Har någon postat den sociala pelaren någonstans? Kan inte hitta något när jag söker.
Länk:
https://ec.europa.eu/commission/priorities/deeper-and-fairer-economic-and-monetary-union/european-pillar-social-rights/european-pillar-social-rights-20-principles_en
3 första punkterna:
Citat:
Chapter I: Equal opportunities and access to the labour market
1. Education, training and life-long learning
Everyone has the right to quality and inclusive education, training and life-long learning in order to maintain and acquire skills that enable them to participate fully in society and manage successfully transitions in the labour market.
2. Gender equality
Equality of treatment and opportunities between women and men must be ensured and fostered in all areas, including regarding participation in the labour market, terms and conditions of employment and career progression.
Women and men have the right to equal pay for work of equal value.
3. Equal opportunities
Regardless of gender, racial or ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation, everyone has the right to equal treatment and opportunities regarding employment, social protection, education, and access to goods and services available to the public. Equal opportunities of under-represented groups shall be fostered.
Hur som helst anser jag att den är ren skit. Mänskliga rättigheterna version 2.0. Extremt tolkningsbar smörja eftersom man gör samma misstag igen och använder sig av universellt inkluderande ord som "Everyone" och "in all areas".
Jag menar att det alltid måste finnas utrymmen för undantag. När en människa skapar ett system så finns det alltid något denne inte tänkt på. En s.k. bugg. Formuleringarna i "pelaren" kan troligtvis användas av onda krafter för att orsaka social misär, på samma sätt som mänskliga rättigheterna orsakar lidande genom att förhindra utvisning eller dödsstraff av kriminella.
Eftersom punkt 1 använder
everyone har t ex numera
gruppvåldtäktsmän samt
terrorister rätt till "quality and inclusive education, training and life-long learning in order to maintain and acquire skills that enable them to participate fully in society and manage successfully transitions in the labour market.".
Ha så roligt, utbildningsministern.