2015-05-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
knatte200 jobbar på med sin sajt. "Nyheten" är riktigt roande http://www.studerrevox.se/page30.html
en orgie i desinformation och snyft.

Tack - Nu blev det bevisat vilken bluffsite och totalt IQ-befriad människa som ligger bakom
studerrevox...

Jag tror att personen bakom siten (knatte200???) borde förstått vid det här laget att vi på intet sätt hatar honom eller företaget.
Men om man är ett SERIÖST företag så följer man vissa normer...

1) Man har ett registrerat bolagsnamn hos bolagsverket
- Det har INTE studer Revox

2) Man har ett registrerat telefonnummer på företaget.
- Det har INTE studer Revox (Eftersom namnet som numret är registrerat på inte existerar)

3) Man har ett organisationsnummer
- Det har INTE studer Revox (OM dom har det så är detta inte bevisat)

4) Man har ordentliga villkor och avtal
- Det har INTE studer Revox (Som försöker avskriva sig distansavtalslagen som man INTE kan avtala bort)

Sedan , sist men inte minst...

Du som bedriver siten och läser denna tråd , begrip att när du skrev sidan , http://www.studerrevox.se/page30.html.
Sa emot dig själv rätt duktigt.

"Varför sätter företag inte ut organisationsnummer?
I de flesta fall för att inte locka till sig nyfikna konkurrenter, men några direkta krav finns inte såvida man inte bedriver e-handelsföretag, med direktbetalningar betalningar via kort Pay Pal etc."

Då går vi till Studerrevox villkor...

"Vid köp av renoverade Studer Revox Produkt erlägger köparen normalt en deposition som bestämts vid ordertillfället."

"Vi tar emot Betalningar via samtliga Svenska banker. Betalningar kan även göras via PayPal
Du kan också direkt betala via nya Swish - skicka pengar direkt via mobilen. Konto söker du via din bank."

Jadu , min kära bluffmakare bakom studerrevox , hoppas du inser att du kapitalt gjort bort dig i senaste uppdateringen.....

(P.s. kan tilläggas att Aftonbladet inte är din källa eftersom texten/svamlet är helt ihopkokat av dig själv D.s)
Senast redigerad av Pellets 2015-05-04 kl. 22:47. Anledning: Snyggade till
Citera
2015-05-05, 12:10
Medlem
Hej,
Jag är ny här på detta forum.

Läste om era hat mot Studerrevox, man frågar sig varför? De har inte satt ut organisationsnummer på sin hemsida, men vilka köpare bryr sig? Det gör i stort inga andra företag på nätet heller. Inte ens nuvarande Elfa som tidigare sålde Studers produkter.

Jag är jurist och har kontrollerat de avtals och försäljningsvillkor de upptaget på sin hemsida.
Min tolkning är att företaget följer regelmässiga förhållander säljare-köpare.

Garanti på renoverade bandspelare är inget tvång de måste ha, men man lämnar ändå en frivillig garanti från några månader till ett år enligt sajten, och är en kvalitetsstämpel på att de har hög kvalitet på utförda arbeten då de annars tar risken att få göra om arbetet. Beträffande ej bytesrätt på reservdelar kan jag förstå de instiftat i sina villkor. Man vill inte ha tillbaka trasiga och använda produkter som inte går att sälja vidare. Det finns prejudikat på denna typ av försäljning, där säljaren alltid vunnit.
Så detta att man vill ha depositionsavgift innan ett arbete påbörjas, har fullt lagstöd. Man har denna rätt och är en säkerhet för sitt eget arbete, likväl när en kund köper en färdig produkt. Betalar kunden inte så tar man inte in några arbeten. En del föreslår en mindre summa deposition, och önskar betala vid ett reparationsarbete resten. Men inga radio eller tv handlare godtar detta, inte heller Studerrevox, då man vet att man aldrig kommer få betalt för resten av beloppet.

En klar bluff av köparen som Studerrevox antagligen tidigare blivet brända på. När det gäller övriga ljudprodukter man säljer med benämning installationsljud, typ AKG, DBX JBL med flera märken så tolkar jag enligt deras villkor att man där fullföljer villkoren enligt distansavtalsagen ni hänvisat till på detta forum. Där tar man ingen risk då de köper från Grossisten eller tillverkaren som tar allt ansvar vid ev. fel. Smällen de själva tar vid en avbeställning att kunden ångrar sig är att de får ett oönskat lager.

Är bolaget uppdelat på sådant sätt att vissa produkter säljs som privatperson och andra delar via bolaget, garantier etc. så gäller inte distansavtalslagen. Rubricerat bolag är ingen ny aktör på marknaden och flertalet som finns på bolaget framstår som synnerligen teknikkunniga av de jag pratat som läser teknik på högskolenivå.(mina barn)
Jag tror utan att kunna bevisa att man har ett stort bolag bakom sig. Det känns så på upplägget i deras hemsida. Om det är därför man avstår från visa organisationsnummer på sin hemsida vet jag inte, endast en tanke slår mig. Jag har viss erfarenhet av denna typ av bolag med uppdelat ägarskap i rättsammanhang, oftast komplicerat att hantera.
Jag skriver normalt inte på denna typ av forum. En god vän i Stockholmsregionen bad mig gå in på Studerrevox hemsida och det var när jag läste på deras forumsida om er, som jag blev Förbaskad! Kan man verkligen skriva om något man inte har det minsta aning om!
Senast redigerad av rakjuridik 2015-05-05 kl. 12:16.
Citera
2015-05-05, 12:28
Medlem
Min brors kusins avatar
Efter Knatte200´s avstängning var det ju bara en tidsfråga innan nästa nyregistrerade användare skulle dyka upp och försvara bluffen
Citera
2015-05-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakjuridik
Hej,
Jag är ny här på detta forum.

Läste om era hat mot Studerrevox, man frågar sig varför? De har inte satt ut organisationsnummer på sin hemsida, men vilka köpare bryr sig? Det gör i stort inga andra företag på nätet heller. Inte ens nuvarande Elfa som tidigare sålde Studers produkter.

Jag är jurist och har kontrollerat de avtals och försäljningsvillkor de upptaget på sin hemsida.
Min tolkning är att företaget följer regelmässiga förhållander säljare-köpare.

Lögn - om du är jurist så borde du vara fullt medveten om Distans- och hemförsäljningslagen
SFS 2005:59. (http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/kov_distans_hemf%C3%B6rs%C3%A4ljningslagen_A4_2007 .pdf)

Denna går inte att avtala bort såsom hemsidan vi diskuterar vill få köpare att tro.

Varför blir den viktig i denna fråga?

Jo , eftersom det inte finns någon butik eller fysisk plats , så gäller denna lag och du kan aldrig avtala bort en lag.

Citat:
Garanti på renoverade bandspelare är inget tvång de måste ha, men man lämnar ändå en frivillig garanti från några månader till ett år enligt sajten, och är en kvalitetsstämpel på att de har hög kvalitet på utförda arbeten då de annars tar risken att få göra om arbetet. Beträffande ej bytesrätt på reservdelar kan jag förstå de instiftat i sina villkor. Man vill inte ha tillbaka trasiga och använda produkter som inte går att sälja vidare. Det finns prejudikat på denna typ av försäljning, där säljaren alltid vunnit.
Så detta att man vill ha depositionsavgift innan ett arbete påbörjas, har fullt lagstöd. Man har denna rätt och är en säkerhet för sitt eget arbete, likväl när en kund köper en färdig produkt. Betalar kunden inte så tar man inte in några arbeten. En del föreslår en mindre summa deposition, och önskar betala vid ett reparationsarbete resten. Men inga radio eller tv handlare godtar detta, inte heller Studerrevox, då man vet att man aldrig kommer få betalt för resten av beloppet.

Garanti och bytesrätt har inte diskuterats , men du har 14-dagars ångerrätt via distansavtalslagen och detta kan inte avtalas bort då detta är en lag. Prejudikat finns hur många som helst där köparen konstant vinner där det handlar om Distansavtalslagen och 14 dagars ångerrätt.

Vad du hänvisar till för prejudikat är en väldigt advekat fråga i detta sammanhang!

Citat:
En klar bluff av köparen som Studerrevox antagligen tidigare blivet brända på. När det gäller övriga ljudprodukter man säljer med benämning installationsljud, typ AKG, DBX JBL med flera märken så tolkar jag enligt deras villkor att man där fullföljer villkoren enligt distansavtalsagen ni hänvisat till på detta forum. Där tar man ingen risk då de köper från Grossisten eller tillverkaren som tar allt ansvar vid ev. fel. Smällen de själva tar vid en avbeställning att kunden ångrar sig är att de får ett oönskat lager.

Nu har du fel i sak igen

Detta är klippt in från hemsidan. (http://studerrevox.se/page38.html)

"Vid köp av reservdelar för Studer och Revox produkter lämnas ingen bytes eller returrätt, vilket också gäller ljudband. Vid köp av dessa produkter avsäger sig kunden automatsikt sina möjligheter att åberopa distansavtalslagen. Detta gäller också vi köp av renoverade produkter som upptas på denna hemsida eller annan bifogad produktbroschyr."

De 2 sista meningarna (Fet och understrukna) är helt fel från ett juridiskt perspektiv och skall omedelbart raderas. Du kan inte avtala bort en tvingande lag.

Citat:
Är bolaget uppdelat på sådant sätt att vissa produkter säljs som privatperson och andra delar via bolaget, garantier etc. så gäller inte distansavtalslagen. Rubricerat bolag är ingen ny aktör på marknaden och flertalet som finns på bolaget framstår som synnerligen teknikkunniga av de jag pratat som läser teknik på högskolenivå.(mina barn)
Jag tror utan att kunna bevisa att man har ett stort bolag bakom sig. Det känns så på upplägget i deras hemsida. Om det är därför man avstår från visa organisationsnummer på sin hemsida vet jag inte, endast en tanke slår mig. Jag har viss erfarenhet av denna typ av bolag med uppdelat ägarskap i rättsammanhang, oftast komplicerat att hantera.
Jag skriver normalt inte på denna typ av forum. En god vän i Stockholmsregionen bad mig gå in på Studerrevox hemsida och det var när jag läste på deras forumsida om er, som jag blev Förbaskad! Kan man verkligen skriva om något man inte har det minsta aning om!

Nej - du var ingen jurist. Nedan är inkopierat från lagtexten som jag länkat till ovan.

För vem och vad gäller lagen?
Distans- och hemförsäljningslagen gäller för dig som
konsument om du köper något på distans eller träffar
avtal vid hemförsäljning.

Distansavtal – ett distansavtal är när du och näringsidkaren
inte träffas personligen. För att lagen ska vara
tillämplig måste näringsidkaren ha sin verksamhet
organiserad så att avtal kan ingås på distans. Några
exempel på distansavtal är köp via Internet, telefonförsäljning,
postorder, TV-shopping och e-post.

Åter igen , Distans- och hemförsäljningslagen är en lag och oavsett hur man lägger upp försäljningen så gäller den och du kan inte avtala bort den.
Näringsidkare kan vara ett bolag , en enskild firma , eller en privatperson.

Återkom när du läst din juridik och slutar att svamla en massa dynga.
Citera
2015-05-05, 14:59
Medlem
Åberopat vad som sagts i detta forum framstår det som meningslöst att argumentera i sakfrågor med personer som inte kan affärsjuridik. Jag har följt vad som har sagts här och konstaterar att ordvalen inte tillhör ”normala” personer uttryck, vilket kanske inte heller var väntat!

Nej jag är ingen ”knatte” som har återuppstått, som jag ser ni haft ”törnar” med! Han blev ju avstängd när han kritiserade detta forums ägare, och det får man tydligen inte göra trots att det uppenbarligen är befogat.

Svaret är ändock, att en säljare som är privatperson utan bolag, enskild firma etc. är befriad från distansavtalslagen. Köpt är köpt. Garantibestämmelser är ingen tvingande lag det är upp till företagen. En privatperson om det är en sådan skriver i stort vilka avtal han så önskar, helst med stöd enligt avtalslagen. Många rättsforum finns för intresserade i avtalsfrågor och jag föreslår ni vänder er dit. Jag har vidrört det formella kring företagets villkor, och som sak expert i avtalsfrågor hävdar jag att de kanske kan formuleras om på aktuell hemsida, men för att göra det begripligt har man förenklat, men är i grunden försäljningsvillkor som håller i domstol, kan jag försäkra.

Man kan ju dissekera alla hemsidor och hittar alltid något som man retar upp sig på. Många har inte jurister till hands när man skriver sina avtal på hemsidor, andra kopiera andras avtal som låter bra!
Och dissekera, är ju det ni sysslar med på detta forum. Jag fick inte heller något direkt välkomnande.

Jag visste inte ens att er sajt existerade i Sverige. Jag hittade er via Studerrevox.

Den röda tråden i detta ärende, organisationsnummer och gatuadress har förvandlats till andra hatobjekt, på företaget, som avtalsvillkor, att hemsidan är dålig, att man har kontantkort (hur vet man att det är kontantkort?) Har inte alla dolda nummer. Det har t.o.m. Skatteverket! Men numret finns annars på Hitta.se.
Citera
2015-05-05, 15:27
Medlem
Citat:
Åberopat vad som sagts i detta forum framstår det som meningslöst att argumentera i sakfrågor med personer som inte kan affärsjuridik. Jag har följt vad som har sagts här och konstaterar att ordvalen inte tillhör ”normala” personer uttryck, vilket kanske inte heller var väntat!

Nej jag är ingen ”knatte” som har återuppstått, som jag ser ni haft ”törnar” med! Han blev ju avstängd när han kritiserade detta forums ägare, och det får man tydligen inte göra trots att det uppenbarligen är befogat.

Svaret är ändock, att en säljare som är privatperson utan bolag, enskild firma etc. är befriad från distansavtalslagen. Köpt är köpt.

Ja - Distans- och hemförsäljningslagen SFS 2005:59. gäller inte mellan två privatpersoner.

Men!

Och här är kärnpunkten varför vi vill ha fram organisationsnummer (Som nu börjar visa sig vara en privatperson och inte en firma....)

Hela hemsidan http://studerrevox.se , skryter om att vara ett företag/firma o.s.v.

Om det är en privatperson som ligger bakom detta "påhitt" så skall det klart och tydligt framgå av hemsidan. Eftersom det utmålas på ett sådant sätt att det är ett företag som kör detta....
Bl.a. så är även mobilnumret registrerat på ett icke existerande företagsnamn "Studer Sweden" och med anledning av detta så förutsätter jag som konsument att Distans- och hemförsäljningslagen följs och gäller eftersom det är ett företag jag handlar ifrån och inte en privatperson.

Detta ställer till med problem om det inte är ett företag då det helt simpelt kan då handla om bedrägeri!

Och den andra aspekten som personen bör ha i åtanke? Hur gör individen med skatteverket?

Men du kan fortfarande INTE AVTALA BORT EN LAG!

Citat:
Garantibestämmelser är ingen tvingande lag det är upp till företagen. En privatperson om det är en sådan skriver i stort vilka avtal han så önskar, helst med stöd enligt avtalslagen. Många rättsforum finns för intresserade i avtalsfrågor och jag föreslår ni vänder er dit. Jag har vidrört det formella kring företagets villkor, och som sak expert i avtalsfrågor hävdar jag att de kanske kan formuleras om på aktuell hemsida, men för att göra det begripligt har man förenklat, men är i grunden försäljningsvillkor som håller i domstol, kan jag försäkra.

Man korkskalle , jag har aldrig diskuterat garantibestämmelser.
Jag har framfört att individen som gör sidan inte har någon som helst juridisk rätt att avtala bort en lag. Dom meningarna har ingen som helst betydelse för konsumenten ifråga.

1) Om studerrevox.se är ett företag så gäller Distans- och hemförsäljningslagen
2) Om studerrevox.se är en privatperson så gäller inte Distans- och hemförsäljningslagen
Dock skall personen bakom studerrevox.se vara medveten om en massa problem som kommer att uppstå om detta drivs som privatperson och inte företagsform.

Som sidan ser ut nu så skulle det nog antagligen bli att Distans- och hemförsäljningslagen eftersom hela hemsidan uppmålas som att det är ett företag som ligger bakom och inte en privatperson.
(6000 delar i lager?)

Citat:
Man kan ju dissekera alla hemsidor och hittar alltid något som man retar upp sig på. Många har inte jurister till hands när man skriver sina avtal på hemsidor, andra kopiera andras avtal som låter bra!
Och dissekera, är ju det ni sysslar med på detta forum. Jag fick inte heller något direkt välkomnande.

Jag visste inte ens att er sajt existerade i Sverige. Jag hittade er via Studerrevox.

Den röda tråden i detta ärende, organisationsnummer och gatuadress har förvandlats till andra hatobjekt, på företaget, som avtalsvillkor, att hemsidan är dålig, att man har kontantkort (hur vet man att det är kontantkort?) Har inte alla dolda nummer. Det har t.o.m. Skatteverket! Men numret finns annars på Hitta.se.

Om det inte är ett företag - varför är numret registrerat på ett påhittat företagsnamn?
Om det är ett företag - varför försöker man lura folk i sina villkor och tro att man kan avtala bort en lag?

Korten på bordet!

TVÅ enkla frågor vill vi ha besvarad

1) Är det ett företag bakom studerrevox.se?
1a)Om ja - vilket namn?
1b)Om nej - varför påskinas det överallt att det är ett företag?

S
Citera
2015-05-05, 16:46
Medlem
Svaret är att ni via epost ställer frågan direkt till dem. Det måste vara det enklaste.

Men visst, jag kan kontakta dem själv som potentiell kund och ställa frågan.
Återkommer.
Citera
2015-05-05, 16:52
Medlem
Citat:
Svaret är att ni via epost ställer frågan direkt till dem. Det måste vara det enklaste.

Men visst, jag kan kontakta dem själv som potentiell kund och ställa frågan.
Återkommer.

Och där visade du igen att du inte är någon jurist....
Fel svar!

Det skall framgå av försäljningsvillkoren och hemsidan.
Konsumenten skall inte behöva kontakta företaget för denna information.
Citera
2015-05-05, 17:12
Medlem
Jag tänkte vi skulle fortsätta oss att fördjupa i lögnerna..

http://studerrevox.se/page30.html

"Bland det vanligaste angriper de varför företag inte lämnar ut sitt organisationsnummer, eller gatuadress!

Syftet är ju i första hand att snoka reda på vilka de är bakom en hemsida, (Kanske konkurrenter)och gatuadressen för att kunna göra inbrott i företagets lokaler eller hos privatpersoner!"

Nej - syftet är att veta VEM man eventuellt skall göra affärer med.

http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/aktiebolag/starta/foretagsnamn/webbplats-1.3155

"Ett aktiebolags webbplats, fakturor, brev och orderblanketter ska innehålla företagsnamnet, den ort där styrelsen har sitt säte samt företagets organisationsnummer. Det finns också ytterligare regler för exempelvis fakturor."

https://www.verksamt.se/starta/vad-galler-i-din-bransch/e-handel/lagar-och-regler

E-handelslagen (SFS 2002:562) ställer ett antal krav på att du som säljare ska lämna viss information till dina köpare:
• Säljarens namn, adress, e-postadress och organisationsnummer ska finnas i e-butiken.
• Pris på varor och tjänster ska anges klart och tydligt. Om skatter och fraktkostnader tillkommer ska det anges särskilt.

Och för den fjantiga juristen (som inte är någon jurist tydligen...)

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2002562-om-elektronisk-_sfs-2002-562/

Jag kan även länka in text från Jurist Magnus Karpe på Konsumentverket.

https://ecommerce.org/panel-of-experts-question/maste-jag-som-enskild-firma-visa-mitt-personnummer/

Organisationsnummer ska anges på webbplatser som tillhandahåller så kallade informationssamhällets tjänster, exempelvis försäljning av varor eller tjänster.

I den så kallade e-handelslagen finns informationskrav som bland annat syftar till att göra det möjligt att identifiera den som ligger bakom webbplatsen. Ett av informationskraven är att organisationsnummer ska anges. Det finns inget undantag för enskilda firmor.

Så , det finns 2 val i detta läge...

1) studerrevox.se har försökt en bluff
2) studerrevox.se körs helt i privat regi - inget företag finns i någon form som tidigare försökts påskinas.

Om det är 2:an så kan nog ägaren få problem med skatteverket m.m. eftersom det klart och tydligt av hemsidan framgår att det är affärsverksamhet och skall beskattas som sådan.
Citera
2015-05-05, 18:36
Medlem
Ja det blev ett relativt snabbt telefonsvar från Peter på Studer Sweden. Jag har sammanställt vad samtalet gav för svar här nedan.

"Vi uttalar oss inte i frågan då vi blivet störda av hatsajten Flashback. Vi har inget med revoxservice att göra men känner till namnet. Han som ägde ville först sälja till oss, men tröttnade och lade ner verksamheten."

"Flashback har terroriserat oss ett tag. Vi samarbetar med olika media för att komma tillrätta med detta kriminella gäng. Vi känner oss också hotade via hatsajten och har kopplat in myndigheter i ärendet som ber oss att inte besvara hot eller frågor man begärt via sin sajt, dock aldrig till oss direkt vilket är märkligt."

"Därtill efter att vi går samman med annat företag är det är fullt möjligt när allt är klart att vi kommer genomföra förändringar i framtiden. Intresset för vårt org.nr. av hatsajten är för stort för att vara normalt, och vi misstänker brott via sajten, vilket är det största skälet till våra åtgärder. Vi hade vårt org.nr. tidigare även vår gatuadress till vår centrala verkstad men tog bort allt på inrådan av polisen i samband med inbrott som ännu inte är färdigutredd. Våra Kunder får kvitto om man begär detta och där framkommer normala uppgifter. Vi redovisar skatter och avgifter som alla andra. Vi har en duktig elektronikingenjör som jobbar på heltid med servicearbeten och verksamheten snurrar på rätt bra. Sverige är dock en mycket liten del av vår verksamhet. Övriga länder inom och utanför EU är dominerande. Sverige är dock en kul marknad, om man bortser från Hatsajten.
Via sin sajt har man krävt svar har jag sett, (Peter skrattar) om vi är ett företag, eller privat så blir svaret både och." slut citat.

Samtalet avslutades på ett tillmötesgående sätt, och jag blev tillönskad en trevlig dag. Min egen kommentar till telefonsamtalet var att jag pratade med en driven person, som visste exakt vad han ville och på mycket korrekt sätt! Jag fick fram att företaget var välskött och att man är mycket konsekvent i sina beslut. Man tar inga risker. Så framtiden får utvisa om det blir bolag via England (som ni tidigare haft diskussioner om) med eller utan svensk filial. Framtiden får utvisa men de kommer aldrig redovisa detta för Flashback är min övertygelse.

Lite hjälp på traven blev det kanske, men enligt mitt tidigare inlägg här har de båda eller fler fötter på jorden. De vet exakt vad de har för rättigheter, och att de skulle försöka lura någon eller vara Bluff som ni uttryckt efter att ha pratat med Peter på Studer Sweden är om uttrycket tillåts, en dåres uttal.
Senast redigerad av rakjuridik 2015-05-05 kl. 18:44.
Citera
2015-05-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ja det blev ett relativt snabbt telefonsvar från Peter på Studer Sweden. Jag har sammanställt vad samtalet gav för svar här nedan.

"Vi uttalar oss inte i frågan då vi blivet störda av hatsajten Flashback. Vi har inget med revoxservice att göra men känner till namnet. Han som ägde ville först sälja till oss, men tröttnade och lade ner verksamheten."

"Flashback har terroriserat oss ett tag. Vi samarbetar med olika media för att komma tillrätta med detta kriminella gäng. Vi känner oss också hotade via hatsajten och har kopplat in myndigheter i ärendet som ber oss att inte besvara hot eller frågor man begärt via sin sajt, dock aldrig till oss direkt vilket är märkligt."

Ytterligare lögn från rakjuridik.

Det är idag den 5 Maj , och tråden började med att kommentera studerrevox.se den 21:a April.

Och ingenstans har det förekommit hot eller liknande mot siten.

Däremot så ifrågasätter vi kraftigt siten legitimitet eftersom siten är amatörmässigt byggd och saknar den väsentliga informationen som , enligt konsumentverket och E-Handels lagarna som tidigare länkats till , totalt saknas på siten.

Därför kommer siten vara en bluff och vi starkt avråder samtliga att undvika denna sida.

Citat:
"Därtill efter att vi går samman med annat företag är det är fullt möjligt när allt är klart att vi kommer genomföra förändringar i framtiden. Intresset för vårt org.nr. av hatsajten är för stort för att vara normalt, och vi misstänker brott via sajten, vilket är det största skälet till våra åtgärder. Vi hade vårt org.nr. tidigare även vår gatuadress till vår centrala verkstad men tog bort allt på inrådan av polisen i samband med inbrott som ännu inte är färdigutredd. Våra Kunder får kvitto om man begär detta och där framkommer normala uppgifter. Vi redovisar skatter och avgifter som alla andra. Vi har en duktig elektronikingenjör som jobbar på heltid med servicearbeten och verksamheten snurrar på rätt bra. Sverige är dock en mycket liten del av vår verksamhet. Övriga länder inom och utanför EU är dominerande. Sverige är dock en kul marknad, om man bortser från Hatsajten.
Via sin sajt har man krävt svar har jag sett, (Peter skrattar) om vi är ett företag, eller privat så blir svaret både och." slut citat.

Ytterligare lögner.

Polisen kan inte rekommendera att ta bort obligatoriska , lagstagdade uppgifter.
Brott har för övrigt aldrig skett via denna tråd , så det är mera lögner.

Kvitto , skatter och avgifter hoppas jag att dom har , dock är det ett problem , ingen vill handla och använda siten eftersom den saknar vital information för att man skall kunna lite på företaget.

Bara att se deras patetiska skrivelse om Flashback som i sig är stor humor att läsa.

Studerrevox Scam

Citat:
Samtalet avslutades på ett tillmötesgående sätt, och jag blev tillönskad en trevlig dag. Min egen kommentar till telefonsamtalet var att jag pratade med en driven person, som visste exakt vad han ville och på mycket korrekt sätt! Jag fick fram att företaget var välskött och att man är mycket konsekvent i sina beslut. Man tar inga risker. Så framtiden får utvisa om det blir bolag via England (som ni tidigare haft diskussioner om) med eller utan svensk filial. Framtiden får utvisa men de kommer aldrig redovisa detta för Flashback är min övertygelse.

Lite hjälp på traven blev det kanske, men enligt mitt tidigare inlägg här har de båda eller fler fötter på jorden. De vet exakt vad de har för rättigheter, och att de skulle försöka lura någon eller vara Bluff som ni uttryckt efter att ha pratat med Peter på Studer Sweden är om uttrycket tillåts, en dåres uttal.

Nej , du kom inte med någonting nyttigt över huvud taget.

Åter igen...

Hemsidan är full av juridiska fel - men det största...

- Saknas org nummer/personnummer med vem som man skall göra affärer med och detta är ett krav ur e-handelsperspektivet som studerrevox hamnar under

Studerrevox Scam , Studerrevox Bluff
Citera
2015-05-05, 23:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
knatte200 jobbar på med sin sajt. "Nyheten" är riktigt roande http://www.studerrevox.se/page30.html
en orgie i desinformation och snyft.

Avstängningen gjorde visst sitt. Istället för att utge sig för att vara "nöjd kund" så är det "reporter" som är det nya givet. Gillar skarpt "i urval i samarbeta med kvällstidningar"
Då känns det som ett "samarbete" i samma nivå, nyheter i nivå med en ding ding värld

Detta var så roande att jag var tvungen att spara en utskrift av sidan.

Brukar inte hemsidor mest vara till før att informera och sälja i stället før att se ut som ett haveri? En kund som kommer till den sidan fattar ju snabbt att något inte står helt rätt till.

Fokus borde väl ligga på att rätta upp de påtalade felen, tacka før hjälpen (även om den kanske inte var så ønskad så var den ju uppenbart nødvändig) och gå vidare med ett bättre, och inte minst laglydigare, føretag än tidigare. Gør så i stället før att hoppa runt med foten i dragspelet.

En väldigt speciell approach måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in