2007-03-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad har du ?

se min editerade post.
Några Xact har jag inte och kommer heller inte att köpa några, de verkar spåniga.
Gissar att du sumpat massvis med stålar på Bear, om du inte är synsk dvs?
Det absolut säkraste sättet att förlora pengar måste väl ändå vara att ligga lång på nedgång?
Citera
2007-03-04, 11:28
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjj
se min editerade post.
Några Xact har jag inte och kommer heller inte att köpa några, de verkar spåniga.
Gissar att du sumpat massvis med stålar på Bear, om du inte är synsk dvs?
Det absolut säkraste sättet att förlora pengar måste väl ändå vara att ligga lång på nedgång?

Jag är ingen expert. Kör för att det är kul, istället för att spela på hästar typ.
Men när det går ner kör jag Bull. Dvs jag antar att det blir en uppgång efter raset.
Citera
2007-03-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag är ingen expert. Kör för att det är kul, istället för att spela på hästar typ.
Men när det går ner kör jag Bull. Dvs jag antar att det blir en uppgång efter raset.

Hur har det gått med den strategin då, hur mycket ligger du plus eller minus(%)?
Citera
2007-03-04, 11:42
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjj

Hur har det gått med den strategin då, hur mycket ligger du plus eller minus(%)?

hehe...nyfiken i en strut
Jotack ganska bra. Har haft lite tur. Men mest skicklighet förstås

EDIT: Hur går det själv? Funkar Balkan strategin?
Citera
2007-03-04, 11:51
Medlem
#vilken balanserad bild av ryssland där fet o elak#
o ja men ja jag anser att just nu står hella ryssland och väger med putin åt vilken sida man skall gå på fri marknads ekonomi eller en putin kontrolerad sossilism ,,, den ryskamarknaden är betydligt giftigare än man trorom man för en närmare koll av den det är långt kvar där än ,,

sen när det gäller av gifterna så är det väl så att den avkastning som genereras bör vara större än kostnaden för fonden ,,
nu är det ju inte så men man kan ju göra hyfsade bedömningar historiskt även om det har sina risker,,,
en sak som ja inte förstår är idioter som investerar i helge fonder där all vinst går åt till försäkringar mot kurseras sjålva iden är väl att man skall kunna identifigera svängningarna något själv ,,
Citera
2007-03-04, 12:38
Medlem
firres avatar
japan, kina, BRIC (Brasilien, Indien, Ryssland och Kina), Ryssland, Räntehedge Alpha, Europafond samt en bred aktiefond med svensk inriktning.
Citera
2007-03-04, 14:52
Medlem
Cabrons avatar
Eftersom grisar uppenbarligen flyger har jag numera placerat en del av mitt riskkapital i en fond. Avanza zero ger utan jämförelse högst förväntad avkastning givet risknivå. Att placera i en bred svensk indexfond som inte är Avanza zero är rena dumheter.
Citera
2007-03-06, 17:36
Medlem
Vad sägs nu ,, har japan ryssland, blict,, ska man sälja å vänta eller ?
Vad händeR ? Tips ,,
har för 110 000 kr nu och är lite less ,,,,
Citera
2007-03-06, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Eftersom grisar uppenbarligen flyger har jag numera placerat en del av mitt riskkapital i en fond. Avanza zero ger utan jämförelse högst förväntad avkastning givet risknivå. Att placera i en bred svensk indexfond som inte är Avanza zero är rena dumheter.

Hur har du räknat på detta då?

Citat:
Ursprungligen postat av baros80
Vad sägs nu ,, har japan ryssland, blict,, ska man sälja å vänta eller ?
Vad händeR ? Tips ,,
har för 110 000 kr nu och är lite less ,,,,

Ha lite is i magen. Om du haft kvar dom så här länge så fortsätt med det. De kommer knappast sjunka mycket mera tror jag.

Jag hade lite tur och sålde bort mycket precis innan raset Köpte upp en del av det igår och det har gått upp nästan 3% idag
Citera
2007-03-06, 19:47
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xama
Hur har du räknat på detta då?
Vad menar du att jag skulle räkna på?
Citera
2007-03-06, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Vad menar du att jag skulle räkna på?

Ja, t.ex så har ju Gustavia Sverige gått mycket bättre än Avanza Zero från årsskiftet.
Citera
2007-03-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xama
Ja, t.ex så har ju Gustavia Sverige gått mycket bättre än Avanza Zero från årsskiftet.

Gustavia Sverige är så vitt jag kan se ingen indexfond. Indexfonder innehåller alla de tillgångar som utgör det index de är satta att följa. Det som skiljer avkastningen i en sådan indexfond från den i en annan blir då avgifterna. Avanza-Zero har inga avgifter. Det behövs inga beräkningar för att tillgodogöra sig detta resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in