• 1
  • 2
2014-01-16, 20:50
Medlem
Germanofils avatar
(FB) Stryktipset
Citera
2014-01-16, 21:17
Medlem
jappanDA1337s avatar
Köp ett hyreshus och fixa kontrakt med migrationsverket, repetera tills du har tjänat såpass mycket att du kan köpa ett hyreshus i finare område.
Citera
2014-01-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Stämmer in, tack för länken.
Och 10.000 kr i månaden skulle jag kunna undvara, har någon personliga erfarenheter från detta?

Erfarenhet från vad? Ja, jag sparar ca 7-8000 kr/månaden i Avanza Zero och det funkar fint. Har stigit ca 26 % sedan mitt inköp för ca ett år sedan. Bytte från vanligt sparkonto. Har väl ca 3 år kvar till miljonen.

Avanza Zero har ju som sagt heller inga avgifter vilket är kalas
Citera
2014-01-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Erfarenhet från vad? Ja, jag sparar ca 7-8000 kr/månaden i Avanza Zero och det funkar fint. Har stigit ca 26 % sedan mitt inköp för ca ett år sedan. Bytte från vanligt sparkonto. Har väl ca 3 år kvar till miljonen.

Har du där med i beräkningarna att börsen kan sjunka något av åren?
Citera
2014-01-17, 08:10
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear

Den fonden har ju gått bra som sagt senaste åren men vad jag kan se så ligger den högre idag än den gjort på många år, att då gå in och köpa nu känns väl lite "dumt" finns det inte risk för ett dyk snart?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in