2014-01-14, 21:22
Medlem
ReggaeWigges avatar
Har snusat lös nu i ett par månader, anledningen till det är att det är en helt annan smak och krut i lössnus!

frågan är:

upplever ni att lössnuset blir väldigt kladdigt och svårt att hålla på plats efter sisådär en halv timme?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge
Citera
2014-01-14, 21:43
Medlem
ReggaeWigges avatar
kan det vara så att jag pillar på den för mycket, eller lägger in för mycket?
Citera
2014-01-15, 09:57
Medlem
Cornholio.s avatar
Nja en halvtimma är väl lite väl för snabbt. Men kanske efter 45-75 minuter brukar det var kladdigt och tid nog att pilla in en ny prilla. Det kan vara så att du tar för stora prillor eftersom att det blir kladdigare snabbare men det är bara utsidan runt om prillan som blir smetig, insidan av är fortfarande ''okladdig'' om man säger som så. Om du vill vara lite mer ekonomisk så ta mindre prillor eftersom att dom av storlek mindre blir smetiga lika snabbt som dom stora, den enda skillnaden är att då blir hela prillan kladdig rakt igenom och inte bara utsidan. Med för stora prillor så är fortfarande insidan någorlunda färskt vid det laget. Hoppas du förstår, lite svårt att förklara!

Men ibland är det bra allt härligt att stoppa in en redig jävla prilla. Jag brukar säga att lagom storlek är när överläppen rör vid näsan.
Citera
2014-01-15, 12:11
Bannlyst
enda lösen som blir degig fort är väl ettan eftersom de är nästan som sand.. jo gotlands med.
Citera
2014-01-15, 13:29
Medlem
Avva66s avatar
Du har förmodligen ingen, eller en liten snusgrop.
Citera
2014-01-15, 16:00
Medlem
bitchfac3s avatar
när jag snusar lös så kan det hända att prillan blir degig fort om jag skrattar eller pratar mycket men om du vill att snusen ska behålla sin boll form om du nu bakar så är röda lacket att rekommendera !!
Citera
2014-01-15, 16:02
Medlem
Snyggs avatar
Halvtimme är väl längsta laget imo. Eller ganska lagom tid för en ny. Kladdigt blir det indeed.
Citera
2014-01-15, 23:37
Medlem
Professor.Wers avatar
Jag snusar mestadels General Original Portion, men nu har köpt mig en dosa Ettan lös.
En förträfflig och robust snus men dessvärre blir den kladdig fort.
Citera
2014-01-16, 00:11
Medlem
R.Rs avatar
Kladdigt ja, svårt att hålla på plats nej. Men så har man ju rejäla snusgropar också. Nybörjare utsöndrar antagligen mer saliv också vilket gör snuset kladdigare, i början fick man ju spotta som en tok när man snusade. Bra tips kan vara att låta bli att äta/dricka med snus inne tills man vant sig. Och låt bli att ta snuset "levande" eller i alltför små prillor, baka ordentliga prillor som du packar ihop ordentligt innan du lägger in dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in