• 1
  • 2
2014-01-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ett svanpar har förmodligen snarats och därefter grillats i Emågårdsparken utanför Fliseryd. Händelsen har väckt avsky bland de som bor på orten.

– Det här är så grymt, är det ungdomar som ligger bakom tycker jag att föräldrarna bör reagera, säger den person som hittade svanarna i helgen och larmade polisen.

Två döda svanar hittades vid vattnet i Emågårdsparken. Bredvid svanarna låg rester från rep och lite majskorn.

http://www.barometern.se/nyheter/mon...84107438%29.gm

http://www.barometern.se/nyheter/mon...84105293%29.gm

Någon som vet något mer?
Citera
2014-01-15, 21:42
Medlem
DannyButtermans avatar
Fliseryd låter ju inte som en metropol precis. Lokala förmågor eller folk från andra trakter bakom?
Citera
2014-01-15, 21:57
Medlem
istället för att droppa hatkommentarer om djurplågare, varför inte diskutera motivet?
kan det ha handlat om en njutning av djurplågeri?
föds man med denna njutning eller är det något man utvecklar?

om man nu vill plåga ett djur finns det väl mer utdragna sätt att göra det på än att tända eld på djuren?
kan det ha handlat om grupptryck, dvs hen ville visa sig på styva linan för det motsatta könet (eller det kön man attraheras av)?

osv
Citera
2014-01-15, 23:15
Medlem
Passade man inte på att äta dom när man väl dödat dom?

Fliseryd är ju en väldigt liten ort så det borde komma fram vilka
mördarna o djurplågarna är.
Citera
2014-01-16, 09:16
Medlem
Thunderaces avatar
Invandrare - 99%. Bara dom som använder majs - vanliga svennar använder limpa...
Citera
2014-01-16, 14:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Fliseryd låter ju inte som en metropol precis. Lokala förmågor eller folk från andra trakter bakom?

Skulle gissa på det sista. Sannolikheten för det torde vara stor.
Citera
2014-01-16, 14:28
Medlem
VeganJans avatar
Hemskt att slösa med svanliv på det här sättet och särskilt om dom har fått lida. Samtidigt är det ju inte osvanligt att barn/ungdomar dödar ett par djur under uppväxten utan att för den skull växa upp till psykopater.

Jag har svårare för när vuxna på ett systematiskt sätt plågar tex höns/kycklingar för att maximera vinster.
Citera
2014-01-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Invandrare - 99%. Bara dom som använder majs - vanliga svennar använder limpa...

Problemet är bara det att det inte finns några invandrare i Fliseryd. Tror det är svenska ungar som ligger bakom det här
Citera
2014-01-16, 20:55
Medlem
det kan ha handlat om väldigt små barn med motivet nyfikenhet. jag minns av egen erfarenhet hur ett par jämnåriga vänner till mig vid ca 6 års ålder sköt grodor med spikpistol. man är då helt oinförstådd i vidden av det lidande man åsakar dessa djur
Citera
2014-01-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
det kan ha handlat om väldigt små barn med motivet nyfikenhet. jag minns av egen erfarenhet hur ett par jämnåriga vänner till mig vid ca 6 års ålder sköt grodor med spikpistol. man är då helt oinförstådd i vidden av det lidande man åsakar dessa djur
Har svår att tro att det är yngre barn. Svanarna här i Fliseryd är skygga, just för att det inte finns så mycket folk, det märkliga är att ett svanpar som hade 3 ungar är borta men ett annat Svanpar med 3 ungar har helt plötsligt 5 ungar just nu Hoppas av hela mitt hjärta att man hittar dessa empatilösa dårar så dom får sitt straff. Även om det inte bor så många i Fliseryd så finns det familjer med stora problem
Citera
2014-01-18, 15:33
Medlem
Vad består det grymma i? Det begås tusentals fall av illegal jakt varje år, varför skulle det vara speciellt med att just svanar jagas? Varken knölsvan eller sångsvan är speciellt ovanliga
Citera
2014-01-18, 15:40
Medlem
Lazyboness avatar
Jag tror ärligt talat inte att det är barn eller ungdomar som gjort det. Att fånga djur med snara och elda upp dem i ett oljefat låter för avancerat för det. Min gissning går till en vuxen man som stör sig på svanarna och anser att det är skadedjur. Någon förvirrad dåre som ansett sig få lov att ta saken i egna händer när ingen annan reagerar på något han anser vara ett problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in