2026-07-30, 10:24
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
Egen bedöma EU. En hel del rika måste bedöma EU. EU beter underligt gentemot EU-folket. AfS kommer över 4%-spärren eller vinna nästa parlamentsval.

Sverige lyssnar på partiet AfS.

AfS vara förtjust i valsedlar i Swexit.

Swexit anordnas fram då.

AI-båtten snacka avföring, översättningsprogram icke fungera.
Citera
2026-07-30, 11:04
Medlem
Citat:
Egen bedöma EU. En hel del rika måste bedöma EU. EU beter underligt gentemot EU-folket. AfS kommer över 4%-spärren eller vinna nästa parlamentsval.

Sverige lyssnar på partiet AfS.

AfS vara förtjust i valsedlar i Swexit.

Swexit anordnas fram då.

FB-troll skriva dåligt inlägg. Annan användare bedöma som oseriöst. Vi andra efterfråga källa till märkligt påstående om EU-stöd
Citera
2026-07-31, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
AI-båtten snacka avföring, översättningsprogram icke fungera.

Språkförståelsen fungera.
Citera
2026-07-31, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
FB-troll skriva dåligt inlägg. Annan användare bedöma som oseriöst. Vi andra efterfråga källa till märkligt påstående om EU-stöd

Stora problemet är att Swexit vara försenad. Rika måste ändra EU ställning. Då jävla kan EU förändras.
Citera
2026-07-31, 13:41
Medlem
Citat:
Stora problemet är att Swexit vara försenad. Rika måste ändra EU ställning. Då jävla kan EU förändras.

Kan du vidareutveckla vad du menar med att "rika måste ändra EU-ställning"? Pratar vi om företagare och den inre marknaden? Ska det bli SWEXIT trots att EU förändras?

Utveckla gärna för just nu är det svårt att hänga med!
Citera
2026-07-31, 14:38
Bannlyst
Citat:
Kan du vidareutveckla vad du menar med att "rika måste ändra EU-ställning"? Pratar vi om företagare och den inre marknaden? Ska det bli SWEXIT trots att EU förändras?

Utveckla gärna för just nu är det svårt att hänga med!

Jag klargöra uppgift rätt väl.
Citera
2026-07-31, 17:32
Medlem
Citat:
Jag klargöra uppgift rätt väl.

Du pratar ganska "nysvenskt" så jag förstår inte vad du vill säga (tyvärr) Du säger att ett "SWEXIT är försenat" (du vill se ett utträde?) Sedan pratar du om att de rika måste skärpa till sig? (du tror på ett "reformerat EU"?) Din poäng går inte fram tyvärr
Citera
2026-07-31, 17:50
Bannlyst
Citat:
Du pratar ganska "nysvenskt" så jag förstår inte vad du vill säga (tyvärr) Du säger att ett "SWEXIT är försenat" Sedan pratar du om att de rika måste skärpa till sig? (du tror på ett "reformerat EU"?) Din poäng går inte fram tyvärr

Rika måste ändra sig för att Sverige kunna lämna unionen.

Citat:
du vill se ett utträde?

Ja. Ja. Ja. Jag vill utträde.

Sverige är neutralt land i 200 år. Sverige är perfekt utan styrande fransmän/italienare/etc.
Citera
2026-07-31, 18:00
Bannlyst
Även om EU är den fredliga unionen, EU är kapabel till krigsförbrytelser, grannländerna till EU-länderna kan krigsförbrytelser.
Citera
2026-08-11, 13:08
Medlem
Efraths avatar
En ofta förbisedd sak med EU är att det Trump gjorde med tullar var inte... Oprovocerat. Ja, TEKNISKT sett så har inte EU jävlats med USA tullar, så när EU ledare säger det så är det sant
Vad dom INTE säger är att EU kring gått att höja tullar och anklagas för skit via att istället skapa lagar och policies som främst påverkat amerikanska företag och sugit ur vinster från den amerikanska marknaden samt gjort det svårare för amerikanska företag i EU marknaden. Och detta långt innan Trump.

Och visst, man kan tycka vad man vill om detta är bra eller inte, men personligen tycker jag bara att hela skiten där alla låtsas om som att EU är oskyldiga och allt var oprovocerat är helt efterblivet, och skiten som skedde under Trump hade inte ens hänt utan att EU fuckade med USA.

"Men oj, försvarar du Trump???"
Nej, har bara en simpel princip. Ifall man jävlas så ska man inte gnälla och låtsas om att vara oskyldig, både USA och EU har jävlats med varandra, och faktumet är att USA alltid varit i en starkare position ekonomiskt så enda anledningen till att EU ens inte crashat för långa sedan på grund av korkade ekonomiska beslut är att USA inte brytt sig.

Personligen ser jag hellre att man går ur skiten som bara leder till dessa problem. EU hade kunnat främja sin egna ekonomi långt bättre utan att suga av tutten på USA om dom velat för länge sedan.
Citera
2026-08-30, 20:19
Medlem
Vad har vi i Sverige fått ut av EU mer än att man kan söka EU projekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in