• 8
  • 9
2007-07-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Citat:
Å, då gäller det att gilla läget så jag tycker nog att de här är bra allihop.

Det där var väl en sågning som heter duga. Härligt med raka och ärliga människor som inte ska fjäska. Inte ens för "kompisar".
Citera
2007-07-28, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Det där var väl en sågning som heter duga. Härligt med raka och ärliga människor som inte ska fjäska. Inte ens för "kompisar".

Förvisso sant, och dessutom finns det ju ett sting av humor i det också (ingen glädje är så större än skadeglädjen) trots allt. Synd bara att den där mannen är så förbannat narcissistisk och egocentrerad - det är det jag stör mig på.
Citera
2007-07-29, 16:04
Medlem
Doktor Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ett liknande exempel är i Hamilton-böckerna (Demokrtatiske terroristen, tror jag) där Hamilton får för sig att använda datasändaren DART tillsammans med en Ra135 kortvågssändare från Libanon till Sverige. Detta är i princip möjligt givet gynnsamma jonosfärsförhållanden och en kul övning för en radioamatör. Tanken att en hemlig agent skulle förlita sig på denna kommunikationsmetod är däremot befängd. Återigen extrapolering till ett orimligt skeende.

Precis! Om han åtminstone använt en KV-DART och en gammal Ra 195 men icke! Märkligt att han använder såna tekniska detaljer utan att faktagranska ordentligt.
Citera
2007-07-29, 20:28
Medlem
Mullrets avatar
En kul grej hände på Savoy, Malmö runt 1982. Jag stod och ringde på mynttelefonen ( detta var innan alla hade yuppi-nallar) hem till damen. I alla fall stod Hrr Guillou bakom mig och trampade vatten utan helvete. antagligen skulle han ringa in någon donna. I alla fall så drog jag ut på samtalet för att retas lite och avslutade samtalet till tjejen med;
" Du, det står en dvärg här som vill ringa"

Guillou är i samma storlek som Pagrotski.. Det blev rätt mycket garv i foajen..
Citera
2008-07-30, 01:46
Medlem
Doktor Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En kul grej hände på Savoy, Malmö runt 1982. Jag stod och ringde på mynttelefonen ( detta var innan alla hade yuppi-nallar) hem till damen. I alla fall stod Hrr Guillou bakom mig och trampade vatten utan helvete. antagligen skulle han ringa in någon donna. I alla fall så drog jag ut på samtalet för att retas lite och avslutade samtalet till tjejen med;
" Du, det står en dvärg här som vill ringa"

Guillou är i samma storlek som Pagrotski.. Det blev rätt mycket garv i foajen..

Haha

Men hur reagerade Herr Guillou då? Sur va?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in