2014-01-14, 13:12
Medlem
Har använt kratom dagligen nu i ca 7 månader då jag "upptäckte" det som hjälpmedel att äntligen kunna sluta ett längre opiatmissbruk. Här där jag bor är det helt lagligt att köpa och använda. Det är alltså rent kratom det handlar om, inget krypton eller annat skit. Inte "enhanced" eller "tincture", utan bara vanligt pulver.

I början använde jag mest Maeng Da, men senare även Bali och de senaste månaderna endast Bali. Ända sen jag började med K har jag fått kraftiga värmevallningar, helt otroligt. Även nattsvettningar då jag vaknar upp dyngsur. I början trodde jag ju naturligtvis det handlade om avtändningssymptom från opiaterna men när det gått några månader efter jag slutat så insåg jag ju att det inte kunde vara det längre.

Nu har jag även fastnat i ett slags kratomberoende, känner mig riktigt risig och deprimerad om jag försöker sluta. Inget har nån mening längre, allt är svart. Det längsta jag lyckats hålla upp är en vecka, det var i September förra året. Och då slutade även svettningarna, de var helt borta. Även när jag började med K igen. De höll sig borta i ca 2 månader, men kom smygandes tillbaka igen efter ytterligare ett uppehåll på några dagar. Efter jag började igen alltså.

Nu de senaste veckorna har jag svettats som en gris även fast det är svinkallt här. Och vallningarna kan komma flera gånger i timmen, ibland var 10nde minut, håller i sig nån minut för att sen ebba ut igen.
Först så känner jag bara en äcklig obehagskänsla i kroppen, sen känner jag hur jag blir kokhet långt inne i kroppen, i "the core" så att säga. Jag verkligen känner hettan i huden om jag lägger en hand på magen, precis under brösten, känns som 40 graders feber. Och så kommer svetten, det är som om det ångar om mig, hettan i kroppens inre tränger sig ut med kraft.
Även om det bara är 15 + grader i rummet, eller ännu kallare så måste jag dra upp tröjan och "vädra", det är olidligt.

Och nej, jag är inte i klimakteriet.

Jag konsumerar ca 15-20 gram/dag. I början när jag använde det för att sluta opiater kunde jag använda mycket mer, ca 30 gram.

Jag är oerhört tacksam för att det hjälpt mig att sluta missbruka oxys/morfin/Vicodine/percs/, det fick mig ur ett illegalt och svindyrt beteende. Även om K är dyrt det med så är det en droppe i havet jämfört mot vad jag spenderade på tabletterna. Men, nu vill jag inget annat än att sluta även med detta. Har inte råd/vill inte ta mig råd längre. Pluss att det gör mig slö, även om jag får en mental energikick av det. Hög eller flummig a la opiat har jag däremot aldrig blivit.

Försökte nyss sluta igen, men efter 2 dagar gav jag upp. Avtändningssymptomen påminner så om en riktig dopesickness och jag står inte ut helt enkelt, känner mig för svag. Inte blir det lättare av att jag behöver bara kila runt hörnan för att handla K i en headshop heller.
Det värsta är den där håglösheten som kommer som ett brev på posten. Och hur för jävligt tråkigt och meningslöst allt känns utan.

Men; är det någon här som känner igen sig just med svettningarna av kratom konsumption?
Citera
2014-01-14, 13:32
Medlem
RompeTodos avatar
Varför lida mer än nödvändigt?
Har du haft ett destruktivt kratomberoende så pass länge så kan du väl trappa ner istället för att sluta CT?

Du säger att du konsumerar ~20g/dag.
Köp hem en våg om du inte redan har det och väg upp och lägg i påsar.
Trappa ned 0.5g per dag så är du "ren" på mindre än två månader, detta lär vara enklare än att sluta ct i alla fall.
Citera
2014-01-14, 14:40
Medlem
är inte jättepåläst om kratom men har för mig att du ska rotera strains för att undvika att tolerans byggs upp?
Citera
2014-01-14, 15:36
Medlem
Tack båda två för era svar!

Jag har försökt hur många gånger som helst att trappa ner, men jag bara -kan- inte, har ingen diciplin kvar alls efter mitt pillermissbruk. Känner mig helt förstörd i skallen, kratom är det enda som hjälper mig att få bort udden på ångesten.

Tror inte variation på olika "strains" hjälper, det enda sättet att undvika tolerans är att inte använda så ofta.

Men jag ger inte upp, jag ska försöka igen om det så är det sista jag gör. Jag har försökt hitta hobbys, nåt annat att glädjas åt, men det är svårt. Jag vet att det är mitt sinne som lurar sig själv här, jag har fått mig själv att tro att jag verkligen behöver detta kratom för att kunna fungera. Till läkare/psykolog kan jag inte gå, det är helt uteslutet.

Men, det positiva med dessa svettningar är att det verkligen börjar kännas som om det inte är värt att bruka K längre. Det är som om dom knuffar mig åt rätt håll. Det är nästan så jag önskar att jag började få riktiga kaskadkräkningar varje gång jag drack detta te...och rungande huvudvärk.

Igen, tack för att ni tog er tid och läste och svarade.
Citera
2014-01-14, 20:02
Medlem
skeggmuffs avatar
Får man fråga vilket land det är du bor i ?

Ifall det är någonstans i Sydostasien kanske du kan trappa ner med hjälp av tramadol/kodein eller någon benzo.

Går ju såklart vart du än bor men skillnaden är ju att det är "receptfritt" om du bor i t.ex Thailand, Kambodja, Indien osv
Citera
2014-01-14, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
är inte jättepåläst om kratom men har för mig att du ska rotera strains för att undvika att tolerans byggs upp?

enas
Citera
2014-01-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Får man fråga vilket land det är du bor i ?

Ifall det är någonstans i Sydostasien kanske du kan trappa ner med hjälp av tramadol/kodein eller någon benzo.

Går ju såklart vart du än bor men skillnaden är ju att det är "receptfritt" om du bor i t.ex Thailand, Kambodja, Indien osv

Bor i 'good ol' US of A'. Tramadol försökte jag ha som hjälpmedel att sluta opiater med, innan jag upptäckte kratomet. Hjälpte inte alls tyvärr. Benzos är underbara, men svåra att få tag på här. Och det är nog bra det, har hört att en eventuell AT på dom är tio resor värre än någon annan drog öht.

Det var ett tag där då jag fortfarande hade en kärlek för "painkillers" då jag starkt funderade på att dra ner till den dåvarande väldigt drogliberala staten Florida och skaffa ett gäng (hundratals) oxys, det hade blivit tio gånger billigare än vad jag köpte illegalt här i min stat. Och jag hade fått en strandsemester på köpet. Men tack vare dokumentären Oxycontin Express satte dom stopp för den lagliga knarkförsäljningen där. Och det med: lika bra det.

Kratom fungerar som en underbar antidepp för mig, både på gott och ont. Och jag börjar bli riktigt trött på att vara beroende av nåt, särskilt när det ger mig dessa biverkningar. Jag får helt enkelt ta och bita ihop och ta tjuren vid hornen. Snart. Nån dag, närsomhelst nu...
Citera
2014-02-14, 00:46
Bannlyst
Så går det när man knarkar
Citera
2014-02-14, 01:02
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wegvezen
Bor i 'good ol' US of A'. Tramadol försökte jag ha som hjälpmedel att sluta opiater med, innan jag upptäckte kratomet. Hjälpte inte alls tyvärr. Benzos är underbara, men svåra att få tag på här. Och det är nog bra det, har hört att en eventuell AT på dom är tio resor värre än någon annan drog öht.

Det var ett tag där då jag fortfarande hade en kärlek för "painkillers" då jag starkt funderade på att dra ner till den dåvarande väldigt drogliberala staten Florida och skaffa ett gäng (hundratals) oxys, det hade blivit tio gånger billigare än vad jag köpte illegalt här i min stat. Och jag hade fått en strandsemester på köpet. Men tack vare dokumentären Oxycontin Express satte dom stopp för den lagliga knarkförsäljningen där. Och det med: lika bra det.

Kratom fungerar som en underbar antidepp för mig, både på gott och ont. Och jag börjar bli riktigt trött på att vara beroende av nåt, särskilt när det ger mig dessa biverkningar. Jag får helt enkelt ta och bita ihop och ta tjuren vid hornen. Snart. Nån dag, närsomhelst nu...

Som någon annan redan sagt, försök trappa ner. Och framför allt, lycka till. Hoppas du fixar det
Citera
2014-02-14, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarintebetyg1
Så går det när man knarkar

My personal stalker, så sött!
Citera
2014-02-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Som någon annan redan sagt, försök trappa ner. Och framför allt, lycka till. Hoppas du fixar det

Tack för de vänliga orden!

Ja, jag har trappat ner rätt rejält. Har inga svettningar längre, jag tror de berodde på mitt höga intag av melatonin, inte kratomet trots allt. Tack och lov!

Jag slutade melatoninet (15 mg/kväll) rakt av och bara efter nån dag försvann svettningarna och nu är jag helt "normal" igen, helt underbart.
Jag började med melatoninet samtidigt som kratomet när jag slutade äta smärtstillande för jag trodde jag behövde det för att kunna sova. Tyvärr gav det motsatt effekt, det bidrog även med deprimerade känslor och en massa annat skit. Dum som man var trodde man ju att man behövde en megados, för det var ju så man tänkte när man käkade oxys. Ju mer, destå bättre liksom.
Hade jag ätit normal dos, typ 2-3 mg hade jag nog inte fått några biverkningar alls. Men nu är jag så
avtänd på allt vad droger och mediciner heter att jag avstår helt. Däremot -avnjuter- jag kratom fortfarande och mår sååå mycket bättre! Kan tillägga att 5-htp har bidragit enormt till det också.

PS; däremot känner jag att kratomet är enormt uttorkande.
Citera
2014-04-25, 03:33
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wegvezen
Tack för de vänliga orden!

Ja, jag har trappat ner rätt rejält. Har inga svettningar längre, jag tror de berodde på mitt höga intag av melatonin, inte kratomet trots allt. Tack och lov!

Jag slutade melatoninet (15 mg/kväll) rakt av och bara efter nån dag försvann svettningarna och nu är jag helt "normal" igen, helt underbart.
Jag började med melatoninet samtidigt som kratomet när jag slutade äta smärtstillande för jag trodde jag behövde det för att kunna sova. Tyvärr gav det motsatt effekt, det bidrog även med deprimerade känslor och en massa annat skit. Dum som man var trodde man ju att man behövde en megados, för det var ju så man tänkte när man käkade oxys. Ju mer, destå bättre liksom.
Hade jag ätit normal dos, typ 2-3 mg hade jag nog inte fått några biverkningar alls. Men nu är jag så
avtänd på allt vad droger och mediciner heter att jag avstår helt. Däremot -avnjuter- jag kratom fortfarande och mår sååå mycket bättre! Kan tillägga att 5-htp har bidragit enormt till det också.

PS; däremot känner jag att kratomet är enormt uttorkande.

tror knappast melatonin ger såna extrema svettningar och depressionstankar (vilka doser tog du?), låter som abstinens från kratom, kratom har väl kort halveringstid, 2-3 timmar max, sen får du abstinens, nu har du lyckats mildra abstinensen med 5-htp som höjer serotonin-nivån naturligt om du har låg, vilket du garanterat har om du missbrukat kratom som höjer serotonin på ett drogmässigt sätt, så du får motsatt effekt när drogen går ur dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in