Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Jaha, knatte200 avstängd 6 månader... Då får vi roa oss på egen hand tills som sagt nästa nöjda kund dyker upp. Undrar hur länge det kan ta?
En tokrolig sak på hemsidan är återigen köpvillkoren. Det saknas alltså adress till "företaget", men däremot är de generösa med att ange fullständig postadress till PayPal (om den som använder dem inte skulle lyckas ta reda på det själv, eller är meningen att man ska skriva ett vykort till PayPal? Framgår ej.)
http://studerrevox.se/page38.html
Efter lite testande kan jag också konstatera att de irriterande textrutorna där sista raden ofta klipps i webläsaren, bara är helt läsbara i ett visst zoomläge i webläsaren. Detta oavsett vilken läsare man använder. Tror vi fortfarande att det är nån annan än studerrevox.se själva (en liten hemmasnickrande gubbe) som gör hemsidan? Håller vi med knatte200 om att hemsidan är ett "mästerverk"? Njaeä?
Jag tycker också att vi ska uppmärksamma det glädjande budskapet som rullar på studerrevox.se:
Jag känner mig själv delaktig i detta lavinartat ökande intresse för "företaget"! Så roligt för dem!!! Tror ni det leder till ökad omsättning?
Phu...
Det där var inte en dålig läsning....
"Försäljningsvillkoren är enkla."
och sen en REJÄL wall of text....
Bl.a.
"Vid köp av renoverade Studer Revox Produkt erlägger köparen normalt en deposition som bestämts vid ordertillfället"
Nej - endera köper jag produkten eller inte.
Deposition? J_ligt skum text...
"Vid köp av reservdelar för Studer och Revox produkter lämnas ingen bytes eller returrätt, vilket också gäller ljudband. Vid köp av dessa produkter avsäger sig kunden automatsikt sina möjligheter att åberopa distansavtalslagen. Detta gäller också vi köp av renoverade produkter som upptas på denna hemsida eller annan bifogad produktbroschyr."
Öh - nej , Där är det de facto ett juridiskt totalfel som görs.
Distansavtalslagen kan ALDRIG avtalas bort.
"När köpare erlagt full betalning vid köp eller renovering av Studer Revox Produkt finns ingen ångerrätt, eftersom objektet gått i produktion. I särskilda fall kan ångerrätt gälla, men kunden får då erlägga 85% av ordersumman, för att täcka våra kostnader för att annullera en order, och som endast gäller vid köp av färdig produkt och ej vid renoveringar."
Såhär fortsätter dravlet sida upp och sida ner...
Du som har hemsidan och uppenbarligen läser den här tråden...
"Vid distansavtal om och hemförsäljning av varor och
icke finansiella tjänster har du ångerrätt i 14 dagar. " Denna kan du aldrig avtala bort.
http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/kov_distans_hemf%C3%B6rs%C3%A4ljningslagen_A4_2007 .pdf
Läs länken , gör om och gör rätt i villkoren din pajas
Sedan måste jag kommentera en del i sista stycket...
"Vår policy
Enligt lagen om PuL (personuppgiftslagen) vid avslutad affär och våra garantiåtagande tas alla kunduppgifter bort i vår databas. På grund av ökad internetkriminalitet har vi valt att utelämna gatuadressen till vår verkstad till privatkunder också för skydd av kunders egendom. Övrig Information om oss kan erhållas ställda till Studer Sweden Presstjänst Box 1637, 114 79 Stockholm av id kontrollerad journalist/media."
1) PUL (
http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/hur-lange-far-personuppgifter-bevaras/#hurlange)
Nej - uppgifterna behöver inte raderas omedelbart. Det är rätt värdelöst är ett affärsperspektiv eftersom du kan köra reklamutskick , kontskta kunder för undersökningar om kundnöjdhet o.s.v.
Det står inte i PUL att du måste radera uppgifterna vid avslutad affär.
2) Ökad internetkriminalitet är skitsnack. Adresser är allmänna handlingar för företag. Om detta är en privat person som gör detta , gå då ut med det. Annars är detta endast skitsnack för att försöka legitimera bluffen
3) Information , av id kontrollerad journalist/media? Hur i helskotta ska företaget kontrollera detta via en sketen Box adress?
Komplett dåre som har skrivet denna texten , "hen" borde in på ett dårhus
http://studerrevox.se/page38.html