2014-01-17, 22:52
Medlem
Hej.

Jag har en Samsung Galaxy Trend GT-S7560 telefon som jag har för att testa mina appar som jag kodar mot. Den har Android version 4.0.4 och är väldig laggig och jobbig, så jag tänkte mig, jag läser på om rootning och lär mig hur man installerar ROMs med senare och renare versioner av Android på den.

Efter att ha sökt igenom en massa sidor så har jag kommit fram till detta:

1. Att "roota" den här telefonen jag har är väldigt simpelt, ladda ner programmet 1ClickRoot och tryck på root. Jag gjorde detta och de stod att min telefon med version 4.0.4 är rootad.

Sen läste jag vidare för att se vilken ROM som passar mig och kom fram till att ParanoidAndroid är de bästa, då det är de renaste av dom alla, med andra ord, man slipper bloatware och annat, CM var också bra, men de kommer med förinstallerade program.

Här kommer problemet. Jag hittar ingen som helst ROM till min telefon.
Det enda jag kom fram till är att min telefon är och liknar ACE 2? Ace x? Ace? Nån Samsung Ace telefon och att de kan använda sig av samma ROM? Jag är inte säker på vilken de är och ingenstans kan jag hitta något vettigt till min telefon.

Laddade ner ett program till telefonen som hetre GooManager, men de hjälpte heller inte mycket.
Så hur kan jag formatera min telefon och installera Android version 4.1, 4.2, 4.3 eller 4.4, vilket nu de finns till min telefon?

Tacksam för svar.
Citera
2014-01-17, 23:22
Medlem
Human-Psyches avatar
Jag föreslår att du även frågar detta på xda och swedroid, då chansen finns att om du inte vet vad du gör kan du bricka din telefon. En soft brick kan du klara dig undan medan en hard brick lär förstöra mobilen för dig.

Dessvärre har jag ingen erfarenhet vad som gäller för just din mobil, annars hade jag kunnat hjälpa dig. Mitt enda förslag är att läs på väl innan du gör något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in