Citat:
Ursprungligen postat av sydor
Möjligt att det här är i fel tråd: Men jag vill fråga vart det finns nåt styrkt fakta som bevisar det du säger?
Du kan inte gärna hävda att Uppdrag gransknings reportaget vara mera faktasäkert än andra inlägg i debatten om Styckmordet?
JG har mycket möjligt brutit sin tes om att inte föra fram spekulativa åsikter
men det betyder inte att han har mindre rätt för det.
Oavsett hur skyldiga eller oskyldiga de båda läkarna är så behövs det journalister av JGstyp som ifrågasätter det justitiemord de båda uttsatts för.
Jag kan lova dig att både JG och GW och många andra för den delen känner andra personer med lika dåligt "rykte" som Teet Härm, (obducenten) men vilket brott skulle det vara?
Tillägg efter att ha surfat runt lite:
Vad är meningen med att kopiera direkt ifrån Uppdrags gransknings sida om Da Costa fallet och klistra in som ett eget inlägg på FB? ??
Att länkarna är klistrade beror helt enkelt på att jag tidigare i tråden ombads klistra länkar. Det ser du om du bläddrar bakåt lite.
Huruvida Uppdrag Gransknings redogörelse är faktasäker eller inte är helt ovidkommande. Pudelns kärna är de faktiska artiklar JG skrivit eftersom de är fyllda med spekulation och rena osanningar. JG själv erkände det i programmet när han blev ställd mot väggen.
Nu har jag rätt ordentlig koll på det här fallet och bevittnade en del av rättegångarna på 80-talet. Men man behöver inte vara vidare insatt för att jämföra JGs uppgifter med rättegångsprotokollen och själv dra egna slutsatser.
Obducenten heter Term i efternamn, inte Härm.