• 1
  • 2
2014-01-15, 15:47
Medlem
http://www.kickstarter.com/projects/...-of-the-fallen

Pantheon, Rise of the Fallen.

Nytt spel som gnget som fixade ihop EverQuest 1 samt 2 och Vanguard m.m snickrar p.

Fick upp gonen fr detta spel idag och hittade ingen trd och tycker den frtjnar en egen i mitt tycke , r i vldigt tidigt stadie och frsker fixa ihop budget fr att snickra vidare p sina ider och deras ider r i mitt tycke s hr lngt, hur bra som helst.

Dom vill frng dagens MMO's lite grann, ta bort denna casualiserade vrld som skapats p slutet delvis (ls WOW) dr du kan gra en ny gubbe, n maxlvl p en halvtimme och fixa full epic genom att st och halvsova p ngon ute i vattnet.

Dom letar sig tillbaks lite till grunderna dom krde efter i frsta EverQuest spelet, spelet som fick mig att bli frlskad i MMO's verhuvudtaget, verkar ven som dom lyckats slita sig bort frn SoE (Sony) vilket r helt underbart, och jobbar mer fr att kunderna ska f det dom vill ha, en spelupplevelse som faktiskt r utmanande samt att knslan att f kmpa fr sina saker terfinns igen, att tillsammans genom att faktiskt prata med varandra och hjlpas t n achievments, kr du en dungeon i dagens strsta MMO s fr du nstan en hjrnbldning pga av bristen p samarbete samt bristen att kunna fra en dialog utan att kalla varandra fr fucking asshole eller sparka ngon som dr en gng.

Detta r tminstonde mina tankar, tror stenhrt att dom fixar budgeten som kommer krvas och kommer spela detta 100% om de kommer ut p marknaden, lilla julafton d jag upptckte detta
Citera
2014-01-15, 16:07
Medlem
Scraps avatar
De sger att de kmr gra combat-system djupare, men aldrig p vilket stt.
Har du ngn aning om hur de menar?
Citera
2014-01-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
De sger att de kmr gra combat-system djupare, men aldrig p vilket stt.
Har du ngn aning om hur de menar?

Ne allts dom r ju som sagt pre-alpha och har inte kommit speciellt lngt med antingen de ena eller de andra, men kan vl delvis anta att dom menar att du ska kunna ta ver monster som du ddars abilities och vxa p s stt, men specifikt p just combat-systemet r nog inte helt klart n, ven om dom har vissa visioner.
Citera
2014-01-15, 20:48
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Ne allts dom r ju som sagt pre-alpha och har inte kommit speciellt lngt med antingen de ena eller de andra, men kan vl delvis anta att dom menar att du ska kunna ta ver monster som du ddars abilities och vxa p s stt, men specifikt p just combat-systemet r nog inte helt klart n, ven om dom har vissa visioner.
Alright, r jttesvrt att uttala sig om spelet eftersom det r s lngt ifrn frdigt. Ska nog inte donera eftersom jag inte vet vad jag fr ut, har du donerat?
Citera
2014-01-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Alright, r jttesvrt att uttala sig om spelet eftersom det r s lngt ifrn frdigt. Ska nog inte donera eftersom jag inte vet vad jag fr ut, har du donerat?

Mjo finns inte speciellt mycket att g p frutom det dom berttar men det verkar kunna bli liknande EverQuest 1 p ganska mnga niver, jag tror och hoppas att det inte blir exakt lika hardcore som EQ var p sin tid, d snackar vi ett par timmars corpse-run, raids i 8-10 timmar, ta en level per vecka etc men jag tror och hoppas att det ska vara utmanande och innehlla mer taktik och gruppsnack fr att klara utmaningar n mnga av dagens MMO's har.

Har inte donerat n, r dock vldigt sker p att jag kommer inom en snar framtid, vill ha lite mer att g p innan bara.

lskar tanken p att det r gamla EQ dev's som snickrar p det, och som han sger i intervjun, att dom ska gra det utan att ha ngot verhuvud (ls Sony) som ska lgga sig och gra att exakt varenda pinyl av spelet ska handla om att tjna s mycket pengar det bara gr och skiter fullstndigt i hur playerbasen faktiskt tycker och tnker.
Citera
2014-01-19, 07:10
Medlem
Cleric classen revealed - Mnga som ftt upp gonen nu och brjat backa upp projektet, sjukt mycket snack i Comments, mestadels gamla EQ spelare - finns 2 FAQ videos p Youtube fr den intresserade

Det luktar gott!
Citera
2014-01-24, 21:35
Medlem
sajberkgs avatar
Gave precis projektet $45!

Jag r jvligt sugen!
Citera
2014-01-24, 23:26
Medlem
sajberkgs avatar
Uppade till $100 dollar ^^
Citera
2014-01-25, 08:51
Medlem
Krvs nog en del fr att n 800,000 som det ser ut i dagslget :/
Citera
2014-01-25, 08:55
Medlem
sajberkgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Krvs nog en del fr att n 800,000 som det ser ut i dagslget :/

Jo, knns rtt sugigt, men det r inte ver n!
Citera
2014-01-28, 19:40
Medlem
sajberkgs avatar
Uppade frn $100 till $150! Go Pantheon!
Citera
2014-01-29, 06:48
Medlem
2 Classer revealed s hr lngt, The Ogre och The Revenant.

Dom la ven upp info om 2 major cities, btstaden lt vldigt intressant

Armada, a.k.a. the Plank

Resting in the deadly waters of the Bloodflow Sea is the ragtag floating city of ships called Armada. First built as a secret trade port for pirates and rogues, this city has become a safe haven for anyone smart enough to find it and foolish enough to go. Its markets are often filled with rare trinkets of lost worlds, many swallowed up by the seas. This nautical hideaway may be dangerous and lawless, but it does abide by the Code of Marauders, a very vague set of laws that often seem to be in flux. Only those who serve the infamous mariner, Keelhaul the Pirate are immune to walking the plank, a near hourly form of entertainment. Deep below the shark infested waters of Armada is said to be an ancient fortress whose wards are so powerful that it has kept the sea at bay for centuries and helps to form part of the cities more secret chambers.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in