• 2
  • 3
2014-01-14, 18:31
Medlem
Butterscotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm
Jo det är ju en enorm marknad, det som sker mot befolkningen skulle jag vilja likna med misshandel. Såg idag en överviktig mamma på T-banan med sin bebis, bebisen skriker och WT-mossan häller i ungen en 0.5 liters Fanta. Barnet greppar efter flaskan som om det vore ett par bröst och sansar sig genast. Hur kan man göra så här mot sitt eget barn? Okunskap?

Jag känner som du att vi börjar gå åt rätt håll men det känns som det fortfarande finns många som inte har information nog för att boycotta den här typen av produkter. Införa varningstexter kanske vore en ide liksom på cigarett paket?

Tack för infon om Mexico det kände jag inte till.

Nej, jag förstår inte hur en tänker när en ger små barn läsk. Om en bortser helt från hälsoaspekten så kan jag ju inte tänka mig att ungen blir lugnare av att blodsockret åker berg- och dalbana dagarna igenom. Stackars barn. Och i Sverige finns det dessutom vettiga alternativ till allt onyttigt och hyfsat bra priser på även den nyttiga maten och rätt bra med kunskap om mat (åtminstone ökar den), till skillnad från i många andra länder.

För ett tag sen såg jag en dokumentärserie där en svensk journalist åkte till USA för att undersöka fetmafenomenet. Det hon fick med sig var bland annat att det nere i den djupa Södern överhuvudtaget inte fanns färska grönsaker eller frukter att få tag på, utan all mat i affärerna var transfettsdrypandevetemjölsglokussirapslösningar. Där det saknas både vettiga alternativ och kunskap blir folk feta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in