Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-04, 19:09
Medlem
Kommer EU att få egen beskattningsrätt?

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/socialdemokraterna-tiger-om-eu-skatter_3521620.svd
Citera
2014-05-05, 15:50
Medlem
Vi fick röstkorten idag till EU valet och jag vill bara upplysa att de brinner utmärkt i öppna spisen.
Citera
2014-05-05, 17:22
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-vill-ha-ny-eu-omrostning/
Citera
2014-05-05, 19:35
Medlem
Lite märkvärdigt att säga att vänstern är EU motståndare.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/vansterledaren-besokte-lulea-8460894.aspx
Citera
2014-05-06, 18:22
Medlem
Ännu en EU kritiker som inte förstår bättre. Du vill inte ha ett EU i europa men du tänker inte heller rösta.

Att du inte röstar kommer bara att göra byråkraterna ännu starkare.

Om du vill att sverige ska gå ur EU rösta på ett eu-kritiskt parti och på en person som är väldigt EU kritisk.

Citat:
Aldrig att jag skulle rösta i ett EU val.

Lycka till att kunna påverka någonting med den slutsatsen. Mer av sådant betyder mer av EU. EU kommer inte att försvinna av sig själv.

Så korkat och du som vurmar i varje post om vilket skämt EU är och hur dåligt det är för oss. Men rösta nä det tänker du inte göra. Haha, gokväll yxskaft
Citera
2014-05-06, 19:41
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezima
Ännu en EU kritiker som inte förstår bättre. Du vill inte ha ett EU i europa men du tänker inte heller rösta.

Att du inte röstar kommer bara att göra byråkraterna ännu starkare.

Om du vill att sverige ska gå ur EU rösta på ett eu-kritiskt parti och på en person som är väldigt EU kritisk.

Lycka till att kunna påverka någonting med den slutsatsen. Mer av sådant betyder mer av EU. EU kommer inte att försvinna av sig själv.

Så korkat och du som vurmar i varje post om vilket skämt EU är och hur dåligt det är för oss. Men rösta nä det tänker du inte göra. Haha, gokväll yxskaft

Kommer inte heller rösta.
Trots att du i din höga lärdom tycker att vi som inte vet bättre ska rösta, för att stödja de som vet bättre.
Tycker jag känner igen propagandan från EU sedan tidigare.
Citera
2014-05-06, 20:15
Medlem
Jag skulle väl aldrig rösta i EU valet, för jag godkänner aldrig att EU parlamentarikerna formligen själ ur hela min och min familjs plånböcker och även ur alla andra svenskar plånböcker, även om det inte är de svenska politikerna, så har de varit med och röstat för att bedrägerirapporten skulle hemligstämplas. Det kanske fortsätter i ytterligare i 5 år och hemligstämpeln går varm. Man kan inte bygga ett samhälle där det är legitimt att förse sig själva på ett olagligt förfarande och låta Europas folk betala.
Citera
2014-05-06, 21:55
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/fortidsrostningen-inleds-8464568.aspx
Citera
2014-05-07, 10:08
Medlem
FAKTA
1. 26 miljoner arbetslösa. Ställer man dem i en kö, två per meter så blir kön 1130 mil lång. Den ryms inte på den kinesiska muren.
2. När parlamentarikerna blev blåsta av Madoff, så grävde de i våra plånböcker och kompenserade sig själva med 3 miljarder kronor.
3. De förskingrar 1,5 miljarder årligen , ytterligare grävande i våra plånböcker.
4. Främlingsfientliga partier växer upp som svampar. Politikerna borde svara på-varför?
5. Som enda EU-institution vägrar EU-parlamentet att låta sig granskas av Transparency International.
Det trots att organisationen gett dem ett flertal chanser.
- Det är så oerhört onödigt, det skadar bara parlamentets förtroende, säger Christofer Fjellner EU-parlamentariker för Moderaterna, till SvD.- Men efter att ha jobbat i tio år i budgetkontrollutskottet så har jag lärt mig att många Europaparlamentariker är bra på att kräva ordning och reda hos andra, men inte riktigt lika förtjusta i att själva bli granskade.
Citera
2014-05-07, 10:43
Medlem
Det politiska elitprojektet EU har tagit efter Darwinismen ”Endast de starkaste ska överleva”. Den pensionerade grekiska apotekaren som ställde sig mitt på Syntagmatorget och sköt sig i skallen för att han vägrade leta efter mat i soptunnorna.

Man talar mycket om romernas situation i Sverige men när det stora EU landet Frankrike deporterade romerna så var alla svenska partiledarna tysta även vår kommissionär Malmström. Det kallas visst den fria rörligheten, fast tydligen under tvång?????
Citera
2014-05-07, 11:21
Medlem
Just nu kan man lyssna till Jan Björklund på radio.
Det mesta som är bra kommer från EU,verkar det som, och ensam är inte stark, EU är garantin för fred osv.
Fanns det fredstider innan EU? Fanns det trygghet? Fanns det jobb?
Skulle inte tro det.
Citera
2014-05-07, 11:45
Medlem
Björklund har kanske morbida drag?
I de tio EU-länder där statistik fanns tillgänglig hade självmordsfrekvensen mellan 2007 och 2009 stigit i alla utom ett. I övriga nio länder hade självmorden ökat med mer än 5 procent. På Irland var ökningen 13 procent och i Grekland hela 17 procent. Siffrorna ligger i linje med en mer omfattande studie som samma forskare publicerade 2009 (The Lancet 2009-07-08). Statistik för 26 EU-länder 1970-2007 visade att en ökning av arbetslösheten på 1 procent i snitt gav en ökning av självmorden på 0,79 procent.

https://www.gp.se/nyheter/debatt/1.793765-eu-s-krislosning-maste-bli-mansklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in