2014-01-13, 21:02
  #1
Medlem
Skulle jag behöva för dels jobbets abbonemang (ej telia) , dels för mitt privata som är telia.
Jag ringer mest på jobbets och använder telia där täckningen är dålig.

Lite osäker, men visst är det 4 olika riktiga teleoperatörer, och övriga operatörer hyr in sig på dessa operatörers nät, exv halebop ?

Funkar svenska smartfånar i exv usa ?
__________________
Senast redigerad av inbox 2014-01-13 kl. 21:47.
Citera
2014-01-13, 21:08
  #2
Bannlyst
Kinesiska Smarta telefoner går att få med dubbla sim jag har en själv ligger i en låda och skräpar!

Kolla här http://dx.com/s/Dual+sim
Citera
2014-01-13, 21:12
  #3
Medlem
stelexs avatar
Ja, det finns smartphones med dubbla SIM: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s158653270
Citera
2014-01-13, 21:18
  #4
Medlem
Det finns en hel del. Här är en sammanställning av några: http://www.phonearena.com/news/The-best-dual-SIM-phones_id32596
Citera
2014-01-13, 21:47
  #5
Medlem
Har själv en Samsung Galaxy Young Duo. Riktig skittelefon. Minneskortet tappar kontakt med telefonen i princip varje gång skärmsläckaren går på, internminnet på 200mb begränsar vilka appar du kan ha (t.ex. Skype och Spotify samtidigt är nästintill omöjligt) och annars både laggig och slö.

Lycka till
Citera
2014-01-13, 21:52
  #6
Medlem
Köp en htc one dual sim förmodligen bästa dual sim mobilen
Citera
2014-01-13, 21:54
  #7
Medlem
Dra på trissor vilka mängder olika smartfånar det finns...
Funkar de där kinesfånarna i svenska / europeiska mobilnät ?
Citera
2014-01-13, 21:58
  #8
Medlem
Efter stor efterfrågan har det faktiskt kommit några modeller på marknaden. Finns även skal med extra sim till vissa telefonmodeller.
Citera
2014-01-14, 00:11
  #9
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbox
Dra på trissor vilka mängder olika smartfånar det finns...
Funkar de där kinesfånarna i svenska / europeiska mobilnät ?

Vi har använt mobiler med flera SIM-kort i, under rätt många år nu. Jag skulle direkt avråda från att köpa billiga kinesiska Dual-SIM-mobiler, så även Triple- och Quadruple-varianterna. De tappar kontakten alldeles för ofta och är väldigt nyckfulla med vilka SIM-kort som faktiskt fungerar i mobilen.

Jag skulle rekommendera antingen Samsung, Sony eller HTC.

Kolla upp noga vilken typ av Dual.SIM-lösningen mobilen har. Det finns några varianter där.

1. Två kort som är aktiva samtidigt (GSM/GSM eller 3G/GSM på resp kort), (HTC)
2. Två kort som är aktiva samtidigt (enbart GSM) billiga kinesiska modeller
3. Två kort där ett kort i taget är aktivt. Finns både med direktbyte (Sony) och där man måste skifta kort o sen starta om mobilen (Samsung). Några mobiler har en speciell knapp för att byta aktivt kort.

Man ska också kolla vilka av de två kortens funktioner som finns åtkomliga samtidigt. Det är inte självklart att all in- och utgående trafik kan ske från båda korten.
Citera
2014-01-14, 00:36
  #10
Medlem
http://www.geekbuying.com/item/PULID-F17-5-0Inch-HD-MTK6589T-Quad-Core-Smart-Phone-2G-32G-12-6MP-Camera-Android-4-2-OS-with-3G-GPS- White-318117.html

Beställde en sådan till min mor och den funkade över förväntan måste jag säga. Den flyter på utan problem.

Sim korten så har den en mico-sim plats med 3g och en vanlig med gsm(bara sms och samtal).

Den har funkat fin än så länge men min mor har inte så stora krav. Men under tiden jag har testat den så prestera den ungefär som en s3 skulle jag säga.
Citera
2014-01-15, 00:06
  #11
Medlem
Bra tips här.

Enligt prisjakt så verkar det finnas 72 fånar som har dubbla simkort.
Men inte en enda av dom verkar hantera 4G LTE, som det verkade.

Går det att göra någon vettig surfning med bara 3G och 3G+ (?) eller vad det heter ?
Alltså kolla in youtube filmer och liknande, kolla in mejl osv
Citera
2014-01-15, 00:26
  #12
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbox
Bra tips här.

Enligt prisjakt så verkar det finnas 72 fånar som har dubbla simkort.
Men inte en enda av dom verkar hantera 4G LTE, som det verkade.

Går det att göra någon vettig surfning med bara 3G och 3G+ (?) eller vad det heter ?
Alltså kolla in youtube filmer och liknande, kolla in mejl osv

Ja det går, men då enbart på den kortplatsen som har 3G. Hittills har det inte dykt upp nån mobil som har 3G på båda korten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in