• 1
  • 2
2014-01-18, 15:42
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Vad består det grymma i? Det begås tusentals fall av illegal jakt varje år, varför skulle det vara speciellt med att just svanar jagas? Varken knölsvan eller sångsvan är speciellt ovanliga

OT. Tråden handlar inte om jakt.
Citera
2014-01-18, 15:42
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Vad består det grymma i? Det begås tusentals fall av illegal jakt varje år, varför skulle det vara speciellt med att just svanar jagas? Varken knölsvan eller sångsvan är speciellt ovanliga
Om djuren eldats upp levande så bör även du förstå att det är grymt. Om de dessutom dödats utan att "jägaren" varit ute efter köttet så är det dessutom ett helt meningslöst dåd och inte att jämställa med tjuvjakt.
Citera
2014-01-18, 15:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Kodyngan ser ingen skillnad mellan jakt och ihjälplågande?
Försök åtminstone att använda huvudet.
Citera
2014-01-18, 16:46
Medlem
provocative77s avatar
Finns några snillen som tror på barn. Vi skiljer då på barn o ungdomar tkr jag.
Hur många av er som tror på barn har själv dödat en fågel med händerna?
Själv har jag dödat fasaner och änder med händerna. Dessa har då redan blivit skottskadade.
En and med 3-4 hagel i sig gör motstånd o som vuxen människa krävs det att hålla fast den med ordentlig kraft.
Själv skulle jag inte ens försöka mig på att ta i en frisk svan med händerna. En viss självbevarelsedrift har jag.
Det här är fullvuxna personer som gjort.
Citera
2014-01-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
OT. Tråden handlar inte om jakt.

Jakt det handlar inte om jakt , utan om djurplågeri, att svanar inte är ovanliga har knappast någon betydelse
Citera
2014-01-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Finns några snillen som tror på barn. Vi skiljer då på barn o ungdomar tkr jag.
Hur många av er som tror på barn har själv dödat en fågel med händerna?
Själv har jag dödat fasaner och änder med händerna. Dessa har då redan blivit skottskadade.
En and med 3-4 hagel i sig gör motstånd o som vuxen människa krävs det att hålla fast den med ordentlig kraft.
Själv skulle jag inte ens försöka mig på att ta i en frisk svan med händerna. En viss självbevarelsedrift har jag.
Det här är fullvuxna personer som gjort.

Dödat med sina händer? Hälla bensin och eldat upp. Kan mkt väl vara barn.
Sjuka idiotpsykopater är det iallafall.

Oavsett ålder så blir det (om dom åker fast) böter. Ett jävla skitland med dessa djurplågeri-lagar!
Citera
2014-01-19, 00:58
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulpan007
Jakt det handlar inte om jakt , utan om djurplågeri, att svanar inte är ovanliga har knappast någon betydelse

Nej och därför citerade jag Komocka, men antar att det var den dyngan du också reagerade på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in