2006-08-03, 14:50
Medlem
Skärpt herre, något annat kan man inte påstå.
IB-affären var ju ett djävla avslöjande men ibland undrar man inte om
det är lite hyckleri att gråta floder över registrerade kommunister när man idag gör samma sak med högerextrema.

Samtidigt som han är en oerhört produktiv människa så är han nog också ett fall för Freud. Karln verkar ha en fäbless för One MAN Army-konceptet.
Riddare Arn spöar alla på slagfältet och grundar kungariken, Oslagbare Erik Ponti simmar snabbast och slår hårdast i hela världen, Carl "james Bond" Hamilton..ja jag behöver nog inte fortsätta.
Citera
2006-08-03, 15:17
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee
Lustigt att ingen tagit upp följande lilla godbit:

I samband med att Louise Boije af Gennäs kom ut som homo-/bisexuell med boken "Stjärnor utan svindel" för en massa år sen var det nåt radioprogram (direktsänt) som hade Guillou, Mats Gellerfelt och Boije som gäster i studion.

Guillou och Gellerfelt satt och hetsade upp sig över homosexualitet, har för mig att de menade att de får så mycket plats i media, att det bara är en modenyck etc. "Samtalet" ballade till slut ur fullständigt, och avslutades med att Gellerfelt vräkte ur sig "Ja, ja, du får slicka vem du vill, baronessan Boije".

Det hela blir inte mindre lustigt av att Guillous dotter sedermera kommit ut som lesbisk

//DD

Kul. Då stämmer det ju som Guillou sa att debaclet runt pride-festivalen bara handlade om att få betalt för gammal ost. Eftersom Mian Lodalen är den kvinna som Gennäs var tillsammans med vid tillfället.
Citera
2006-08-03, 18:52
Medlem
UT64s avatar
Aftonbladet idag:

Citat:
Jan Guillou fruktade bajsattack

http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...866324,00.html

Bajsattack ! Journalistdräggen blir bara värre och äckligare och löjligare.
Säga vad man vill om JG men han har fått ta mycket skit i media under
årens lopp. Kan vara en delförklaring till att han är pösig eller arrogant.

------------------------------
Citera
2006-08-03, 19:57
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Aftonbladet idag:

http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...866324,00.html

Bajsattack ! Journalistdräggen blir bara värre och äckligare och löjligare.
Säga vad man vill om JG men han har fått ta mycket skit i media under
årens lopp. Kan vara en delförklaring till att han är pösig eller arrogant.

------------------------------

Guillou: "jag såg inga attackflator med bajspåsar i händerna"

Säga vad man vill om karlns politiska preferenser, formulera sig kan han.
Citera
2006-08-03, 19:58
Medlem
Största arslet i svensk media

Jan Guillou är det största praktarslet i svensk media, han försvarade ju till och med 11:e september och tycket att det var ok att flyga in i WTC. Denne man skulle bojkottas totalt eller deportera honom till sina terroristvänner i Palestina.
Citera
2006-08-03, 20:19
Medlem
J.Ns avatar
För att besvara topicfrågan: Han lyckas vara både och. Ibland som journalist är han landets bästa, men han är onekligen medveten om det och är utan att tveka en av landets största pösmunkar också.
Citera
2007-07-02, 15:04
Medlem
FMMs avatar
Jag såg JG idag. Han åt en dagens på Restaurang Cassi på Östermalm idag.
Det tyder på god smak, för där har de mycket god mat.
Han läste Aftonbladet och Expressen, den senare först och ägnade mest tid åt ledaren. Han avslutade med kaffe och kaka.

Klädd i svart piké, blå Levis och sandaler.
Citera
2007-07-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMM
Jag såg JG idag. Han åt en dagens på Restaurang Cassi på Östermalm idag.
Det tyder på god smak, för där har de mycket god mat.
Han läste Aftonbladet och Expressen, den senare först och ägnade mest tid åt ledaren. Han avslutade med kaffe och kaka.

Klädd i svart piké, blå Levis och sandaler.

Vem bryr sig vad fanskapet äter? Till väsentligheterna nu; såg han överlägsen, dryg, stöddig, självgod och muslimkramande ut även medans han åt?
Citera
2007-07-02, 21:51
Medlem
Börjar tappa

Såg han på bokmässan när han pratade om sin bok , häxornasförsvarare
det man tänkte mest på var ju at han ser ut som en dvärg.
hans morsa säger ju att han ljuger extremt mycket om sin uppväxt och
att han inte alls fick stryk, men tror nog mest jg i det fallet.
ibland när han skriver sina krönikor nu på senare dar
kan han hitta på en hel del för att det ska låta bättre till hans fördel,
tror nog det kommer blir mer och mer sånt ju äldre han blir.
känns som han vill bli omtyckt när han ställer upp på intervjuver överallt
till och med i hemmets veckotidning!!
Citera
2007-07-04, 10:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Dålig författare

Jag läste tjuvarnas marknad rätt underhållande bok som ger en sannolikhet åt hur de går till i den nyrika övre rikemansklassen. Men det är som alla hans andra böcker ganska låg nivå på texten. Han har ju sin läsekrets av sossar som beundrar hans macho stil. Normalt talföra framstående vänster kvinnor faller i farstun och tiger, när de träffar "Gujjo", trots att de han säger borde få en feminist att bli skitförbannad. Fattar inte hur han lyckas dompterar vänsterfolket på ett så framgångsrikt och märkligt sätt

Som journalist är han bara medelmåttig det var mycket länge sedan han avslöjade några affärer nu är han bar intresserad av att tjäna pengar och leva ett gott liv. Han kan inte jämföras med gänget runt Janne Josefsson och uppdrag granskning. De är ljusår bättre än ”Gujjo”.

Som skitstövel är han däremot av hög klass. Har träffat flera som gått på Solbacka och de säger att han var den store slagskämpen och han gillade det samtidig som han van trivdes. Det han skriver om att andra gjort vad det han själv gjorde men skyllde andra för.

Som jägare kanske han är bra men som jaktkompis är han en egoist som tränger sig före i kön. Han tycker nog själv han är väldigt stor som människa.
Hans beundrare är gråsossar vana att gå i ledband. I honom ser ser de en vänsterledare av traditionell typ.
Citera
2007-07-08, 22:30
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Tjuvarnas marknad

Jag håller tjuvarnas marknad som den sämsta bok han skrivit, kanske än av de sämsta böcker jag läst. Läste den samtidigt som min son och vi turades om att hitta löjliga meningar att skratta åt.
En uppenbar generell bild av hur JG önskar att "snobbarna" skall vara, men tyvärr för endimisionell för att vara mer trovärdig än kalle anka.

Men visst är JG skärpt och en duktig journalist. Några av hans böcker är också intressanta (läs Hamilton), gillade också Ondskan men inte Arn serien.

Lite pösmunk är väl inte fel att vara ibland
Citera
2007-07-28, 08:55
Bannlyst
Nu synes det som att allas vår käre narcissist Jan Guillou är igång igen:

http://www.aftonbladet.se/vss/bocker...127545,00.html

Några citat:

Citat:
Från Aftonbladets förstasida:

"Ingen annan än jag hade kunnat skriva Madame Terror."

Citat:
...Jag har svårt att rekommendera någon bok eftersom jag vet att de flesta svenskar läser sådant som jag aldrig skulle komma i närheten av. Det är ju tillåtet men själv ska jag läsa om Ebbe Karlsson affären eftersom det intresserar mig då jag har varit inblandad. Men det tror jag inte att så många är intresserade av.

Citat:
...tvångsmässigt så måste jag läsa en del kriminallitteratur därför att Lisa Marklund är en god vän till mig, Henning Mankell är en god vän till mig och Leif G Persson har åtminstone varit en god vän till mig.Anne Holt dessutom, så fyra är det.

Å, då gäller det att gilla läget så jag tycker nog att de här är bra allihop.

Av detta kan man dra slutsatsen att han helst läser sådant som har med honom själv att göra, och endast med motvilja erkänner att andra av hans s.k. "författarevänner" också har talang.

Denna mannen gör åtminstone mig kräkfärdig, det är fan en sak som är säker.

En mer uppblåst och självgod pösmunk får man leta efter!

[...]

Citat:
Ursprungligen postat av Svinet_Sthlm
Jan Guillou är det största praktarslet i svensk media, han försvarade ju till och med 11:e september och tycket att det var ok att flyga in i WTC. Denne man skulle bojkottas totalt eller deportera honom till sina terroristvänner i Palestina.

Kunde inte sagt det bättre själv! Den dagen han bestämmer sig för att flytta utomlands så kommer jag gladerligen att pröjsa hans flygbiljett, så länge man får en bekräftelse på att han inte har för avsikt att sätta sin fot i detta land igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in