• 1
  • 2
2014-01-13, 11:49
Medlem
swehardrockers avatar
Inget fel i Japan i sig tycker det är ett väldigt fascinerade land precis som alla andra länder i Asien. Det jag inte förstår är att varje gång jag ska in på ett nätforum eller träffar en riktig extrem japan nörd i verkliga livet så ska de ständigt kritisera mina val av länder utav jag är intresserad av. Och när jag likväl kritiserar något om Japan eller japaner framför dom ska dom ständigt ta deras Jerusalem/Mekka/Utopia i försvarstal för i Japan finns det inga fel eller brister.

Tycker det hela senare blir allt mer löjligt när dom tar in japanska fördomar om andra asiatiska folk och som ständigt ska gå in och kritisera på forum människor som är intresserade av Korea, Kina m.m.

Är det någon annan som har stött på dessa människor? Och finns det någon gemensam term för denna grupp?
Citera
2014-01-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Inget fel i Japan i sig tycker det är ett väldigt fascinerade land precis som alla andra länder i Asien. Det jag inte förstår är att varje gång jag ska in på ett nätforum eller träffar en riktig extrem japan nörd i verkliga livet så ska de ständigt kritisera mina val av länder utav jag är intresserad av. Och när jag likväl kritiserar något om Japan eller japaner framför dom ska dom ständigt ta deras Jerusalem/Mekka/Utopia i försvarstal för i Japan finns det inga fel eller brister.

Tycker det hela senare blir allt mer löjligt när dom tar in japanska fördomar om andra asiatiska folk och som ständigt ska gå in och kritisera på forum människor som är intresserade av Korea, Kina m.m.

Är det någon annan som har stött på dessa människor? Och finns det någon gemensam term för denna grupp?
http://www.urbandictionary.com/defin...&defid=2099371 samt http://www.urbandictionary.com/defin...se&defid=84821
Citera
2014-01-13, 14:13
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Jag kallar dem imbeciller. Men du kanske är ute efter sinofil eller kanske japofil?
Citera
2014-01-14, 06:48
Medlem
Domyojis avatar
Weeaboo och/eller Wapanese, precis som det är berättat tidigare (eller det var iaf de två första som came to mind för mig iaf...)
Citera
2014-01-16, 16:03
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Japanofiler brukar man väl kalla dem?
Citera
2014-01-16, 23:49
Bannlyst
Jag skulle kalla dem Yohio.
Lätt för folk att förstå vad man talar om.
Citera
2014-02-15, 15:05
Medlem
muawijhe11s avatar
Nippofiler är en rätt vanlig benämning.
Citera
2014-02-20, 13:13
Medlem
BelleReves avatar
Otaku, om man inte vill blanda in etnicitet i det.
Citera
2014-05-11, 21:51
Medlem
swehardrockers avatar
Tack så mycket för svar. Dessa människor alltså varför kan dom bara inte låta mig ha mina intressen ifred
Citera
2014-05-12, 12:18
Medlem
Stor-Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Tack så mycket för svar. Dessa människor alltså varför kan dom bara inte låta mig ha mina intressen ifred

Så du är en japannörd som ogillar andra japannördar?
Citera
2014-05-12, 19:24
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Erik
Så du är en japannörd som ogillar andra japannördar?

Jaghar stort intresse för Asien och därmed också Japan. Jag går dock aldrig så långt dock att jag avgudar ett land och tror att det är himmelriket på jorden. Det som stör mig allra mest är när man nämner att man är intresserad av t.ex. Kina och då kommer en Japan nörd fram och ska hacka på allt som har med Kina att göra för Japan är så mycket bättre
Citera
2014-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag skulle kalla dem Yohio.
Lätt för folk att förstå vad man talar om.

Hur kommer du fram till denna helt random slutledning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in