2024-04-13, 01:50
  #5485
Medlem
SEB Östeuropa
Citera
2024-04-13, 08:03
  #5486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebbur
5 miljoner i nvidia.
Hade du haft fem miljoner in nvidia hade du vetat skillnaden på fonder och aktier.
Citera
2024-04-14, 13:10
  #5487
Medlem
Swingexpertens avatar
Fonder v15 🐉 2024

Både portföljen och OMXS30 (2507) steg i veckan. Det är svårt att knäcka den stigande trenden!

🇺🇸 Nu är det rea på USA Teknik (18.003), jag ökar.

Nya fonder den här veckan:

Handelsbanken Hållbar Energi (+3,7%)
Lynx Dynamic (+9,6%)
Nordea Kinafond (+5,4%)
Swedbank Small Cap Europe (+3,7%)
Öhman Global A (+6,2%)

(Avkastning på 1 månad)
Citera
2024-04-14, 16:25
  #5488
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Fonder v15 🐉 2024

Både portföljen och OMXS30 (2507) steg i veckan. Det är svårt att knäcka den stigande trenden!

🇺🇸 Nu är det rea på USA Teknik (18.003), jag ökar.

Nya fonder den här veckan:

Handelsbanken Hållbar Energi (+3,7%)
Lynx Dynamic (+9,6%)
Nordea Kinafond (+5,4%)
Swedbank Small Cap Europe (+3,7%)
Öhman Global A (+6,2%)

(Avkastning på 1 månad)
Hur ser din genomsnittliga årsavkastning ut?
Citera
2024-04-21, 21:42
  #5489
Medlem
Swingexpertens avatar
Fonder v16 💼 2024

Krasch i USA Teknik (17.038) och RSI < 30 i dagsgrafen, jag köper in 5 nya fonder på rean!

Schroder China A USD (-22%/1 år)
Schroder Glbl Energy Transition (-21%/1 år)
Swedbank Robur Ny Teknik (-41%/3 år)
Thematica Future Mobility Retl (-45%/1 år)
TIN Ny Teknik A (-37%/3 år)
Citera
2024-04-24, 14:26
  #5490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Fonder v16 💼 2024

Krasch i USA Teknik (17.038) och RSI < 30 i dagsgrafen, jag köper in 5 nya fonder på rean!

Schroder China A USD (-22%/1 år)
Schroder Glbl Energy Transition (-21%/1 år)
Swedbank Robur Ny Teknik (-41%/3 år)
Thematica Future Mobility Retl (-45%/1 år)
TIN Ny Teknik A (-37%/3 år)

Älskar dessa uppdateringar!
Citera
2024-04-25, 20:14
  #5491
Medlem
R.Bloodworths avatar
Edit: löst.
Citera
2024-04-25, 21:10
  #5492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Att få 3%+ i fast ränta hos en vettig aktör med 3+ års bindningstid låter som en ganska bra deal. Just Bigbank har ju fått skrämmande dåliga recensioner, verkar vara en riktig skitbank. Jag ser inget scenario framför mig där räntan om 3 år är kvar på dessa nivåer.
https://www.saldo.com/se-sv/spara/fastrantekonto/
Denna verkar intressant. Insättningsgaranti.
Citera
2024-04-25, 21:25
  #5493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Låter för bra för att vara sant. Vad är haken?
Haken är att dina pengar är låsta i 12 månader.
Det finns insättningsgaranti så inget du behöver oroa dig över.
Om banken lånar ut pengar till högre ränta så har dom ändå gått med vinst.
Citera
2024-04-27, 13:48
  #5494
Medlem
Swingexpertens avatar
Fonder v17 🇸🇪 2024

Nytt ATH i OMXS30 (2565). Min bästa fond blev ”Nordea Kinafond” som steg med +7,96% denna vecka.

Portföljen som helhet:

(i år) +14,34% jmf OMXS30 +6,65% 💼
Citera
2024-05-01, 16:27
  #5495
Medlem
DilBahadurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Fonder v17 🇸🇪 2024
Portföljen som helhet:

(i år) +14,34% jmf OMXS30 +6,65% 💼

Hej, är helt ny i tråden och med indexfondsparande. Är portföljen något du delar med dig?

Försöker starta ett sparande för miTT kommande barn!
Citera
2024-05-03, 18:52
  #5496
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Fonder v15 🐉 2024

Både portföljen och OMXS30 (2507) steg i veckan. Det är svårt att knäcka den stigande trenden!

🇺🇸 Nu är det rea på USA Teknik (18.003), jag ökar.

Nya fonder den här veckan:

Handelsbanken Hållbar Energi (+3,7%)
Lynx Dynamic (+9,6%)
Nordea Kinafond (+5,4%)
Swedbank Small Cap Europe (+3,7%)
Öhman Global A (+6,2%)

(Avkastning på 1 månad)

Vem fan pratar du med??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in