Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-23, 22:07
Medlem
UKIP har redan vunnit.Första spiken i EU kistan är slagen.

Rösta imon eller på Söndag..rösta EU kritiskt.Rösta FÖR ett stopp på EU vansinnet!

Det är NU chansen finns att bli av med eländet.UKIP har krattat manegen,din Sverigevänliga insats behövs NU..och inte senare.

Rösta SD...rösta för EU UT UR SVERIGE!

Ligger du sofflock räknas du inte,tror du någon av de besuttna bryr sig?

Din NEJ röst måste de handskas med däremot.

Rösta NEJ till EU.

Rösta SD.
Citera
2014-05-24, 00:22
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jo Junilistan finns och de har en valkampanj inför detta val. Titta in på deras hemsida om du vill så hittar du säkert lite bloggar och annat.

Grundaren Nils Lundgren skrev idag ett ganska bra inlägg som har spridits av Junilistan.
http://ekonomlundgren.blogspot.se/

Opinionsmässigt ligger JL på ca 0,5%. Till och med SvP har fått mer bevakning i riksmedia, men för all del, tack för länken.
Citera
2014-05-24, 09:25
Medlem
I Tv debatten. När 8 stycken kan käbblar så infernaliskt. Hur ska de då bli om man plussar på 731 parlamentariker? De skulle i debatten ställas till svars för sina 5 år men det handlade mest om danska grisar och Ukraina som kommit på tapeten det sista året. På nyheterna redovisade idag journalisten att det är panik bland eurokraterna om valdeltagandet skulle sjunka till drygt 30 % ett fruktansvärt underbetyg för projektet.

Här en valfilm från junilistan:
https://www.youtube.com/watch?v=mwEL0iIcU4E
Citera
2014-05-24, 09:55
Medlem
Ett nytt parti i Tyskland?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/medvind-for-tyska-eu-kritiker/

MP går framåt. Kan detta påverka resultatet i EU valet?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18944820.ab
Citera
2014-05-24, 10:34
Bannlyst
"Bestäm dig i EU-valet" TV4, 12.30

"Svenskt nyhetsmagasin från 2014. Ann Tiberg och Marcus Oscarsson tar tempen på de viktigaste frågorna i valet, bland annat jobben, miljön, och invandringen."

Kändes konstigt att läsa det där sista.
Citera
2014-05-24, 14:59
Medlem
Det bästa sättet att inte bidra till EU:s legitimitet är att inte delta i EU-valet.
Citera
2014-05-24, 16:17
Medlem
durruttis avatar
Kajsa Ekis Ekman:

Ärligt – varför säger ingen som det är? Att vi röstar fram ett parlament som knappt har någon makt?

Låt oss tala klarspråk. EU är en handelsunion, byggd för att bygga upp fransk och tysk monopolkapitalism efter kriget. Då hette den Kol- och stålgemenskapen och tanken var att unionen skulle bevara freden inom Europa och bygga upp ett militärt försvar mot Sovjet. Då det inte gick att genomföra fick NATO ta hand om EU:s försvar, eftersom det låg i USA:s intresse att Västeuropa förblev kapitalistiskt. Det är fortfarande så att nya länder som går med i EU i regel samtidigt går med i NATO.

Ska vi därför strunta i valet? Nej. En röststrejk måste vara organiserad och komma med alternativa förslag för att fungera, och att 58 procent av EU-medborgarna redan låter bli att rösta har uppenbarligen inte hjälpt.

Ska det bli så måste vi avskaffa kommissionen, rådet, ministerrådet och euron. All makt till parlamentet och val vart tredje år!

http://www.etc.se/ledare/all-makt-eu-parlamentet

Det är synd att så få andra debattörer som diskuterar det egentliga problemet med EU.

S Vill att utvidgningen av EU ska fortsätta.
S Vill se ett frihandelsavtal med USA..

M Tycker att EU är bra men vill göra samarbetet mer effektivt.
M Vill ha frihandelsavtal med USA.
M Stark gemensam säkerhets- och utrikespolitik och tydlig utrikespolitisk vision.

http://www.metro.se/nyheter/detta-vill-partierna-i-eu/EVHneu!gmrmObg381kL6/

S&M är tydligen helt i händerna på NATO, bankerna och lobbyisterna.
Citera
2014-05-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
UKIP har redan vunnit.Första spiken i EU kistan är slagen.

Rösta imon eller på Söndag..rösta EU kritiskt.Rösta FÖR ett stopp på EU vansinnet!

Det är NU chansen finns att bli av med eländet.UKIP har krattat manegen,din Sverigevänliga insats behövs NU..och inte senare.

Rösta SD...rösta för EU UT UR SVERIGE!

Ligger du sofflock räknas du inte,tror du någon av de besuttna bryr sig?

Din NEJ röst måste de handskas med däremot.

Rösta NEJ till EU.

Rösta SD.
Det här förstår jag inte. Man ska alltså rösta fram någon som ska sitta i Bryssel och verka för att vi ska gå ur EU? Ytterligare en som får bra betalt för att sitta vid köttgrytan och han eller hon som blir rik på detta vill alltså sen sparka sig själv därifrån?
Jag röstar inte alls och det är min röst för utträde. När röstdeltagandet är nere på 20% så blir politiker tvungna att agera och ett urträde kan påbörjas och det sker från detta land och inte från Bryssel. EU är en god tanke men det fungerar helt enkelt inte för annat än handel och ett fåtal länder som det i början var tänkt för. Den största nyttan med EU idag har väl bidragstagande länderna och lobbyister som bara behöver vara på en plats i Europa och muta skiten ur girburkarna. Dom för UKIP och SD får nog en slant dom med.
Citera
2014-05-24, 17:44
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det här förstår jag inte. Man ska alltså rösta fram någon som ska sitta i Bryssel och verka för att vi ska gå ur EU? Ytterligare en som får bra betalt för att sitta vid köttgrytan och han eller hon som blir rik på detta vill alltså sen sparka sig själv därifrån?
Jag röstar inte alls och det är min röst för utträde. När röstdeltagandet är nere på 20% så blir politiker tvungna att agera och ett urträde kan påbörjas och det sker från detta land och inte från Bryssel. EU är en god tanke men det fungerar helt enkelt inte för annat än handel och ett fåtal länder som det i början var tänkt för. Den största nyttan med EU idag har väl bidragstagande länderna och lobbyister som bara behöver vara på en plats i Europa och muta skiten ur girburkarna. Dom för UKIP och SD får nog en slant dom med.
Vad blir bättre om 57% av EU:s befolkning inte röstar, i jämförelse med om 57% röstar på EU-kritiska partier? Alltså, vad är bättre idag mot vad det hade varit med EU-kritiska partier i majoritet?

Det är just sådana som du som ser till att denna utveckling i EU fortsätter. De som är federalister röstar och de som är emot röstar inte... Jättesmart, verkligen.
Citera
2014-05-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Du är ju komplett borta.
EU parlamentet skiter fullkomligt i om du röstar eller ej.
Det är valresultat som räknas,inte något jävla soffliggeri.
Du är totallurad..en avstådd röst räknas inte.
Varken i valresultatet eller bland de besuttna Brysselpolitikerna.
De skiter fullständigt i dig..och din avstådda röst.
Citera
2014-05-25, 12:46
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Problemet med att rösta eller inte rösta i protest är faktiskt så enkelt att en röst på V/PP/SD/SvP eller en "sofflocksröst" är lika mycket värda i europaparlamentet. Eu skiter i om jag röstar eller ej för de feta blocken med sossar och moddar bestämmer ändå helt själv vad de vill. Jag har redan bäddat ner mig i soffan med backfyllecolan och Doctor Who det blir min röst...
Citera
2014-05-25, 13:22
Medlem
Tror det är viktigt att bryta sig loss från EU, eftersom det är en pelare av lera vi står på som bara väntar på att rasa samman. Därefter vore det klokt att försöka bilda en pakt med Norge/Norden istället.

Införandet av en kontrollerad invandringspolitiken är ytterst relevant. Det krävs inget politiskt intresse eller kunskap för att förstå det. Vill ni leva i ett U-land om kanske 10 år med mera problem än förmodligen Grekland har haft, då ska ni lyssna på media och facebook. Annars, skjut era känslor åt sidan och ta tag i problemet istället. Om Sverige ska utvecklas som land och lösa sina problem är nog SD det enda vettiga alternativet. Sure, jag tycker också om olika, men jag lever inte i en bubbla för det och tror att allt ska bli bra bara för att vi tror vi gör något etiskt korrekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in