Nu synes det som att allas vår käre narcissist Jan Guillou är igång igen:
http://www.aftonbladet.se/vss/bocker...127545,00.html
Några citat:
Citat:
Från Aftonbladets förstasida:
"Ingen annan än jag hade kunnat skriva Madame Terror."
Citat:
...Jag har svårt att rekommendera någon bok eftersom jag vet att de flesta svenskar läser sådant som jag aldrig skulle komma i närheten av. Det är ju tillåtet men själv ska jag läsa om Ebbe Karlsson affären eftersom det intresserar mig då jag har varit inblandad. Men det tror jag inte att så många är intresserade av.
Citat:
...tvångsmässigt så måste jag läsa en del kriminallitteratur därför att Lisa Marklund är en god vän till mig, Henning Mankell är en god vän till mig och Leif G Persson har åtminstone varit en god vän till mig.Anne Holt dessutom, så fyra är det.
Å, då gäller det att gilla läget så jag tycker nog att de här är bra allihop.
Av detta kan man dra slutsatsen att han helst läser sådant som har med honom själv att göra, och endast med motvilja erkänner att andra av hans s.k. "författarevänner" också har talang.
Denna mannen gör åtminstone mig kräkfärdig, det är fan en sak som är säker.
En mer uppblåst och självgod pösmunk får man leta efter!
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av Svinet_Sthlm
Jan Guillou är det största praktarslet i svensk media, han försvarade ju till och med 11:e september och tycket att det var ok att flyga in i WTC. Denne man skulle bojkottas totalt eller deportera honom till sina terroristvänner i Palestina.
Kunde inte sagt det bättre själv! Den dagen han bestämmer sig för att flytta utomlands så kommer jag gladerligen att pröjsa hans flygbiljett, så länge man får en bekräftelse på att han inte har för avsikt att sätta sin fot i detta land igen!