
Mer om du anvnder saltsyra istllet fr vinger.
Sen tror jag det r skillnad p om man extraherar frn mimosa hostilis istllet fr acacua confusa, men r osker. Lngesen jag testade tillverka DMT

Ingen brandrisk eftersom du inte kommer hantera ppen eld vid extraheringen. Dremot hanterar du frtande kemikalier, s handskar r att rekommendera (bde kaustiksoda och saltsyra r frtande). ven skyddsglasgon r att rekommendera.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-04-07 kl. 05:34.
Citera
2025-04-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
DMT lser sig utmrkt i heptan ("kemiskt ren bensin"), kan ta ngra minuter om det extraherade DMT't inte r av hg procent just DMT. Omkristallationer med heptan kan jag rekommendera. Heptan r bra om man ej vill ha med s mycket andra alkaloider, annars kan man kra med andra opolra lsningsmedel om man vill ha "spice" och inte bara DMT. NMT har ocks visat sig lsa sig bra i heptan genom en extraktion av Acacia Confusa, ngot uppvrmt heptan anvndes d dock.

edit3: Det teoretiskt bsta du kan gra r att frst extrahera s mycket alkaloider som mjligt (anvnd "naphta" eller annat opolrt lsningsmedel som lser mer n DMT - ej testat sjlv) fr att sedan omkristallisera med rumstempererat heptan och lmna alla (eller de flesta) alkaloider frutom DMT't - du har d ven mjligheten att odla genomskinliga kristaller p heptanlsningen med DMT (har prvat).

Det ni kallar.fr.petroleum ether.r en blandning av heptan och N-hexan, har.vldigt svrt och tro heptan selektivt lser vissa/viss alkaloid/er.

Sen r.det ren och skr blasfemi och kalla det hr fr tillverkning.

Det hr r.DMT beredning
Citera
2025-04-21, 13:58
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Typ 1-5g om det r pulveriserat
Mindre om det inte r pulver.
Mer om du anvnder saltsyra istllet fr vinger.
Sen tror jag det r skillnad p om man extraherar frn mimosa hostilis istllet fr acacua confusa, men r osker. Lngesen jag testade tillverka DMT

Ingen brandrisk eftersom du inte kommer hantera ppen eld vid extraheringen. Dremot hanterar du frtande kemikalier, s handskar r att rekommendera (bde kaustiksoda och saltsyra r frtande). ven skyddsglasgon r att rekommendera.

Tack! Hade redan tnkt skaffa rejla labbhandskar fr jag sg att det kan bli extremt varmt samt frta . Men tack fr din kommentar uppskattar all kunskap jag kan suga till mig 😊
Citera
2025-04-21, 14:01
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Det ni kallar.fr.petroleum ether.r en blandning av heptan och N-hexan, har.vldigt svrt och tro heptan selektivt lser vissa/viss alkaloid/er.

Det hr r.DMT beredning

Rent tekniskt s ja det r blasfemi det r bara enklare o fastnade skert i den dr dumma hjrnan nr man brjade lsa o underska detta, men visst ska vi vara petiga s tillverkar man den inte man extraherar. But semantics you know, why bother, folk fattar ju nd
Citera
2025-04-21, 14:44
Medlem
Citat:
Rent tekniskt s ja det r blasfemi det r bara enklare o fastnade skert i den dr dumma hjrnan nr man brjade lsa o underska detta, men visst ska vi vara petiga s tillverkar man den inte man extraherar. But semantics you know, why bother, folk fattar ju nd

Det handlar troligen om att en har en bakgrund i organisk kemi , och har kmpat i r med vissa synteser.
Och det krver vldigt mycket av en individ och lra sig tillverka det ena och det tredje, s det r vll en rent logisk knslomssig reaktion frn min sida.
Sen r det inte semantik, extrahering och tillverkning.

Du har nd helt rtt i det hela, skit samma
Citera
2025-04-22, 10:20
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:

Det hr r.DMT beredning
Hmm, ja vad du har svrt att tro r ju vldigt enkelt att dementera igenom att frst och frmst g igenom dmt-nexus, shroomery, magiskamolekyler, flashback.org, osv... Men vad som faktiskt visas r att Heptan r mycket mera selektivt fr att lsa (samt d kristallisera) just N,N-DMT.

Bild i kristalliseringen med Heptan: https://imgur.com/BcFxp
Resultat ang. kristallisering m.h.a. Heptan: https://imgur.com/T0wyS
Samt en bild ifrn mitt rttsfall dr renheten konstateras: https://forum.magiskamolekyler.org/g...767&fullsize=1

... Konstaterar tillsammans (med mina allehanda metoder postade bde som lilZer0 samt xiz hr p forumet) tyda p att Heptan faktiskt hat en selektiv lslighet kring DMT.

Dremot kring att detta r framstllning, det hller jag med om r bullshit. Det r ju bara regeringens/narkotikalagstiftningens namn-givning p det hela som egentligen r en DMT-extraktion med en kristalliserings-process.

EDIT:

Citat:
Ls ovan
Senast redigerad av lilZer0 2025-04-22 kl. 10:39.
Citera
2025-04-22, 12:48
Medlem
Citat:
Hmm, ja vad du har svrt att tro r ju vldigt enkelt att dementera igenom att frst och frmst g igenom dmt-nexus, shroomery, magiskamolekyler, flashback.org, osv... Men vad som faktiskt visas r att Heptan r mycket mera selektivt fr att lsa (samt d kristallisera) just N,N-DMT.

Bild i kristalliseringen med Heptan: https://imgur.com/BcFxp
Resultat ang. kristallisering m.h.a. Heptan: https://imgur.com/T0wyS
Samt en bild ifrn mitt rttsfall dr renheten konstateras: https://forum.magiskamolekyler.org/g...767&fullsize=1

... Konstaterar tillsammans (med mina allehanda metoder postade bde som lilZer0 samt xiz hr p forumet) tyda p att Heptan faktiskt hat en selektiv lslighet kring DMT.

Dremot kring att detta r framstllning, det hller jag med om r bullshit. Det r ju bara regeringens/narkotikalagstiftningens namn-givning p det hela som egentligen r en DMT-extraktion med en kristalliserings-process.

EDIT:

Ls ovan

Heptan och N-hexan har samma polaritetsindex, den strsta anledningen till att Heptan fredras fre N-Hexan r att Heptan r klass 2 i farlighet och N-Hexan r klass 3, klass 2 r samma klass som Ethanol, klass 3 r farligare typ cancerframkallande eller neurotoxiskt.
N-Hexan hittas p Biltema i elektronikrengringsspray,
Gripen kemiskt ren bensin r strsta delen Heptan
Citera
2025-04-22, 12:49
Medlem
Citat:
Heptan och N-hexan har samma polaritetsindex, den strsta anledningen till att Heptan fredras fre N-Hexan r att Heptan r klass 2 i farlighet och N-Hexan r klass 3, klass 2 r samma klass som Ethanol, klass 3 r farligare typ cancerframkallande eller neurotoxiskt.
N-Hexan hittas p Biltema i elektronikrengringsspray,
Gripen kemiskt ren bensin r strsta delen Heptan
Ls du ovan, jag har ju svarat honom.
Citera
2025-04-23, 15:36
Medlem
Phobiazis avatar
Svrt och svrt beror ju mest p vilket av alla jkla tusen olika extraheringar man testar sig p, svraste fr mig r att vlja vilken. Men eftersom jag bara ska kra en trial run s kr jag en lttare variant men jag har anvnt den s jag vet att den ska kunna bli bra ven om det var ratal sedan, bara bark jag mste hitta nu i stort sett.

Sen en frga; En del anvnder sig av zippotndarvtska som non polar solvent, min vn vet jag gjorde det och jag mrkte vl inget av det. Allts varfr kra det istllet fr en "vanliga" solvent ven om den jag sg i stort sett var 100% hept psts det s mste det ju vara annat man inte vill kra i sig drtill, r det fr att det r billigare? Beror det p vad fr mrke sdana kper p zippon som pverkar resultatet? Fr det fungerar ju onekligen fr mnga, men blir det inte mycket orenheter i skiten om man inte r sjukt noga?

Vilken skulle ni rekommendera som inte kostar extremt mycket och r ltt tillgnglig inrikes om ni har ngon vana? Fr zippo visst, men jag vill ha bra produkt och inte ta chanser nr det kommer till "kemi".
Citera
2025-04-24, 13:36
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Svrt och svrt beror ju mest p vilket av alla jkla tusen olika extraheringar man testar sig p, svraste fr mig r att vlja vilken. Men eftersom jag bara ska kra en trial run s kr jag en lttare variant men jag har anvnt den s jag vet att den ska kunna bli bra ven om det var ratal sedan, bara bark jag mste hitta nu i stort sett.

Sen en frga; En del anvnder sig av zippotndarvtska som non polar solvent, min vn vet jag gjorde det och jag mrkte vl inget av det. Allts varfr kra det istllet fr en "vanliga" solvent ven om den jag sg i stort sett var 100% hept psts det s mste det ju vara annat man inte vill kra i sig drtill, r det fr att det r billigare? Beror det p vad fr mrke sdana kper p zippon som pverkar resultatet? Fr det fungerar ju onekligen fr mnga, men blir det inte mycket orenheter i skiten om man inte r sjukt noga?

Vilken skulle ni rekommendera som inte kostar extremt mycket och r ltt tillgnglig inrikes om ni har ngon vana? Fr zippo visst, men jag vill ha bra produkt och inte ta chanser nr det kommer till "kemi".
Testa alla metoder helst. S kan du sjlv komma fram till vad som passar dig. Mimosa Hostilis innehller ju trots allt flera droger n specifikt N,N-DMT.
Citera
2025-04-24, 14:41
Medlem
byte-mes avatar
Av de lsningsmedel jag testat fr extraktion av DMT har heptan gett bst resultat nr det gller tillgnglighet, renhet och separation vid omkristallisering, jmfrt med exempelvis nafta. ven om extraktet initialt inte blir helt rent, gr det inte s mycket, eftersom jag kristalliserar fribasen i aceton med fumarsyra fr att bilda DMT-fumarat. mer stabilt och vattenlsligt salt.

Jag har personligen testat injicera DMT i doser frn 15 mg upp till 250 mg, Det r slende hur direkt och intensiv effekten blir vid injektion, dr hela resan infinner sig nstan omedelbart och med total nrvaro, trippen har hgre upplsning.
Citera
2025-04-26, 05:32
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Testa alla metoder helst. S kan du sjlv komma fram till vad som passar dig. Mimosa Hostilis innehller ju trots allt flera droger n specifikt N,N-DMT.

Jo visst det blir ju mycket produkter hemma s nr man vl kommit upp med allt s r det ju bara utforska och se resultat... har du ngon metod du sjlv rekommenderar via youtube eller s? Man kanske inte fr lnka eller s, men du kan vl hinta vad jag ska ska efter p ngot ungefr.

Sg att det fanns en butik inrikes som har bark, tnker inte nmna ngon url eller liknande s klart, men om ni vet vilken jag menar - r den scam or not? Alla bra utrikes hade tydligen lagt ned, jag har inte kpt s mycket sdana grejer p ngra r s alla har tydligen gtt i pension. Antar det inte r n problem med tullen p det heller, min growbox kom ju som alltid s gr det s haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in