• 3
  • 4
2016-08-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Den norska bankgarantin r vl knappast utstlld i euro?

Nu har Bankenes Sikringsfond gjort om sin hemsida s jag hittar inte den exakta sidan att lnka.

Sist jag kollade gllde 100 000 euro fr kund i "filial i utlandet" utanfr Norge.

Om jag har fel fr du grna lnka och rtta.
Senast redigerad av Bertil- 2016-08-08 kl. 18:52.
Citera
2016-08-08, 18:53
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Det r den.

Fr santander antar jag d eftersom santander r en spansk bank? Det rimliga vore annars NOK.
Citera
2016-08-08, 18:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Nu har Bankenes Sikringsfond gjort om sin hemsida s jag hittar inte den exakta sidan att lnka.

Sist jag kollade gllde 100 000 euro fr kund i "filial i utlandet" utanfr Norge.

Om jag har fel fr du grna lnka och rtta.

Shr str det p norska wikipedia:

Alle banker hjemmehrende i ES-omrdet har ordninger som sikrer innskuddene. Fra 1. januar 2011 ble innskuddsgarantidekningen i EU harmonisert til 100 000 euro.

I henhold til redegjrelse fra Finansdepartementet har Norge forskt f til tilpasninger i direktivteksten for kunne bevare dekningsnivet i den norske innskuddsgarantiordningen p 2 millioner kroner per innskyter per bank. Det vil i direktivet, slik det n ser ut til bli vedtatt, bli en overgangsperiode p fem r (fram til utgangen av 2018) for land med hyere dekning enn 100 000 euro.

Verkar som att det r samma ljliga garanti som vriga europa efter 2018.
Citera
2018-02-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandByMe
Tyvrr mste jag varna fr Santander. Jag har anvnt dom i ver tv r och allt har fungerat ypperligt tills nu. Anvnder sparkontot hos dom med nrmare en miljon i tillgodohavande emellant. Fr ver pengar till/frn Handelsbanken ngon gng i mnaden.

Denna vecka behvde jag fra ver drygt 500.000:- till Handelsbanken. Internettjnsten vgrade ta emot bestllningen utan jag blev hnvisad till ett kundtjnstnummer som var ppet 09-17. Detta var p kvllen s jag fick vnta till nsta dag - dr frlorade jag en bankdag.

Dagen efter talar jag med en handlggare som omedelbart ska genomfra verfringen. Jag ptalar att det r viktigt att den genomfrs direkt. Det skulle ta 1-2 bankdagar, vilket r mrkligt d det brukar g snabbare.

Nu har det gtt tv dagar och inga pengar har frts ver. Saldot p sparkontot r ofrndrat - Santander har allts inte ens initierat verfringen. Frsker jag via internettjnsten fr jag samma idiotmeddelande om att ringa kundtjnst fr verfring.

Frgan r om Santander har brist p likvida medel eller ngra andra problem?

Att jag kanske frlorar en stor affr idag pga deras ofrmga r en annan sak som kommer att tas via rtt kanaler.

Lite sent inlgg men r du blst eller spelar du dum ? Hrt talas om statens krav p verfringar fr att minska illegala verfringar ? Har du missat ALLT om terrorfinansiering etc etc etc ?
Tror inte en sekund p ditt blajs. Har i vart fall inget med Santander specifikt att gra, TVRTOM.
Frsk med dina valser p SEB och de skrattar sig harmynta.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in