2015-05-06, 08:53
Bannlyst
Om vi tittar lite på vad StuderPåstårsigvaraföretags hemsida och vad som ska vara med på en hemsida så förekommer det lite missförstånd i tråden.

1. Man måste inte ha med sitt organisationsnummer på en hemsida. Dock så slipper man ju trådar som denna om man har det.
2. Man bör har ha sitt firmanamn på hemsidan, dock förekommer det fall där även rätt stora företag har sitt verksamhetsnamn på hemsidan istället.
3. Om man bedriver distansförsäljning skall avtalsvillkor finnas och firmanamn samt organisationsnummer uppges i avtalsvillkoren.
4. Om en privatperson uppger att han är företag och säljer så är det bedrägeri (mot kunden), skattebrott och ekobrott i skön röra.
5. Utländskt företag måste registrera filial i Sverige, ha organisationsnummer, samt inneha svenskt VAT-nummer om företaget är verksamt i Sverige.
6. Om någon ringer och frågar efter företagsnamn och telefonnummer så måste detta lämnas ut.

Det här utspelades när jag ringde...
-Hej mitt namn är N.N., jag funderar på att skicka min B77a på service hos er, vad har ni för företagsnamn och organisationsnummer?
-Vi lämnar inte ut det...
(Godnatt)

Nota bene: Jag ifrågasätter fortfarande vad dessa gökar har för vinning av sitt beteende. Jag har rätt gott fog för att misstänka att det är färre än tio personer per år som är potentiella kunder för bedragarnas tjänster. Antalet kvarvarande revox och studer rullbandare är tämligen begränsat och de flesta som har dem har dem för kuriosavärdet. Så varför i helskotta dra igång en jättescam för ingen eller högst ringa vinning?
Istället tror jag att det här rör sig om ett par riktigt svagsinta tekniker som har dragit i sig för mycket jazztobak och lider av THC-nojjor istället för bedrägeri...
Citera
2015-05-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Om vi tittar lite på vad StuderPåstårsigvaraföretags hemsida och vad som ska vara med på en hemsida så förekommer det lite missförstånd i tråden.

1. Man måste inte ha med sitt organisationsnummer på en hemsida. Dock så slipper man ju trådar som denna om man har det.
2. Man bör har ha sitt firmanamn på hemsidan, dock förekommer det fall där även rätt stora företag har sitt verksamhetsnamn på hemsidan istället.
3. Om man bedriver distansförsäljning skall avtalsvillkor finnas och firmanamn samt organisationsnummer uppges i avtalsvillkoren.
4. Om en privatperson uppger att han är företag och säljer så är det bedrägeri (mot kunden), skattebrott och ekobrott i skön röra.
5. Utländskt företag måste registrera filial i Sverige, ha organisationsnummer, samt inneha svenskt VAT-nummer om företaget är verksamt i Sverige.
6. Om någon ringer och frågar efter företagsnamn och telefonnummer så måste detta lämnas ut.

Det här utspelades när jag ringde...
-Hej mitt namn är N.N., jag funderar på att skicka min B77a på service hos er, vad har ni för företagsnamn och organisationsnummer?
-Vi lämnar inte ut det...
(Godnatt)

Nota bene: Jag ifrågasätter fortfarande vad dessa gökar har för vinning av sitt beteende. Jag har rätt gott fog för att misstänka att det är färre än tio personer per år som är potentiella kunder för bedragarnas tjänster. Antalet kvarvarande revox och studer rullbandare är tämligen begränsat och de flesta som har dem har dem för kuriosavärdet. Så varför i helskotta dra igång en jättescam för ingen eller högst ringa vinning?
Istället tror jag att det här rör sig om ett par riktigt svagsinta tekniker som har dragit i sig för mycket jazztobak och lider av THC-nojjor istället för bedrägeri...

Tack för bra sammanfattning.

3:an talar sitt tydliga språk och det som poängterats , eftersom det bedrivs distansförsäljning (Deposition , eller betalning via paypal) så saknar vi all väsentlig information för att man som konsument skall över huvud taget fundera på att anlita denna/dessa tomte/tomtar.
Citera
2015-05-06, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Tack för bra sammanfattning.

3:an talar sitt tydliga språk och det som poängterats , eftersom det bedrivs distansförsäljning (Deposition , eller betalning via paypal) så saknar vi all väsentlig information för att man som konsument skall över huvud taget fundera på att anlita denna/dessa tomte/tomtar.

Jag lider sedan skrämmande många år av avancerad audiofili och känner de flesta som är något inom de audiofila kretsarna. Just vad gäller Rullbandsfolket så är de flesta teknikerna gamla ljudtekniker med livstidsmedlemskap i Föreningen Jazztobakens Vänner och är nästan utan undantag högst märkliga.
Jag har därför försökt komma på just vilka dessa tomtar är, dock utan framgång.

Nu om vi går till deras påstående om att det är på grund av stöldrisk de är så hemlighetsfulla så gäller detta. Ingen tjackpundare i Universum skulle stjäla rullbandspelare eller utrustningen för att laga dessa. Per definition är skiten värdelös förutom för Rullbandsfolket. Så vi talar om en ren paranoia här, vilket får mig att misstänka att herrarna bakom "företaget" lider av tidigare nämda THC-nojja orsakad av sitt livstidmedlemskap i FJV.
Beställningsjobb då? Nja, att köpa grejerna lagligt kostar mindre än risken att åka dit för ett inbrott. Se återigen THC-nojjor och livstidsmedlemskap i FJV.
Citera
2015-05-06, 22:18
Medlem
Herr/Fru rakjurist var visst oberoende från knatte200, eller inte.
Läser inte folk trådar innan de öppnar munnen tro? Tror det verkligen att vi som läser denna forumsdel aktivt aldrig har sett nöjda "kunder" och "oberoende experter" osv. för att lätt genomskåda klassiska försvarstal och div andra bortförklaringar.
Citera
2015-05-08, 19:14
Medlem
Det blir bara värre och värre. Vanföreställningar samt någon bokstavskombination känns väldigt nära tillhands. Det mesta just nu verkar enbart skrivas i affekt på sidan.
Citera
2015-05-08, 21:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Det blir bara värre och värre. Vanföreställningar samt någon bokstavskombination känns väldigt nära tillhands. Det mesta just nu verkar enbart skrivas i affekt på sidan.

Den där sidan behøver mer orgnummer och adress och mindre psykbryt.

Tragiskt, hoppas han eller hon får eller søker stød før det ser verkligen inte bra ut.
Citera
2015-05-08, 21:31
Avslutad
Ja du, knattegubben, nu har du gjort bort dig igen. Från din oäbbsida:

Citat:
Tolv miljoner femtio åttatusen ... ”tittade” på våra filialer under april 2015 enligt statistik från leverantör av tjänster Två i Tyskland, en i England och Frankrike Våra filialer har annat utseende och namn än denna hemsida. I Sverige säljer vi på egen marknad

Så nu är inte studerrevox.se en filial till en engelsk firma, nu är det alltså studerrevox.se som har filialer i bl a England??? Var det detta "sammangående" med annan firma som du skrev om på sidan häromdagen? Att ni bytte plats inom "koncernen"? Eller hade du glömt fusionen, det kanske bara var på låtsas?

Och studerrevox.se är nu "The world's only professional Studer Revox Renovation Workshop". Om det hade varit en filial till den engelska verksamheten, vad gjorde de i England då? Var de kanske bara en amatörverkstad för Studer/Revox?

Väldigt komiskt att du skriver att "Våra filialer har annat utseende och namn än denna hemsida". Är det vanligt att man inte länkar till sina filialer eller ens nämner vad de heter? Beror det kanske på samma princip som att man inte skriver ut organisationsnummer? Om konkurrenterna får veta vad era filialer har för webadress så kommer de åka dit (till webben) och stjäla allt? Mjo, mjo, så är det ju...

Det kommer mera. "Mer än 6000 reservdelar i lager". Nu har du hittat en ny fin bild också.
http://studerrevox.se/wpimages/wp5f216edd_06.png
Tyvärr ser alla plockbackarna tomma ut. Jobbigt läge om nån mot förmodan skulle beställa nåt...

Förklaringen är helt enkelt att det inte finns nåt lager. Är du kund hos Cowab, eller stjäl du bara bilder från deras webbutik? Här har du bilden du stulit på det tomma backskåpet:
http://www.cowab.se/lager/backskap/backskap-med-72-plastlador/2252879-1184514.wf

Och BTW, din backskåpsleverantör har sitt organisationsnummer tydligt presenterat på sin alldeles normala websida:
http://www.cowab.se/kontakt/2953843.wf Hur vågar de?

Idag kan jag presentera en ny diagnos på dig, knatte. På studerrevox.se kunde man läsa att ni har så mycket att göra så någon butik kunde ni absolut inte ha. Nähä. Jag har aldrig varit med om ett "företag" som istället kunnat ägna så mycket tid åt att ändra sin websida från dag till dag, och skriva romaner om allt möjligt, som dessutom inte har nåt med affärerna att göra, utan bara är rent svammel.

Du gör helt enkelt detta som en slags terapiaktivitet. Under de timmar emellan att du blir omhändertagen av dina vårdare sitter du och knåpar med studerrevox.se och drömmer dig bort. Du hoppas att någon ska ringa eller skriva ett mejl, och att du ska kunna få in lite pengar för något du aldrig någonsin kommer kunna leverera. Du drömmer även om att äga en bandspelare. Med stora rullar på. Åh, så härligt.

Jag kanske hör av mig nån gång.

(Vad säger din jurist, förresten? )
Senast redigerad av Takpapp 2015-05-08 kl. 21:35.
Citera
2015-05-08, 22:15
Medlem
Min brors kusins avatar
Kan se framför mej hur Knatte läser tråden och tuggar fradga av ilska över att inte kunna svara längre Sin frustration visar han på hemsidan för sin fantasivärld, Studerrevox

Hittade förresten det auktoriserade Revox service centret för Storbritannien.

http://www.revox.freeuk.com/page4.html

Läs texten Knatte, du är ljusår från den firman vad gäller kunnande
Senast redigerad av Min brors kusin 2015-05-08 kl. 22:30. Anledning: rättat stavfel
Citera
2015-05-08, 23:06
Medlem
Det roliga, eller tragiska i kråksången är när man forskar lite i Revox och Studer bland de svenska sajterna så är det INGEN, absolut ingen som på något sett nämner "The world's only professional Studer Revox Renovation Workshop" som dessutom har 35års !?! erfarenhet. Utan man hänvisar till andra erkänt kunniga som driver egna företag, till vilka man faktiskt kan finna samtliga uppgifter.
Citera
2015-05-08, 23:07
Avslutad
Är inte den där sidan ett enda stort varumärkesintrång dessutom?
Citera
2015-05-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Hade vart kul att få höra vart varumärket är registrerat någonstans.
Citera
2015-05-08, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Borde vara så. Men jag kan tänka mig att den som äger ett gammalt varumärke med produkter som inte är helt moderna ändå ser mellan fingrarna då det ger viss "reklam" ändå (studerrevox.se undantaget då förstås, eftersom det är en tafflig bluff)

Knatte kan säkert fylla på med kunskaper här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in