Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-05, 13:17
Medlem
Har kinesiseringen börjat genom att börja lämna ifrån oss vårt språk?

Nu menar organisationen Språkförsvaret att Löfven brutit mot lagen, närmare bestämt paragraf 13 i språklagen som säger att ”svenska är Sveriges officiella språk i internationella sammanhang”.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/stefan-l%C3%B6fven-jo-anm%C3%A4ld-%E2%80%93-anses-ha-brutit-mot-svensk-lag/ar-AACpVrx?li=BBqxCu3
Citera
2019-06-05, 13:26
Medlem
Donald Trump är vald av amerikanska folket och han representerar USA men Juncker är inte vald av folket.

EU:s ordförande Jean-Claude Juncker deltog nyligen i en intervju med tyska tidningen Bild där han uttryckte sitt missnöje med att inte ha ett eget flygplan och residens som USA:s president Donald Trump.
I intervjun berättar Juncker, som varje månad erhåller 340 000 skattekronor i lön, att det inte är någon avundsvärd levnadsstandard som han befinner sig i. Han syftar på tillvaron i det hotellrum som kostar Europas skattebetalare 3 250 euro per månad, det vill säga 34 500 kronor.
Juncker jämför sin boendesituation med bland annat Natos generalsekreterare och ambassadörer som enligt honom har egna residens där man kan vila ut och ta emot besökare.

– Jag kan inte prata med besökare sittande på hotellsängen, klagade Juncker

Efterlyser flygplan som Air Force One
Men det är inte bara bostaden som har brister enligt Juncker. Han anser vidare att han saknar ett eget flygplan. I intervjun berättar Juncker att han upplevt sig stressad vid ett möte med USA:s president Donald Trump eftersom han hade en avgångstid att passa. Det är en stress som Juncker menar att Trump inte behöver känna eftersom han har Air Force One.

– När jag talade med Donald Trump tittade jag konstant på min klocka för att jag inte skulle missa flyget hem, berättade Juncker.

https://samnytt.se/eus-ordforande-juncker-klagar-over-att-han-saknar-eget-residens-och-flygplan/
Citera
2019-06-06, 17:41
Medlem
Juncker:”EU could BREAK UP the US”

https://www.express.co.uk/news/politics/785813/European-Union-EU-boss-threatens-break-up-US-retaliation-Trump-Brexit-support

Nigel Farage: EU chief looks like 'a complete idiot'

https://www.youtube.com/watch?v=vv6Mf9iOMBI
Citera
2019-06-08, 08:52
Medlem
INSÄNDARE. Sverige måste lämna EU. Det är en dyr klubb som skapat rader av stora problem som ökad mängd narkotika, fler vapen och tiggare på gatorna, skriver Ulrik Petersson.

https://www.dn.se/asikt/sverige-maste-lamna-eu/
Citera
2019-06-09, 00:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
INSÄNDARE. Sverige måste lämna EU. Det är en dyr klubb som skapat rader av stora problem som ökad mängd narkotika, fler vapen och tiggare på gatorna, skriver Ulrik Petersson.

https://www.dn.se/asikt/sverige-maste-lamna-eu/

Haha, det var inte många dagar sedan du körde en konspirationsteori att pressen inte längre tar in EU-kritiska insändare .
Citera
2019-06-09, 00:33
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Haha, det var inte många dagar sedan du körde en konspirationsteori att pressen inte längre tar in EU-kritiska insändare .

Hur ofta tar dagspressen in EU-kritiska inlägg?
Citera
2019-06-09, 08:27
Medlem
Ni som inte röstade i EU valet kan ställa er framför spegeln, vrida på händerna och inte finna en enda bloddroppe på dem.
Kanske inte mycket värt men ”your soul is white not black”

"Skattepengar till Sudanstyrka"

Över 100 människor befaras ha dödats i
måndagens tillslag mot sittdemonstran-
ter i Sudan. Den fruktade paramilitära
styrka (RSF) som pekas ut som ansvarig
har fått pengar från EU, enligt docent
Johan Brosché vid Uppsala universitet.

-Svenska skattepengar, via EU, har
gått till att finansiera den person
som är ansvarig för det senaste dödan-
det i Sudan, säger Brosché till TT.

RSF i Sudan bildades ur milisstyrkan
Janjawid. Styrkan blev så ökänd för
våldet mot befolkningen i Darfur att
den bytte namn. Befälhavaren är dock
densamme: Mohamed Hamdan Dagalo.
Citera
2019-06-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ni som inte röstade i EU valet kan ställa er framför spegeln, vrida på händerna och inte finna en enda bloddroppe på dem.

Du tror alltså att ens skattepengar inte går till EU bara för att man inte röstar i valet? Det är snarare så att de som inte röstade valde att skicka signalen "EU är bra som det är. Mer av samma! Jag stödjer status quo och vill inte se någon förändring".
Citera
2019-06-09, 08:55
Medlem
Det tror jag inte alls, men jag och alla som inte röstat och därmed protesterat har fortfarande rena händer inte blodbesudlade, vilket man inte kan säga om de som röstat och därmed gett legitimitet till detta dödande i en annan världsdel. Vi som inte röstat har inte blod efter 100 dödade på händerna.
Citera
2019-06-09, 11:22
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Det tror jag inte alls, men jag och alla som inte röstat och därmed protesterat har fortfarande rena händer inte blodbesudlade, vilket man inte kan säga om de som röstat och därmed gett legitimitet till detta dödande i en annan världsdel. Vi som inte röstat har inte blod efter 100 dödade på händerna.

Nu upphöjer du likgiltighet till dygd. Nej du om Slovakien hade 13% som röstade i EU-valet 2014 och det gills så är det inte en väg framåt. Det finns alltid en del av befolkningen som kommer att rösta och om du inte röstar så lägger du makten i händerna på deras representanter då de röstar.
Citera
2019-06-09, 11:44
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Du kanske vill ha öppna gränser från Sudan, Libyen, Tchad och Niger? I så fall har du all rätt att vara upprörd. Som du antagligen vet är det långt ifrån frid och fröjd i dessa länder. Och flyktingströmmen från Afrika till Europa går genom dessa länder. EU:s pengar har gått till gränsbevakning för att stoppa flyktingsmugglare. Visst är det illa att lokala banditer och potentater missbrukar detta men som sagt anledningen är att försöka stoppa flyktingsmugglare. Vill du ha mer eller mindre av flyktingsmuggling från Afrika?
Citera
2019-06-09, 12:53
Medlem
”-Svenska skattepengar, via EU, har
det i Sudan, säger Brosché till TT.”

Svenska politiker kan svära sig fria och skylla på att det är EU, långt bort i stan, som tagit våra skattepengar till dödandet.

Mina händer är inte blodbesudlade, tack och lov. Hur är det med farbror Svens händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in