Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback100
Jag förstår inte riktigt resonemanget som många här har i forumet angående avgifterna.
Man skall väl använda avgifterna för att jämföra lkvärdiga fonder inbördes, inte för att avgöra om man skall köpa en fond eller inte. Avgiften för LF fastighet drunknar väl i dess utveckling?
Ja, men jag tänker att så länge det råder en någorlunda lika placeringsinriktning bör den lägre avgiften löna sig i längden mellan olika fonder. För att historisk avkastning säger inget om framtida. Så långt har jag lärt mig att tänka.
Just nu i denna specifika LF-fonden har jag inte satt mig in i gällande konkurrenter men jag känner till flera, Swedbank, Carnegie, Odin mfl.
Jag kanske är helt okunnig men jag ser det mer som att vi har kanske 4, relativt lika, Zlatans. Och alla torkar sig med olika sorters guldplatinerat toalettpapper när de uträttar sina bestyr. Vilken vill jag ha?
Men jag var kanske lite väl otydlig i mitt tidigare inlägg, är det en bra fond som jag tror på så stirrar jag mig inte helt blind på avgiften innan jag rekognoscerat området.
Tack för svar
VH
W