2014-01-16, 01:54
Medlem
Jag blev väldigt sugen på att göra krabbkakor och tänkte börja äta det mer regelbundet då innehållet är näringsrikt. Har dock inte sett det i min butik där jag handlar. Någon som har ätit/brukar äta krabba och vet vilken som är håller högst kvalitet. Betalar hellre lite mer för bättre produkt (då snackar vi om konservburkar, för jag vet vad färskt krabbkött kostar).
Citera
2014-01-16, 02:25
Medlem
abandoftrusts avatar
Hej Ts. Jag brukar inte köpa krabba på burk så ofta, tycker det är godast färskt. Hursomhelst så brukar man kunna hitta dem i välsorterade Ica butiker, (vet inte exakt vad de kostar) när man börjar käka dem kan man ibland få nåt slags ben i munnen eller brosk från krabbklon och det är inte så trevligt. Tror de är kinesiska eller japanska krabbor om jag inte miss minner mig. Förr vet jag att man kunde köpa Chatka krabba på burk, men var väldigt längesen jag såg dem och jag vet inte om dem finns kvar, men de var super goda och matiga och utan ben/brosk.

mvh aband
Citera
2014-01-16, 08:24
Bannlyst
Jag har provat några olika sorters krabbkonserver och det brukar vara som att äta blött saltat sågspån inget jag kan rekommendera, hittar du någon konserv som är bra så får du gärna PMa!

Lycka till i jakten!

Edit: Kan du inte testa att köra med räkor, färska är lite/mycket dyrare men köper du ett lite bättre märke frysta och tinar enligt följande 1. Koka upp vatten och salt och lyft av från plattan. Lägg de frysta räkorna i vattnet. Låt ligga till räkorna är mjuka. OBS! inte varma. Det hela går på någon minut. Nu är räkorna upptinade och jättegoda.

0,25 kg frysta räkor med skal
1 liter vatten
4 msk salt

Jag brukar köra en msk socker också!
Senast redigerad av Mousetrap 2014-01-16 kl. 08:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in