• 1
  • 2
2014-01-12, 23:17
Medlem
Hej, jag behöver diskutera det ämnet och få olika tankar..
Har nyligen inlett en underbar relation med en gift man, 6 år äldre, vi är på samma fas i livet vad gäller barn och jobb och sånt.. Det sa bara klick....
Han sa att han känner sig inte otrogen mot sin fru för de lever som syskon och varit gifta i 30år.. Han vill leva livet och ta chnasen med mig..
Jag är singel och för mig det är hans beslut, hur han vill sköta detta, jag är medveten att jag kan bli, sårad, lämnad men jag valde att ta den chansen på honom ändå.
Idag fick han dåligt samvete då frugan bjöd honom ut som tack för att han ställde upp för henne i alla år.. Han ber mig om råd och säger att han inte kan låta bli att tänka på mig hela tiden.. men han känner sig egoist för att han vill ha allt...
Vad ska jag säga till honom? Ska jag göra slut på en gång? Ska ge honom tiden att tänka och välja vilken väg ska han ta? Jag frågade honom nån gång innan detta händer.. Vad tror du blir av oss om du blir tvungen att välja? Fick inte ett riktigt svar..
Vill ha lite idéer, jag är för snäll plus att jag har känslor för honom som jag tror att de är besvarade...
detta gör att jag inte kan vara tillräckligt stark för att göra slut
Senast redigerad av Sweet1Sweet 2014-01-12 kl. 23:27.
Citera
2014-01-12, 23:24
Medlem
Uran233s avatar
(Någon blir tvungen att påpeka det) men du ska nog inte ha en relation med en giftman. En vacker dag känner du en fadd smak i hans nybryggda kaffe och yrseln ger sig till känna, ringer ingen 112 lär du vara död ganska snart. Hyperkorrektion av särskrivning är inte så bra.
Citera
2014-01-12, 23:25
Medlem
Han vill ha sex med en ny kvinna. han kmr återvända till sin nuvarande..
Citera
2014-01-12, 23:27
Medlem
30ischs avatar
om min fru har gett mig 30 år av sitt liv skulle jag iaf ge henne respekten att bryta upp
förhållandet om jag kände för att vara med någon annan.... tänk hur den kvinnan ska känna sig när allt nystas upp..
Citera
2014-01-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
(Någon blir tvungen att påpeka det) men du ska nog inte ha en relation med en giftman. En vacker dag känner du en fadd smak i hans nybryggda kaffe och yrseln ger sig till känna, ringer ingen 112 lär du vara död ganska snart. Hyperkorrektion av särskrivning är inte så bra.

Förklara ditt sinnesförvirrade inlägg.
Gift i kaffet? Varför?
Hyperkorrektion av särskrivning? Vad menas?
Citera
2014-01-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30isch
om min fru har gett mig 30 år av sitt liv skulle jag iaf ge henne respekten att bryta upp
förhållandet om jag kände för att vara med någon annan.... tänk hur den kvinnan ska känna sig när allt nystas upp..
Jag tänkte säga det till honom, att vara ärlig med din fru och säga som det är.. är jag rätt person att säga det till honom?
Citera
2014-01-12, 23:32
Medlem
absynthes avatar
Det låter sorgligt. Låt bli folk som är i förhållanden. Jag förstår att han säger en sak…men det är verkligen taskigt mot hans fru.
Citera
2014-01-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Gift i kaffet? Varför?

Det är ganska stor skillnad på en gift man och en giftman.
Citera
2014-01-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet1Sweet
Hej, jag behöver diskutera det ämnet och få olika tankar..
Har nyligen inlett en underbar relation med en gift man, 6 år äldre, vi är på samma fas i livet vad gäller barn och jobb och sånt.. Det sa bara klick....
Han sa att han känner sig inte otrogen mot sin fru för de lever som syskon och varit gifta i 30år.. Han vill leva livet och ta chnasen med mig..
Jag är singel och för mig det är hans beslut, hur han vill sköta detta, jag är medveten att jag kan bli, sårad, lämnad men jag valde att ta den chansen på honom ändå.
Idag fick han dåligt samvete då frugan bjöd honom ut som tack för att han ställde upp för henne i alla år.. Han ber mig om råd och säger att han inte kan låta bli att tänka på mig hela tiden.. men han känner sig egoist för att han vill ha allt...
Vad ska jag säga till honom? Ska jag göra slut på en gång? Ska ge honom tiden att tänka och välja vilken väg ska han ta? Jag frågade honom nån gång innan detta händer.. Vad tror du blir av oss om du blir tvungen att välja? Fick inte ett riktigt svar..
Vill ha lite idéer, jag är för snäll plus att jag har känslor för honom som jag tror att de är besvarade...
detta gör att jag inte kan vara tillräckligt stark för att göra slut

Att inleda en relation med en gift person?
Inte bra alls. Det är mest negativt för dig.
Han har det bästa, han har kakan och kan äta den. Hans fru är det mest synd om.
Oftast väljer den gifte mannen tryggheten och njuter av att ha kul med dig.
Deras förhållande kan få en vitamininjektion av det. Faktiskt. När man haft en längre relation går det lätt slentrian i förhållandet, en affär vid sidan om kan liva upp det och få båda att tänka efter och förstå vad de har.
Man blir lätt lat av ett längre förhållande.
Slutar bjuda ut varandra på middag, slutar klä upp sig, struntar i trivselkilona, går på i samma banor, har inte så mycket nytt att upptäcka.
Du är den stora förloraren. Om du vill ha ut något varaktigt. Vill du bara ha kul är det ok.
Men tro inte att hans fru kommer köpa blommor åt dig.
Citera
2014-01-12, 23:35
Medlem
30ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet1Sweet
Jag tänkte säga det till honom, att vara ärlig med din fru och säga som det är.. är jag rätt person att säga det till honom?

jag hadde sagt kom tillbaka när du är singel
du kan inte ställa krav på han men du kan sätta kravet på hur din eventuella partner ska vara gift/ogift osv

säg bara till han att nästa gång ni ses är han singel eller ses ni aldrig mer
Citera
2014-01-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Det låter sorgligt. Låt bli folk som är i förhållanden. Jag förstår att han säger en sak…men det är verkligen taskigt mot hans fru.

Om det är ett lyckligt förhållande skulle han väl inte rota i en annan kakburk eller
Det är inte den andre som gör fel, det är den som är gift som gör fel.
Senast redigerad av HarryTurtleDove 2014-01-12 kl. 23:41.
Citera
2014-01-12, 23:41
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Gift i kaffet? Varför?
Det förklaras bäst av att ämnestiteln numera är ändrad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in