2014-01-17, 19:57
Medlem
Jag har vunnit 1000kr i produktvinst frn miljonlotteriet nr jag sedan skulle bestlla hem vinsten jag valt str det "Bestllning av vinstartikel r kopplat till de prenumerationslotter din vinst tillhr. Vi beklagar att denna artikel inte r tillgnglig fr dig och kan drmed inte lggas till i varukorgen". Nr jag kollat runt i vinstshoppen ett tag upptcker jag att det inte finns ngra vinster ver huvud taget som jag kan ta ut.

Va fan! inte nog med att man inte kan ta ut sina vinst pengar i kontanter. Dom ska ocks se till att man inte fr ta ut sin vinst i varor heller! Det str inget ngonstans om att vinsten ska vara kopplad till lotter!
Dremot kan man lsa verallt hur enkelt det r spara ihop sina vinster p vinstkontot och sedan hmta ut den vinst man vill ha.

Ska ringa kundcenter och frga vad som pgr men skulle vara tacksam om ngon rede ut detta fr mig.
Citera
2014-01-17, 22:38
Medlem
ImmortalJacks avatar
Jag blir fan arg p miljonlotteriet. De tjnar as mycket pengar och mnga svenskar r med i denna skit tvling. Bojkotta miljonlotteriet !
Citera
2014-01-19, 19:54
Medlem
Hej Fuskenstein, det r bara att kontakta Miljonlotteriets kundtjnst s skickar de ut den vinst du vill bestlla t dig.

En del vinstalternativ ska vara "unika" fr en av de tv olika lottyperna men jag har aldrig varit med om att det ska vara ngot problem oavsett vilken vinst du vill ta ut.

De gr oftast fortare att f tag i via telefon n via epost.

Mvh A
Citera
2014-01-27, 02:28
Medlem
Dom har skickat min vinst nu, men det tog lng tid fr dom att svara. Dom skylde p problem med hemsidan.
Citera
2014-01-31, 14:09
Medlem
Det stmmer, de hade problem med systemen bakom hemsidan vilket gjorde att i stort sett alla kunder fick beskedet att vinsten ej gick att vlja fr dem.

Kan tnka mig att kundtjnsten fick lite att gra i brjan av veckan
Citera
2015-08-03, 21:12
Medlem
Jkrokens avatar
ppnar denna trd igen.
Jag fick en lott frn miljonlotteriet, som jag sedan registrerade p deras hemsida. Nu ringde dom upp mig och sa att jag var en lycklig "vinnare" i den dragningen. Vinsten var att jag fr mjlighet att kpa ett par "exklusiva lotter" fr 40 kr styck. Enligt sljaren ska det finnas dubbelt s mnga vinster som personer i denna dragning. Och att dom tre senaste personer han pratat med, har alla vunnit mellan 5-25 tusen kronor.

Jag kan inte tnka mig ngot annat n att detta r ett stt fr dom att f folk att kpa deras lotter. Jag tackade givetvis nej. Fr det r vl inget tvivel om att detta r bullshit? Vill nd hra mig fr med er, om det r ngon som hrt talas om detta.
Citera
2015-08-20, 12:03
Medlem
nailzors avatar
Fick just ocks ett samtal frn miljonlotteriet om att jag var en "utvald" som har mjligheten att f 6 lotter 40 kr hemskickade. Lotterna skulle fortstta skickas ut varje mnad i 12 mnader fram tills dess att jag loggar in p deras hemsida och gr ur lotteriet. Tydligen var det en summa p 100miljoner+ (minns inte siffran) som skulle frdelas p drygt 100 000 personer, och det skulle vara vinst p en av fem lotter.

Tyckte allt kndes lite misstnksamt s tackade nej. Ngon som annan som har erfarenhet av miljonlotteriets telefonfrsljning?
Citera
2015-08-20, 12:52
Medlem
theTruthOfSlotss avatar
Bra att Ni tackade nej!

Det r klart det r lurendrejeri.
Citera
2015-08-22, 11:46
Medlem
KTKs avatar
Hehe miljonlotteriet har funnits jttelnge.. Minns nr man var typ 17 r s jobbade jag med telefonfrsljning t dom / mig och vi satt i en separat liten byggnad ute p vischan ca 6 st med telefoner. Drygt och pfrestande sommarjobb men drygt ox att ta emot samtal frn tfn frsljare vet vi ochs och ratar allt via telefonfrsljning frutom en tandfrskring som blev billigare "Allra" fr dom kunde hnvisa mig till info p ntet och org. nr mm.

Jag kan iaf sga att vissa dagar behvde man bara ringa under tv timmar. S hade man en tusen lapp i ln under sent 90 tal s det var lukrativt fr mnga tfn frsljare . Det kallades oscar- fonden men lotterna var frn miljonlotteriet (och gick till vlgrenhet fr IOGT NTO plus oscar fonden fr Sverige). S provisionen var enormt hg pr lott typ 30% och xx% till vlgrenhet och drfr var vl vinsterna p en niv som kanske inte var s hg men mnga?? men lotterna var vletabalerade och respektfullt knda s samt att vlgrenhetsfaktorn var vl ochs nt som lockade till kp.
Citera
2016-03-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nailzor
Ngon som annan som har erfarenhet av miljonlotteriets telefonfrsljning?
Kille ringde till mig fr 10 minuter sedan. Ngon med invandrar bakgrund. Inte viktigt men nmner det bara.
I alla fall.... "tjena, ringer frn miljonlotteriet"

Jag r inne p flashback och minns direkt trd om miljonlotteriet. (kan inte hitta trden nu)

Han brjar... bla bla.... Jag avbryter... "Jag r inte intresserad av ngot". Han sger "blabla". jag: har vunnit ngot? Och sen kopplar jag... "Jag har strre chans att vinna ngot?" .... Han sger... nej lt mig frklara.... blabla... jag lyssnar inte... pratar i mun p han.. och sger... En bonus va??

Jag vet inte vad han sger. Men han verkar typ medge att det r ngon bonus. D sger jag. "Jo jag har lst om det dr p ntet."

Jag sger att jag inte r intresserad. Och han sger ngot "Okej" typ. Jag lgger p.

Sknt tog bara ngon minut eller tv. Vrst var med Comhem en gng fr typ tv r sedan. Fick sga till 7-8-9 gnger innan han gav upp. Det var riktigt grisigt. Sa ocks att de inte skulle ringa igen. Och det har de d inte gjort. S jag r njd ver det. Annars r Comhem vldigt bra. Frutom slj samtalen jag haft. D de har velat uppgradera mig till strre utbud kanaler.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2016-03-11 kl. 15:08.
Citera
2017-09-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalJack
Jag blir fan arg p miljonlotteriet. De tjnar as mycket pengar och mnga svenskar r med i denna skit tvling. Bojkotta miljonlotteriet !
Hller med, lste ej det dolda att det bara var varuvinster p mitt KONTO ej ngot om varukonto. Fr mig innebr ett konto pengar att handla fr eller betalas ut. Men du har inga pengar att krva bara ngon pryl som jag ej behver. Jag trodde jag gjorde en god grning, men knner mig lurad i slutndan. Aldrig mera ngot lotteri godknna av Svenska staten.
Bosse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in