Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-03, 23:56
  #541
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
nej du kan inte kalla det judehumor. inte utifrån premisserna ovan.
Okej vad är typisk judehumor då? Kanske bara är en slump att jag gillar humorstilen där de bästa råkar vara av judisk härkomst.

Förlåt för OT.

Visste inte att Grimly spelas av Tom Hanks son! Fan vad-taggad jag är på s.2. Hoppas verkligen Jesse Plemons och Kirsten Dunst får spela ett psyko-par.
Citera
2015-03-06, 21:16
  #542
Medlem
Deferos avatar
En sak jag verkligen inte kan förstå från avsnitt 9:


Blir galen.
Citera
2015-03-13, 05:35
  #543
Medlem
Casting S2

Citera
2015-03-13, 07:56
  #544
Medlem
Pickmylussys avatar


Såg precis klart första avsnittet och satan vad spårat haha! Ska definitivt kolla ifatt när tid är över.

Slog mig rätt sent att BBT var med, satt o ba "fan känner igen han"... "Haha, fan va liten han är!""han ju!"
Citera
2015-03-13, 10:16
  #545
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
1½ år efter.. Kom igen nu!
Haha vadå? Haft annat för mig.


Känns så fel att se Bilbo i en annan roll alltså.. Ser bara bilbo framgör mig.
Är serien B eller? Känns som den har en aura över sig... Bbt gör sig inte bra alls...fast tycker han känns malplacerad oavsett roll så kanske bara är jag.
Citera
2015-03-13, 18:57
  #546
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Är serien B eller? Känns som den har en aura över sig... Bbt gör sig inte bra alls...fast tycker han känns malplacerad oavsett roll så kanske bara är jag.
B? Det håller jag inte med om alls. Vid första anblick känns den ovanlig/nästan lite satirisk/skruvad, men jag älskar det!

För övrigt är ju Billy-Bob Thornton briljant i sin roll. Efter att ha sett Fargo hade man ju hoppats de skulle casta honom till säsong 2 av True Detective...
Citera
2015-03-13, 19:09
  #547
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Haha vadå? Haft annat för mig.


Känns så fel att se Bilbo i en annan roll alltså.. Ser bara bilbo framgör mig.
Är serien B eller? Känns som den har en aura över sig... Bbt gör sig inte bra alls...fast tycker han känns malplacerad oavsett roll så kanske bara är jag.

Top5 2014
Citera
2015-03-13, 20:46
  #548
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
En sak jag verkligen inte kan förstå från avsnitt 9:


Blir galen.
Var väl ganska logiskt med tanke på vem han blivit? En före detta loser som blivit känslokall och skiter i allt ungefär
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Haha vadå? Haft annat för mig.


Känns så fel att se Bilbo i en annan roll alltså.. Ser bara bilbo framgör mig.
Är serien B eller? Känns som den har en aura över sig... Bbt gör sig inte bra alls...fast tycker han känns malplacerad oavsett roll så kanske bara är jag.
B? En av de bästa serier som någonsin gjorts. BBT gör ju en av de bästa rollerna någonsin och blev belönad med en golden globe. Varenda skådis övertygar,helt perfekt castat, Solverson är en personlig favorit.
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Top5 2014
Minst. Topp 4 någonsin enligt mig.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2015-03-13 kl. 20:51.
Citera
2015-03-13, 21:00
  #549
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var väl ganska logiskt med tanke på vem han blivit? En före detta loser som blivit känslokall och skiter i allt ungefär

B? En av de bästa serier som någonsin gjorts. BBT gör ju en av de bästa rollerna någonsin och blev belönad med en golden globe. Varenda skådis övertygar,helt perfekt castat, Solverson är en personlig favorit.

Minst. Topp 4 någonsin enligt mig.

Det bästa han gjort sen Bad Santa enligt mig, det säger mycket
Citera
2015-03-15, 03:37
  #550
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Coens har gjort mycket bra men de har väl dock inte haft mycket att göra med serien?

Hade missat att Jesse Plemons och Kirsten Dunst skulle vara med i säsong två. Det första jag tänker är: Succé! Känns väldigt bra castat.

Edit: Bara en sån grej som att Kirstens karaktär heter "Peggy Bloqmuist" Ted Danson är minus för mig, okej skådis men stör mig på honom. Nick Offerman känns som klippt och skuren för en sån här serie. Hoppas Jesse Plemons får huvudrollen, han och Dunst skulle vara ett perfekt charmigt par med psykiska problem under ytan.

Håller med, för mig känns det som ett lika absurt val som Vince Vaughn var till True Detective s2. Passar inte in alls. Dock en klart bättre skådis än nollan Vince Vaugnh, men helt fel val av skådis till fel serie. Han är ingen Martin Freeman/Billy Bob direkt om man säger så... Men men, vi får se hur resultatet blir i slutändan, kan ju göra sitt livs roll på ålderns höst.
Citera
2015-03-15, 03:39
  #551
Medlem
Powens avatar
Bra skit! Sett serien 2ggr och lika bra fortfarande. Vart finns den att se i bästa möjliga kvalle?
Citera
2015-03-15, 03:55
  #552
Medlem
KattPerssons avatar
När fastnade ni andra för denna serie? Någonting fick mig totalt att fastna när BBT övertalade fjollpolisen att inte ge honom en böter eller vad det var med ett vackert tal. Sen var jag fast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback