Citat:
Ursprungligen postat av
inbox
Dra på trissor vilka mängder olika smartfånar det finns...
Funkar de där kinesfånarna i svenska / europeiska mobilnät ?
Vi har använt mobiler med flera SIM-kort i, under rätt många år nu. Jag skulle direkt avråda från att köpa billiga kinesiska Dual-SIM-mobiler, så även Triple- och Quadruple-varianterna. De tappar kontakten alldeles för ofta och är väldigt nyckfulla med vilka SIM-kort som faktiskt fungerar i mobilen.
Jag skulle rekommendera antingen Samsung, Sony eller HTC.
Kolla upp noga vilken typ av Dual.SIM-lösningen mobilen har. Det finns några varianter där.
1. Två kort som är aktiva samtidigt (GSM/GSM eller 3G/GSM på resp kort), (HTC)
2. Två kort som är aktiva samtidigt (enbart GSM) billiga kinesiska modeller
3. Två kort där ett kort i taget är aktivt. Finns både med direktbyte (Sony) och där man måste skifta kort o sen starta om mobilen (Samsung). Några mobiler har en speciell knapp för att byta aktivt kort.
Man ska också kolla vilka av de två kortens funktioner som finns åtkomliga samtidigt. Det är inte självklart att all in- och utgående trafik kan ske från båda korten.